ایرانیان جهان

آخرين مطالب

محمدخانی در صحن شورا:

درخواست کشورهای همسایه برای استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های تهران/ رد 28 درصد درخواست‌ها در کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران

درخواست کشورهای همسایه برای استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های تهران/ رد 28 درصد درخواست‌ها در کمیته سفرهای خارجی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: از شهریورماه تا اسفندماه سال قبل 31 سفر خارجی انجام شده که 127 نفر در این سفرها حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار شهر ، عبدالمطهر محمدخانی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کمیته سفرهای خارجی اظهار کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری، برقراری دیپلماسی بسیار مهم است و شهرداری تهران در حوزه بین الملل نیز مبتلابه این موضوع است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس رصد صورت گرفته 9 سازمان و مجموعه بین المللی در حوزه شهری فعال هستند، خاطرنشان کرد: هریک از این دستگاه ها در حوزه ای فعالیت می کنند و شهرداری تهران نیز به لحاظ فعالیت های بین المللی در کنار این دستگاه ها حضور داشته است.
وی با اشاره به نام سازمان های بین المللی شهری در دنیا، یادآور شد: رقابت جدی بین کشورهای منطقه برای عضویت در این سازمان های بین المللی وجود دارد که ایران و ترکیه در این زمینه رقابت جدی دارند. البته در دو دهه گذشته ترک ها موفق تر بودند و یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد، ارتقاء جایگاه شهرداری تهران خواهد بود.
حضور شهرداری تهران در مجمع متروپلیس در شهریورماه
محمدخانی از حضور شهرداری تهران در مجمع متروپلیس در شهریورماه خبر داد و افزود: سازمان WEGA یکی از سازمان های حوزه شهر هوشمند است که شهرها را به سمت تحقق شهر هوشمند سوق می دهد که در دوره جدید، شهرداری عضو این سازمان شده است.
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه شبکه همکاری بین شهرها نیز ظرفیتی است که شهرداری از آن استفاده می کند، تصریح کرد: شهرداری از پیش در سازمان ISOCARP عضویت داشته و این عضویت را ادامه داده است.
وی با تأکید بر اهمیت توجه به نقش شهر تهران در تحولات بین المللی، گفت: نقش و جایگاه تهران باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد؛ بر خلاف تصورات برخی نخبگان، تهران نقش مؤثری در تحولات بین المللی دارد و نگاه ها به تهران بسیار مهم است. از طرفی دیگر نیز تهران داعیه ام القرا بودن جهان اسلام را داشته و جزء یکی از ابرشهرها با جمعیت بالای 10 میلیون نفر است که اهمیت ویژه ای دارد.
تلاش برای ارتقای جایگاه بین المللی تهران
محمدخانی با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه بین الملل تلاش برای بین المللی تر شدن شهر تهران است، تأکید کرد: در جهان، شهرها بر اساس تبادلات بین المللی و عضویت در سازمان های بین المللی شهرها درجه بندی می شوند که متأسفانه تهران جایگاه مناسبی ندارد و یکی از تلاش های ما ارتقاء این جایگاه است.
درخواست کشورهای همسایه برای استفاده از تجربیات و ظرفیت های تهران
وی با تأکید بر انتقال دانش و تجربه روز به شهر، گفت: تلاش ما بر صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش فنی به کشورهای همسایه است که به حمایت شورای شهر نیاز دارد؛ این تلقی وجود داشت که فعالیت های شهرداری باید صرفاً در شهر تهران انجام شود اما با توجه به ظرفیت شهرداری در حوزه خدمات، فنی و آی تی، درخواست هایی از کشورهای همسایه برای استفاده از ظرفیت ها، تجربیات و محصولات وجود دارد. برای مثال خرید سامانه هایی همچون 137، تهران من و مواردی از این قبیل از درخواست های کشورهای منطقه است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از سفرهای خارجی شرکت در اجلاس های بین المللی است، یادآور شد: شرکت در نمایشگاه های خارجی، بازدید از پروژه ها و تجهیزات و امکانات برای عقد قرادادهای خارجی، شرکت در دوره های آموزشی بین المللی با هزینه سازمان های بین المللی، شرکت در مسابقات فرهنگی و ورزشی بین المللی، مذاکرات دوجانبه برای تفاهمات اقتصادی، هفته های فرهنگی مشترک تهران و دیگر کلانشهرهای خارجی و سفر به همراهی تیم های دولتی از جمله سفرهای خارجی است.
کرونا در دوره پنجم مدیریت شهری موجب کاهش سفرهای خارجی شد
وی با اشاره به مقایسه سفرهای خارجی از سال 92 تا 1400، خاطرنشان کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری، تقریباً دو سال با کرونا درگیر بودند. ما در موضوع سفرهای خارجی باید به این توجه داشته باشیم فلذا سفرهای خارجی در این ایام ممنوع بوده و اختلال جدی ایجاد کرده است.
محمدخانی با بیان اینکه فعالیت بسیاری از سازمان ها و برنامه های بین المللی پس از کرونا به صورت پرحجم آغاز شده است، تصریح کرد: متروپلیس از سال گذشته دو یا سه برنامه بین المللی را برای جبران ایام کرونا برگزار کرده است.
سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه از شهریورماه تا اسفندماه سال قبل 127 نفر در 31 سفر حضور داشتند، گفت: در سال 1400 میانگین 4.3 نفر و در سال قبل 3.5 نفر در تیم ها حضور داشتند.
وی افزود: 1.6 سفر در هر ماه انجام شده و در هر 18 ماه نخست به طور میانیگن 1.5 سفر اتفاق افتاده و 6.7 نفر در هر ماه در قالب مأموریت های خارجی در سفرها حضور داشتند که با توجه به کثرت شرکت ها و سازمان ها به هیچ عنوان عدد قابل توجهی نیست.
28درصد سفرها رد شده و 26درصد تایید شده ها محقق نشده است
محمدخانی با بیان اینکه غیر از دو سفر رسمی شهردار به تاجیکستان و عراق، سفرهای مربوط به دفتر شهردار نداشتیم، یادآور شد: میزان رد درخواست سفر در کمیته سفرهای خارجی 28 درصد است و حتی از موارد تأیید شده نیز، 26 درصد محقق نشده است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اعلام کرد: پس از کرونا اجلاس های بین المللی به صورت وبیناری در پیش گرفته شد و در 13 اجلاس به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کردیم؛ البته در برخی این کنفرانس ها مذاکرات دو جانبه و کسب کرسی در برنامه های آتی در اولویت قرار گرفته است.
وی در ادامه یادآور شد: سفرها در این ایام به کشورهای عراق، اسپانیا، ترکیه، امارات، کره جنوبی، روسیه، تاجیکستان، هند، ژاپن، مالزی، اندونزی، قطر، اردن و آلمان انجام شده است.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1027602/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی