ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نقطه نظرات شورایی‌ها پس از ارائه گزارش سفرهای خارجی از سوی محمدخانی شهرداری تهران

نقطه نظرات شورایی‌ها پس از ارائه گزارش سفرهای خارجی از سوی محمدخانی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری پایتخت درباره سفرهای خارجی مدیران شهری، نقطه نظراتشان را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار شهر ، حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش کمیته سفرهای خارجی از سوی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه گزارشات سفرهای خارجی حاوی گزارشات تخصصی و عملیاتی نیست، اظهار کرد: تنها نمی توان به گزارش خبری و تصویری اکتفا کرد و باید به صورت تخصصی گزارش ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال یکی از اعضای شورا به اسپانیا سفر کرد اما هیچ سوالی پرسیده نشد که از چند پروژه شهری بازدید کرده و چه اقداماتی صورت گرفت؛ تا جایی که بنده اطلاع دارم از هیچ پروژه ای در این سفر بازدید نشد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید خروجی و نتایج سفرها ارائه شود، تأکید کرد: سفرها بدون حضور مقامات شهری انجام می شود و با حضور حداکثری نیروهای روابط عمومی صورت می گیرد؛ عمدتاً از هفت نفری که در سفرها حضور دارند اغلب نیروهای روابط عمومی هستند در حالیکه باید متخصصینی حضور داشته باشند که بتوان از توان آنها استفاده کرد.
کاشانی به حضور 6 نفر در سفر به کازان روسیه پرداخت و در ادامه تصریح کرد: برای مثال نمایشگاهی نیز در عراق برگزار شد و کشور سوریه و ترکیه در آن حضور نداشتند اما ما در این نمایشگاه حضور داشتیم؛ تنها شخصی که از عراق دعوت شد رئیس مرکز ارتباطات شهرداری بود. به نظر من این هزینه ها بار قیامتی دارد و باید بازگشتی برای مردم داشته باشد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه شهرداری باید در سفرها مسیری را طی کند که شورا در جریان باشد، گفت: به اعتقاد من مجامعی که در تهران نمایندگی دارند در اولویت بالاتری هستند؛ هر چند ممکن است نشست های ادواری این مجامع در دیگر کشورها برگزار شود.
تلاش شده سفرها به نتیجه منتج شود
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه تلاش شده سفرها چه در دوره گذشته و چه امروز به نتیجه منتج شود، اظهار کرد: سفر یک ضرورت و ابزار دیپلماسی است و باید به یک نتیجه برای مدیریت شهری تبدیل شود؛ سفرهای خارجی در برخی موارد برای نیاز نمایندگان و مدیران برای این سفرهاست و در برخی موارد نیز سفرها به حضور این افراد نیاز دارند.
وی افزود: بنده سراغ دارم که عده ای در سفرها تنها از فرودگاه به فرودگاه دیده می شوند و به دنبال تفریح هستند؛ لذا بسیار اهمیت دارد که سفرها نتیجه بخش باشد. باید کمیته سفرهای خارجی تأکید جدی بر ارائه گزارشات سفرها و انتقال تجارب داشته باشد تا شاهد تبدیل گزارشات به سود در فعالیت های شهری باشیم. گزارشات سفرها باید بررسی شود افرادی که حضور آنها در سفرها ضرورتی نداشته در لیست سیاه قرار بگیرند.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید گزارشات بهتر ارائه شود و شفافیت در آن مورد توجه قرار بگیرد، تأکید کرد: ما با کشورهای همسایه می توانیم بده بستان هایی انجام دهیم که به نفعمان باشد.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تأکید کرد: برای شهری که سالانه چند ده هزار میلیارد تومان برای پروژه ها هزینه می کند اگر بدون استفاده از تجارب موفق دنیا و سیاست های منجر به ارتقاء کیفیت شود، عمل کنیم و ناآگاه باشیم، نتایج چندانی نخواهد داشت؛ باید سفرها برای کسب تجربه و انتقال دانش انجام شود که در این صورت مطلوب است اما اگر زنگ تفریح مدیران باشد به آن ایراد خواهیم گرفتم.
وی ادامه داد: در خصوص ضرورت سفرها باید توضیح داده شود؛ باید مشخص شود که در کشورهایی که سفر کردیم چه اهداف و ضرورت هایی وجود داشته است.
سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اوایل کار از هر چهار یا پنج درخواست سفر مطرح شده، به همراه آقای فروزنده تقریبا با بیشتر آن مخالف بودیم، گفت: همکاران ما متوجه شدند که کمیته سفرهای خارجی به راحتی با سفرها موافقت نمی کند؛ در برخی موارد سفرهایی با محوریت مدیریت بحران و آتش نشانی مطرح می شود که جای بحث ندارد و روی تعداد افراد حاضر بحث صورت می گیرد.
وی تأکید کرد: تعداد حاضران در سفرها و تعداد روزهای سفر در کمیته سفرهای خارجی، بحث و مراقبت انجام می شود و گزارش مکتوب هر سفر نیز دریافت می شود و در جلسات بعدی مورد بررسی قرار می گیرد؛ همانطور که گفته شد در اولین سفرها تعداد همکاران مرکز ارتباطات زیاد بود که کاهش یافت.
علوی با بیان اینکه باید افرادی به سفرها بروند که حضور آنها ارزش افزوده داشته باشد، گفت: اینکه یک نفر در سفر حضور یابد و مترجمی نیز در کنار او راهی سفر شود، هزینه بر است؛ لذا انتخاب افراد مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نتایج و دستاوردها باید در ابتدا مشخص باشد، گفت: گزارشات ارائه شده در این خصوص باید آماری باشد که به همین شکل ارائه شد.
مهدی چمران افزود: خانم شمس احسان پس از سفر به اسپانیا، گزارش خوبی را از این سفر به ما ارائه دادند که گزارشی محتوایی بود و از این موضوع تشکر می کنیم.
وی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی ضرورتی را که از نزدیک باید پروژه ها را ببینیم از بین می برد، یادآور شد: اینکه برویم و ببینیم که چگونه عمل کردند، می تواند موجب شود تا به راحتی از سراسر دنیا تجربیات را جمع آوری کرد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1027624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود