ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرمقاله ایران/ دولت سیزدهم مقصر است! خواندنی ها

سرمقاله ایران/ دولت سیزدهم مقصر است!
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایران / « دولت سیزدهم مقصر است! » عنوان یادداشت سردبیر روزنامه ایران، حسام‌الدین برومند است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
در بحبوحه اغتشاشات پاییز پارسال طی یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «مسأله، نظم امریکایی است» (10 مهر 1401) با اشاره به پشت پرده ناآرامی‌ها نوشته بودیم:«وقتی مقامات غربی و رسانه‌ها و شبه‌رسانه‌های آنها آشکارا و بدون ملاحظه به صحنه می‌آیند و فضای افکار عمومی ما را به‌صورت جهت‌دار بمباران خبری می‌کنند و شایعه و شبهه و دروغ را پمپاژ می‌نمایند و برای ماجرای تلخ فوت یک دختر ایرانی اشک تمساح می‌ریزند، مسأله فراتر از فضاسازی‌های رسانه‌ای است؛ بنابراین طبیعی است که مثلاً جناب گزارشگر حقوق بشر در امور ایران (جاوید رحمان) به میدان بیاید و به موضوع حجاب اسلامی حمله کند. مسأله این است که نمی‌خواهند یک کشور با مدل حکمرانی اسلامی به جمع کشور‌های قدرتمندی بپیوندد که نظام سرمایه‌داری و نظم امریکایی را به چالش بکشند و نظم جدیدی در اندازند که بیش از پیش افول امریکا را نشان بدهند...» اکنون شواهد پرشمار و متقنی عیان و نمایان شده‌ است که به‌وضوح بیانگر آن است که هر چند دشمنان جمهوری اسلامی با تمام عِده و عُده به میدان آمده بودند و سودای تجزیه ایران را در سر داشتند ولی نه‌تنها شکست خوردند و رسوا شدند و اپوزیسیون احمق را هم به فلاکت انداختند؛ بلکه امروز معادلات و پلن‌های اتاق فکر غرب علیه ایران، یکی پس از دیگری هوا می‌شود. از همین روست که باید صحنه را دقیق‌تر دید و منطق قدرت واقعی را به ارزیابی نشست.
1- سال گذشته به بهانه اغتشاشات و مسائل حقوق بشری، ایران را از«کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد»(CSW)حذف کردند ولی در سناریوهای حقوق بشری علیه ایران ناکام ماندند و حتی چندی پیش، جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل»، انتخاب شد؛ انتخابی که به‌وضوح نشان‌دهنده شکست سیاست امریکایی در انزوای ایران است.
2- می‌خواستند ایران را ناامن کنند و از سوی دیگر پروژه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را برای در تنگنا قراردادن ایران و در ادامه ضربه به جبهه مقاومت تکمیل نمایند و در این مسیر حتی از ناتوی عربی برای اتحاد منطقه‌ای علیه ایران سخن می‌گفتند. ولی توافق ایران و عربستان، قدرت دیپلماسی ما در برهم زدن معادلات ضدایرانی را نشان داد. جالب اینجاست که پس از این توافق، سوریه به اتحادیه عرب بازگشت و سران عربی استقبال گرمی از بشار اسد در جده داشتند.
3- رژیم صهیونیستی از سال گذشته و به موازات اغتشاشات در کشورمان، هر از گاهی بلوف می‌زد یا ژست تهدید می‌گرفت ولی واقعیت میدانی این است که تل‌آویو در ورطه زوال قرار گرفته است. رونمایی از موشک خرمشهر با برد 2 هزارکیلومتر و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن یک هزار و پانصد کیلوگرم که اخیراً صورت گرفت، به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ غیر از این است؟ کابوس وحشتناک‌تر برای رژیم کودک‌کش این است که همین روز گذشته، سردار حاجی‌زاده در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: آزمایش‌های موشک بالستیک هایپر سونیک ایران انجام شده و بزودی رونمایی می‌شود؛ موشکی که به گفته ایشان، سرعت بالایی (حدود 12 تا 13 ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد و حتی می‌تواند سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار ‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.
4- پروژه انزوای ایران را دنبال کردند ولی شکست خوردند. سیاست همسایگی دولت سیزدهم یک نقطه عطف در حوزه سیاست خارجی است. همچنان‌که سفر اخیر رئیس‌جمهور به اندونزی، یا سفر سلطان عمان به کشورمان حاکی از آن است که رویکرد اقتصادی در سیاست خارجی، تقویت شده است. پذیرش ایران در شانگهای، دعوت از آیت‌الله رئیسی برای شرکت در نشست بریکس و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی دولت همین مسأله را تأیید می‌کند. تا پیش از دولت سیزدهم، همه چیز در سیاست خارجی در انجماد برجام بود و وعده‌های نسیه برجامی هم هیچ‌گاه نقد نشد.
5- تقویت روابط ایران در دولت سیزدهم با چین و روسیه، یک افق جدید و یک فرصت تازه و راهبردی برای جانمایی کشورمان در نظم جدید جهانی است. البته عجیب نیست که جریان غربگرا در داخل همچنان در این باره هجمه کنند و یا از عصبانیت جیغ بنفش بکشند. مهم این است که ایران با درک درست شرایط تاریخی، در سمت درست تاریخ بایستد.
6- حربه اصلی و نهایی غرب علیه ایران، حربه تحریم‌های وحشیانه بوده است که جنگ ارزی در همین راستاست. اما یک اتفاق مبارک در نظام بین‌الملل افتاده و آن تمرکز کشورهای قدرتمند از جمله روسیه، چین، برزیل تا ایران و برخی کشورهای آسیایی دیگر بر دلار زدایی است. نشست اخیر اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران و پیگیری دلار زدایی، از جمله راهکارهای عملی در این زمینه بود. و بالاخره باید گفت: این تحولات و اقدامات میدانی در حوزه‌های یاد شده و ده‌ها توفیق مهم دیگر همچون پیروزی ایران در نبرد حقوقی با امریکا در دادگاه لاهه، کشیده شدن ترمز قطع‌نامه‌های ضدایرانی شورای حکام علی‌رغم پیشرفت‌های تاریخی کشور در حوزه هسته‌ای و افزایش فروش نفت و ارزآوری برای کشور در شرایط تحریم در حالی رقم خورده است که پیش از این با تله‌مذاکره‌های بی‌حاصل، همه‌چیز به اما و اگر گره خورده بود. از این منظر، دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی، دولت سیزدهم را مجرم و مقصر می‌دانستند که کشور را به ریل پیشرفت و اقتدار برگردانده است و آشوب‌های سال گذشته برای انتقام‌گیری از حرکت در مسیر پیشرفت بود که البته از مردم ایران تودهنی خوردند و ناکام ماندند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1027550/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان

تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود

جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

فرمانده 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است