ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رئیسی: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است / با امکانات کم هم می‌توان صاحب فرزند شد+ فیلم اخبار ایران

رئیسی: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است / با امکانات کم هم می‌توان صاحب فرزند شد+ فیلم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رییس جمهور گفت: حتماً تشکیل خانواده نیازمند مسکن است اما لازمه کار فقط این نیست و با روحیه قناعت می‌توان آن را مدیریت کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت که در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع جلسه امروز جمعیت، فرزندآوری، جوانی جمعیت، ایران جوان، ایران قوی، توجه به خانواده و محوریت آن است که مورد تاکید دین و فرهنگ دینی ما و سیاست‌های ابلاغی ما، قانون و نیاز جدی کشور است.
وی عنوان کرد: ما نیازمند بازگشایی گره‌های ذهنی فرزندآوری و افزایش جمعیت هستیم که نیازمند اقناع توسط رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و… است. چهره‌ها در این تبیین نقش دارند. پاسخ این سوال که در وضعیت اقتصادی فعلی وضعیت فرزند چه می‌شود؟ این است که معجزه الهی آن است هیچکس را ندیدیم وضع مادی بعد از ازدواجش کمتر از قبل شده باشد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رییس جمهور بیان کرد: این موضوع نیازمند اقناع افکار عمومی است و این امر بر عهده بخش‌های آموزشی و افراد صاحب کلام و بیان است. یک بزرگ در محله یا روستا هم می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد. در شمال شهر خانه‌های بزرگ تعداد بچه‌ها کمتر است اما در جنوب شهر خانه‌ها کوچک‌تر و تعداد بچه‌ها بیشتر است. حتماً تشکیل خانواده نیازمند مسکن است اما لازمه کار فقط این نیست و با روحیه قناعت می‌توان آن را مدیریت کرد. گذشتگان در هر اتاق یک خانواده و چند فرزند زندگی می‌کردند. گرچه در حال حاضر مدل زندگی و سبک زندگی تغییر کرده اما فرهنگ قناعت هم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است
رییسی ادامه داد: ما نعمت‌های زیادی داریم که به چشم نمی‌آید اما وقتی نعمت‌ها دچار مشکل می‌شود اهمیتش مشخص می‌شود. فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است. رسانه‌ها در زمینه فرهنگی برای اقناع باید تلاش کنند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وی اذعان داشت: در بحث اقتصادی باید پرداخت وام ازدواج، اشتغال و مسکن توسط نظام بانکی تسهیل شود. قانونی تصویب و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده و باید اجرا شود و از مجریان خواستیم در مورد نقش آفرینی این تسهیلات در فرزندآوری توجه شود. نقش مجریان رصد کردن این است که هر کدام از مشوق‌ها چه میزان در افزایش جمعیت و فرزندآوری سهم دارند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: احساس این قانون الزام است اما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در راستای اصلاح آن اقدام نمایند. به عقیده شخص بنده پرداخت وام ازدواج به موقع می‌تواند نقش بیشتری در فرزندآوری داشته باشد. منکر تشویق‌های دیگر هم نیستیم.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رییسی با تاکید بر اینکه ستاد جمعیت صرفاً نقش ستادی و رصد کردن دارد، گفت: ستاد با پیگیری باید کاری کنند همه اقدامات دستگاه‌ها بررسی شود تا عدم موفقیت و کاستی‌ها شناسایی شود و این مطلب باید به صورت فصلی دنبال شود. مساله جمعیت هم منجر به تولید قدرت و هم تولید ثروت می‌شود و در نتیجه آن ایران همیشه جوان می‌ماند.
ایران جوان یعنی کارهای دانش بنیانی که در حال انجام است
وی اضافه کرد: ایران جوان یعنی کارهای دانش بنیانی که در حال انجام است. جوانان بسیار برای کشور نقش آفرین هستند. با توجه به هشدار مقام معظم رهبری باید همگی در این زمینه اقدام کنیم.
آمار سقط جنین نگران کننده است
رییس جمهور با اشاره به آمار نگران کننده سقط جنین تصریح کرد: با موانعی مانند سقط جنین باید برخورد شود جز در مواردی که ضرورت دارد. سقط جنین مساوی با قتل نفس است و جامعه باید اقناع سازی کند که این کار اثر وضعی و اجتماعی دارد. اقناع کار صاحبان قلم و بیان است. در کنار اقناع باید قدرت برخواسته از قانون داشته باشیم.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وی تاکید کرد: با جریان سودا گری که به دنبال پول است با قدرت و با اصلاح قانون باید برخورد شود. اقدام وزارت بهداشت در مورد زوج‌های نابارور و فراگیری مراکز در سراسر کشور و رایگان کردن اقدامات اقدام خوبی است که باید ادامه پیدا کند. اینها گام‌های عملی تشویق دولت در این زمینه است.
دشمنان به دنبال این هستند که ما جمعیت نداشته باشیم
رییسی با اشاره به اقدامات خود در آستان قدس رضوی گفت: خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی بسیار در ازدواج و فرزندآوری نقش دارد. این اقدام تشویق بسیار خوبی برای جوانان برای ازدواج است.
رییس جمهور اذعان داشت: دشمنان به دنبال این هستند که ما جمعیت نداشته باشیم و خانواده و نهاد خانواده را کمرنگ داشته باشیم و در این زمینه بسیار سرمایه گذاری کردند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وی با بیان اینکه دشمنان برای اینکه ادراک‌ها را به نفع خود رقم بزنند بسیار تلاش کردند، اظهار داشت: امروز مساله خانواده و تشکیل خانواده مساله مهمی است. بنده محور مهمی از سخن خود در سازمان ملل را در مورد خانواده مطرح کردم زیرا خانواده موضوع مهمی برای جامعه اسلامی و ایران عزیز ما است.
رییسی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و موانع بر سر تشکیل خانواده برداشته شود، اذعان داشت: باید مشکلات مرتفع شود تا تشکیل خانواده و فرزند آوری سریع صورت بگیرد و خانواده‌ها دغدغه اقتصادی نداشته باشند. در دولت برای انجام این کار بسیج شده‌ایم تا مشکلات مربوط به تشکیل خانواده و اسکان خانواده‌ها را کاهش دهیم.
رییس جمهور با اشاره به دلیل تشکیل وزارت راه و شهرسازی افزود: تلاش این است برای مسکن خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که فرزند بیشتر دارند اقدام شود و زمین و مسکن در اختیارشان قرار داده شود.
رییسی ادامه داد: الحمدلله 100 هزار مسکن در کمیته امداد ساخته و تحویل خانواده‌ها شد و این کار به عنوان نهضت ملی مسکن ادامه دارد. در حال حاضر در ابن زمینه با کمبود مواجه هستیم به این دلیل که در سالهای گذشته به آن عمل نشده و نیازها روی هم انباشته شده است وخود را نشان داده است.
وی با اشاره به پروژه مسکن مهر بیان کرد: مرذم طلا و فرش زیر پای خود را فروختند تا صاحب خانه شوند و نشدند اما دولت ما که این کار را نکرد. ما متعهد هستیم و باید این کار را انجام دهیم. باید جواب مردم را داد. 240 هزار خانواده در سراسر کشور نیازمند خانه هستند و دولت نیز به ان متعهد است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رییسی خاطرنشان کرد: 14٠ هزار مورد ابن نیازها تامین شده و مابقی آن نیز انجام می‌شود. در مواردی که در اختیار دولت است تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با جدیت دنبال شود. امیدوارم این جلسه و اقدامات ستاد جمعیت و اقدامات دستگاه‌های مسیول منجر به رشد جمعیت و فرزندآوری و حمایت از مادران و کودکان شود.
رییس جمهور در پایان با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: موفقیت ما در زمینه جمعیت در گروی مشارکت مردم است و این امر دستوری نیست که با سخنرانی و بخشنامه حل شود.
وی در پایان تصریح کرد: طلاب کمترین و پایین‌ترین درآمد را در کشور دارند اما در زمینه فرزندآوری موفق تر هستند. حتماً وضع اقتصادی و مسکن مهم است اما علت تامه نیست اما مهم این است که اندیشه و انگیزه وجود داشته باشد و ادراکی که دشمن دارد و سال‌ها آن را در بین جوانان ایجاد کرده این است که «فرزند کمتر، زندگی بهتر» که در هر کوی و برزن این نگاه نادرست وجود داشت که رهبری هم به نادرستی آن اشاره داشت. ان شاءالله زمینه برای این امر ضروری و مهم فراهم شود. مشارکت مردم در موفقیت ما برای تحقق این سیاست و قانون و جوانی جمعیت حرف اول را می‌زند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1134078/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست بلینگام از مورینیو پس از قهرمانی در اروپا + فیلم

هوملس: 4 موقعیت بسیار خوب داشتیم که دست کم یکی از آن‌ها باید به گل تبدیل می‌شد

درخواست بلینگام از مورینیو پس از قهرمانی در اروپا +فیلم

تماس کریستیانو رونالدو با کاپیتان رئال مادرید؛ بیا النصر!

تبریک ویژه: دیوید بکام، بلینگام شد! (عکس)

روایت جالب بلینگام از مودریچ و کروس قبل از فینال

واکنش نیمار به قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + عکس

فضاپیمای چین با موفقیت روی سطح ماه فرود آمد (فیلم)

فرودگر چینی باموفقیت در سمت دور ماه فرود آمد

پکن هرگز هیچ تسلیحاتی به طرف‌های جنگ در اوکراین نداده است

بازداشت 48 تن در جرایم مختلف در افغانستان

حرمت شکنی جدید طالبان در قبال ایران

طالبان: خواستار مشارکت معنادار در نشست دوحه هستیم

ناکارآمدی تانک‌های آبرامرز آمریکا در اوکراین

واکنش شاعران به نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین

پایان تلخ خیانت آمریکا به اوکراین

انتشار گزارش جامع بررسی اعتراضات دانشجویی آمریکا

چین، فیلیپین را به نادیده گرفتن منافع منطقه متهم کرد

بازگشت ترامپ با رویکرد «اول آمریکا» چه معنایی برای نظم جهانی دارد؟/ نگرانی از افول نظم لیبرال

روز 240 طوفان‌الاقصی|حماس: خروج اشغالگران از غزه تضمین شود

خدایی: محکومیت ترامپ روی نامزدی او اثری ندارد/ در اسرائیل ممکن است عده‌ای برای بایدن کارشکنی کنند

توقف اینترمیامی در شب عجیب سوارس و آلبا

محکومیت ترامپ چه تاثیری بر نتایج انتخابات آمریکا دارد؟

حمله ارتش یمن به ناو آمریکا برای دومین بار

BBC عملکرد دولت رئیسی را «آمارسازی» نامید

ترافیک احساس تکلیف

سایه وحشت در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی فراگیر شد

اسرائیل در شوک؛ حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در بندر ایلات

فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای جهانی علیه اسرائیل

مصوبه انتقال کالا به منطقه ویژه بوشهر اجرایی شود

معاون وزیر کار: تعاونی مسکن کارگران جدی در دستور کار است

رشد اقتصادی چین تهدید شد

ایلام، بهشت مغفول سرمایه‌گذاری

ایران قوی، مدیون استحکام فکری رهبری

مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم قابل حل است

زریبافان: دولت «خدمت و مجاهدت» برای حل مشکلات با همه سلائق سیاسی و اقتصادی رفاقت می‌کند

واکنش شاعران به نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی

لحظه اصابت صاعقه به ساختمان امپایر استیت آمریکا + فیلم

زلنسکی در سفری اعلام نشده وارد سنگاپور شد

تاکر کارلسون: اوکراین تا 50 سال آینده وجود نخواهد داشت

درخواست کامرون از حماس برای پذیرش توافق آتش بس

هراس آمریکا بعد از حمله یمن به ناو آیزنهاور

وزیر دفاع چین: چشم‌انداز اتحاد صلح‌آمیز با تایوان زایل شده است

اوکراین تا 50 سال آینده وجود نخواهد داشت

«آیزنهاور» بار دیگر مقهور موشک‌ها و پهپادهای یمنی/ 6 عملیات جدید انجام شد

هیات قبایل یمن علیه آمریکا و انگلیس قیام عمومی اعلام کرد

بی‌وفایی عجیب پدرخواندگان جبهه اصلاحات به همه نامزدها

روسیه: ده ها فروند پهپاد و موشک هیمارس اوکراین را ساقط کردیم

بیت‌کوین آماده رالی است؟

کمک‌های نظامی به صدام بعد از عملیات بیت‌المقدس