ایرانیان جهان

آخرين مطالب

توسعه متوازن از اهداف مدیریتی جدید آذربایجان شرقی است اخبار ایران

توسعه متوازن از اهداف مدیریتی جدید آذربایجان شرقی است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولویت بندی‌های عاجل، میان مدت و دراز مدت در این زمینه با کسب نظرات کارشناسی صاحب نظران به انجام رسیده است که اتمام تعداد 33 عنوان پروژه زیرساختی و مهم نیمه تمام در اولویت نخست قرار دارد.
رحمتی میزان پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه نیمه تمام عمرانی را به طور میانگین 70 درصد اعلام کرد که تکمیل و اتمام هر کدام از آنها منجر به گشایش‌های بزرگ اقتصادی و معیشتی و نیز رضایت مندی مردم را در پی خواهد داشت.
وی توسعه متوازن را از اهداف مدیریتی جدید استان برشمرد و با اشاره به اینکه اغلب طرح‌های نیمه تمام یاد شده در نقاط مختلف آذربایجان شرقی پراکنده است، ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیار بالا و بزرگی در عرصه‌های گوناگون دارد که باید کل منطقه از مزیت‌ها و منافع این داشته‌ها، برخوردار شوند.
رحمتی اجرای مصوبات سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی از دیگر اولویت‌های اول استان اعلام کرد که تعدادی از آنها به دلیل اینکه ظرف زمانی دو تا سه ساله برایشان تعریف شده است، هنوز به اتمام نرسیده اند که باید تلاش‌های زیادی برای تکمیل آنها اعمال شود.
وی، هم مرز بودن با چند کشور و نزدیکی به اروپا و حوزه قفقاز را یکی از مزیت‌های بسیار مهم آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: بر همین اساس باید در حوزه سیاست خارجی بسیار فعالانه اقدام کرده و زمینه‌های لازم و کافی برای توسعه اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف را فراهم کنیم.
وی هم مرزی با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیکی به ترکیه را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه با این کشورها مراودات اقتصادی مهمی برقرار است، اظهار کرد: در کنار توسعه روابط همه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با این کشورها، چین و روسیه نیز در اولویت دیپلماسی خارجی آذربایجان شرقی قرار دارد که باید بر اساس منافع ملی و استانی گام‌های محکم‌تری در این خصوص برداشته شود.
رحمتی از تشکیل شورای بین المللی در استانداری آذربایجان شرقی با هدف توسعه روابط بین الملل با کشورهای همسایه و هدف خبر داد و یادآور شد: مسئولیت این شورا بر عهده دکتر محمدرضا باقری یکی از دیپلمات‌های مجرب و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه طی سال‌های 75-1368 گذاشته شده است که امیدواریم با درایت ایشان و جمع بندی رویکردهای اصلی منطقه‌ای، شاهد تحولات خوب و مطلوب در دیپلماسی خارجی استان باشیم.
وی بر احیای جایگاه بین المللی آذربایجان شرقی و تبریز تاکید و اضافه کرد: تلاش داریم این جایگاه در تراز سال‌های خوب و خوش گذشته بازگردد و اقداماتی را در استان شروع کرده ایم که نتایج آن باید طی ماه‌ها و سال‌های آینده برای عموم مردم ملموس‌تر شود.
رحمتی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر حوزه سیاست خارجی آذربایجان شرقی با وجود تلاش‌های گذشته دستاورد شایانی نداشته است، گسترش و بسط روابط خارجی با کشورهای مختلف را جزو دستورکارهای اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: برای حفظ جایگاه تاریخی تبریز و آذربایجان در روابط بین الملل باید 271 کیلومتر مرز این استان به مرزهای مشترک تجاری تبدیل شود و طرفین از منافع آن بهره مند شوند.
وی توسعه میزهای خارجی در اتاق بازرگانی تبریز را یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت آذربایجان شرقی برای ایجاد تحولات عمیق در تبادلات بین المللی نام برد و گفت: در این راستا مذاکرات و پیگیری‌های با اتاق ایران برای ایجاد کمیته‌های مشترک با دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان صورت گرفته است تا موارد مختلف اجرایی اعم از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و اجتماعی در آنها به دقت دنبال شود.
وی از تخصیص و جذب 20 درصد از اعتبارات مجتمع مس سونگون ورزقان به آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: جذب این اعتبارات با تلاش‌های همه جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان بنده در روزهای پایانی سال محقق شد و امیدواریم با ادامه طرح‌های توسعه‌ای معدن مس سونگون اعتبارات باقی مانده نیز به استان اختصاص یافته و جذب شود.
رحمتی نهایی شدن فعالیت شرکت مس آذربایجان را یکی از دغدغه‌های مردم استان دانست و با تأیید بروز برخی مشکلات در نهایی شدن ایجاد و راه اندازی این شرکت، گفت: مقدمات ایجاد و ثبت شرکت مس آذربایجان ماه‌ها قبل با طی روال اداری و مراحل مربوط به ثبت شرکت‌ها نهایی شده بود، اما برای ایجاد و فعالیت این شرکت به طور رسمی و قانونی باید دارایی‌های مجتمع مس سونگون نیز ثبت شود.
وی اضافه کرد: همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا مراحل نهایی ثبت شرکت مس آذربایجان نیز سپری شده و نوید آن را به آحاد مردم استان بدهیم، چون ثمرات و مزیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی این اقدام نه برای آذربایجان شرقی که برای کل منطقه و کشور دارای اهمیت است.
رحمتی اجرای افزون بر 680 هزار میلیارد ریال طرح توسعه‌ای با پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصدی در مجتمع مس سونگون را یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی دانست که می‌تواند شرایط اقتصادی منطقه را دگرگون کند.
استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت اطلاع رسانی و ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان، تصریح کرد: تمام فرمانداران موظف به همکاری و همراهی با خبرنگاران رسانه‌های مجوز دار و قانونی هستند و باید در این زمینه دقت عمل لازم را داشته باشند.
رحمتی دعوت از خبرنگاران برای جلسات مختلف از سوی فرمانداران را یادآور شد و افزود: بر همین اساس برگزاری نشست‌های خبری حداقل فصلی توسط مدیران اجرایی و فرمانداران لازم و ضروری است.
وی کارآمدی، کارآیی، کاردانی و اثربخشی را مهمترین اولویت و شاخص برای ادامه فعالیت مدیران اجرایی آذربایجان شرقی دانست و گفت: اگر چنین ویژگی‌هایی در هر بخشی وجود نداشته باشد چرخش مدیران در هر رده‌ای قطعی است.
رحمتی ادامه داد: بدون نظر و هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی هیچ اتفاق و جابجایی مدیریتی در استان رخ نخواهد داد و هدف اصلی ما تأمین منافع و مصالح استان بوده و همین امر برای ما در ارجحیت قرار دارد.
کد خبر 6058468

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1120281/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند