ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه خواندنی ها

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» این شعار نخستین‌بار در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان در روز شنبه 9 دیماه 1396 در مقابل سردر دانشگاه تهران در جریان اعتراضات توسط دانشجویان چپ سر داده شد و پس از آن در تجمعات و تحلیل‌های دیگر استفاده شد.
 سال 1396 و بعد از انتخاب مجدد حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور که با حمایت اصلاح‌طلبان از جمله سیدمحمد خاتمی رقم خورد وضعیت اقتصادی دشوارتر شد و روحانی به‌دلیل موانعی که بر سر راهش قرار می‌دادند، نتوانست به برخی وعده‌هایش عمل کند که همین موضوع سبب نارضایتی مردم شد و با شروع اعتراضات دی 1396 شعاری جدید «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» سر دادند. اکنون این شعار از سوی شخصیتی مطرح می‌شود که حتی یک روز هم عضو احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نبوده است، یعنی عزت‌ا... ضرغامی. او در زمانی‌که رئیس سازمان صداوسیما بود از تلاشی برای تخریب جریان چپ یا اصلاح‌طلب دریغ نکرد.
ضرغامی گرفتار توئیت رفقای دیروز شد
ضرغامی پس از پایان حضورش در صداوسیما با بسیاری از اصلاح‌طلبان دیدار کرد و صبحانه خورد که امر پسندیده‌ای است اما اکنون برای توجیه اقدام خودش از آنها انتقاد می‌کند. ماجرا به یک سفر آقای وزیر بازمی‌گردد که خودش با اشاره به یک ویدئو منتشر شده در فضای مجازی درباره اتفاقی در حافظیه، گفت: از من سوال کردند مامور بالای سر حافظیه به یک بچه‌ای که آنجا شعر می‌خواند تذکر می‌دهد و می‌گوید: به ما گفته‌اند اینجا کسی شعر نخواند. بله یک مقطعی در اغتشاشات تجمعاتی می‌شد، مشکلات امنیتی بود، دستگاه‌های مسئول آمدند شرایط ویژه ایجاد کردند و مدیریت کردند، عیب ندارد، در آن شرایط مشکلی ندارد. اما حالا یک بچه‌ای آمده و شعر حافظ می‌خواند باید او را روی سرمان بگذاریم؛ پس جا دارد به آن مامورمان تذکر دهیم، برخورد و توبیخ کنیم و به مردم هم اطلاع دهیم. ضرغامی با بیان این‌که همه باید همدل باشیم، یادآور شد: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند. این همه درباره بودجه یا قانون و مصوبات بحث می‌شود باید برای این باشد که یک لبخند به لب مردم بیاورد. وی ادامه داد: یک توئیتی زدم و بعضی‌ها نفهمیدند منظورم چیست و به من در رسانه‌ها اعتراض کردند؛ آن توئیت این بود که من سوار هواپیما شدم، پشت‌سر من 3 دختر خانم نشسته بودند، بی‌حجاب هم نبودند و یک‌ریز تا تهران هم خندیدند، آن‌ها می‌خندیدند من حالم خوب می‌شد، چرا؟ چون من به‌عنوان وزیر باید تمام تلاشم این باشد که لبخند به لب‌ها بیاورم، حالا خودشان شاد هستند. موقع خروج از فرودگاه و در ترمینال دیدم کسی من را صدا کرد برگشتم دیدم این 3 خانم هستند، از من عذرخواهی کردند و گفتند بعدا فهمیدیم شما جلوی ما نشستید، ما خیلی خندیدیم و حرف زدیم مزاحم شما شدیم، فهم و شعور از این بالاتر کسی دیده است؟ این‌ها دختران ایران هستند، دختر ایرانی یک مسئولی را می‌بیند که سن و سالی از آن گذشته، می‌گوید من خندیدم شما را ناراحت نکردم؟ من در جوابش می‌گویم دخترم تو حال مرا خوب کردی. اصلا این سفری که آمدم برای این است که لبخند روی لبان شما بیاورم، حالا تو خودت می‌خندی؛ وقتی خودت می‌خندی من چرا ناراحت شوم؟ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها این‌ها را نمی‌فهمند، می‌روند خبر را تحریف و منتشر می‌کنند که 3 خانم بی‌حجاب می‌گفتند، می‌خندید، بی‌دینی می‌کردند و ضرغامی گفت دمتان گرم، بگویید که من هم خوشم می‌آید. ببنید حرف از کجا تا کجا است؟
دلیل انتظار ضرغامی از اصلاح‌طلبان چیست؟
ناگهان به طرز عجیبی نوک پیکان انتقاداتش را به سمت اصلاح‌طلبان گرفت و گفت: کسانی‌که با من هم عقیده هستند به‌جای اینکه روشنگری کنند، روی حقایق را می‌پوشانند و من یک اشکالی به بعضی از جریان‌های سیاسی منتقد مانند اصلاح‌طلبان دارم، اصلاح‌طلبان خیلی سعی می‌کنند اتفاقا روی خیلی از حقایق را بپوشانند، شما می‌بینید این رفتار، رفتاری است که شما ادعایش را می‌کنید، زمانی‌که شما ادعایی می‌کنید باید مساله را تبیین و حمایت کنید. هرچند که الان اصلاح‌طلب و اصولگرا کلا تمام ماجرا. اصلا 2 سال است که شعار من این است که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند. آنچه ضرغامی از اصلاح‌طلبان می‌خواهد کمی غیرمنصفانه است. آیا او فراموش کرده که در سال 94 مدعی بود اتاق فکر و فرماندهی اصلاح‌طلبان، منطقی و با برنامه عمل می‌کند؟ یا در بهمن 92 تصمیم راهبردی اصلاح‌طلبان در استقبال از انتخابات را قابل تقدیر دانست. ضرغامی باید کمی به عقب بازگردد یعنی سال 76. موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات تعریف می‌کند: «اگر یادتان باشد، در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی سال 76 فیلمی به‌نام «کارناوال شادی در عصر عاشورا» در جامعه دست‌به‌دست شد. فیلمی ساخته بودند که گویا طرفداران آقای خاتمی عصر روز عاشورا زده‌اند و رقصیده‌اند.این فیلم در فضای عمومی علیه آقای خاتمی و تخریب چهره مذهبی آقای خاتمی منتشر شد. آقای خاتمی رأی آورد و تمام شد. پیگیری شد که این فیلم را چه کسی ساخته و چه کسی عرضه کرده است. وزارت اطلاعات و دستگاه‌های مسئول پیگیری کردند. حوزه معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری که بنده مسئولش بودم هم از طریق وکیل حقوقی پرونده را دنبال می‌کرد. افراد مختلفی در مظان اتهام قرار گرفتند که آقای ضرغامی هم یکی از آن افراد بود نمی‌خواهم بگویم حتما همین بود یا نبود ولی ایشان از متهمان پرونده بود.» جالب است ضرغانی که انتظار حمایت اصلاح‌طلبان را دارد، درباره این فیلم اظهار تاسف یا در نقش‌آفرینی درآن اعلام برائت نکرد. صدا و سیما در دوران مدیریت عزت‌ا... ضرغامی برنامه سیاسی‌ای نساخت مگر آنکه اصلاح‌طلبان در آن متهم شوند. در تمامی دورانی که برنامه‌های سیاسی و خبری‌ای همچون «شناسنامه»، «دیروز، امروز، فردا» و «٢٠و٣٠» هر قدر اصولگرایان و احمدی‌نژادی‌ها به‌راحتی و با سلام و صلوات به روی آنتن رفتند و از سوابق و خاطرات و خوبی‌های جناح سیاسی خود سخن گفتند، اصلاح‌طلبان مغضوب رسانه‌ملی بودند. اگر چه اصلاح‌طلبان پس ازخروج ضرغامی از صداوسیما با او رفتار خوبی داشتند اما گذشته قابل حذف نیست و درخواست فعلی ضرغامی برای حمایت اصلاح‌طلبان از او عجیب است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1130650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاچاقچیان گوشی‌های سرقتی به افغانستان دستگیر شدند

برقراری آرامش در مرز مشترک پاکستان و افغانستان

سازمان ملل باید کرسی افغانستان را به امارت اسلامی بسپارد

حکومت طالبان بار دیگر خواستار واگذاری کرسی سازمان ملل شد

مجموع قربانیان سیل در افغانستان به 400 نفر رسید

اذعان آمریکا به کمک 11 کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

اسب تروای آمریکا در غزه

وعده ترامپ برای کنارگذاشتن قوانین کنترل سلاح

سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در حمایت از اسرائیل

آغاز کنگره‌ بین المللی علوم تولید مثل و سلولهای بنیادی در ارومیه

(اینفوگرافیک) نگاهی به بزرگترین کشور‌های تولید کننده مس در سال 2023

شیخ ابراهیم زکزاکی در نجف: میلیون‌ها نفر در آفریقا شیعه شده‌اند

سفر رهبر شیعیان نیجریه به عراق

نگاهی به بزرگترین کشورهای تولید کننده مس در سال 2023 (+ اینفوگرافی)

آیت‌الله یعقوبی: در تبلیغ، از ابزار مؤثر و متناسب با نیازهای روز استفاده شود

شاخ آفریقا؛ نگاه قدرت‌های منطقه‌ای- بین‌المللی به غرب اقیانوس هند

شرکت شامپانزه‌ها در یک مراسم عجیب؛ آیا آنها یک مکان مقدس دارند؟

حمایت تماشاگران از مردم غزه در فینال لیگ قهرمانان آفریقا + فیلم

دولت عراق به دنبال ابطال گذرنامه‌های عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی

گذرنامه تروریست‌های تجزیه‌طلب باطل شد

لزوم هماهنگی تمامی اقدامات در مرزهای هشتگانه و کشور عراق با کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین

برنامه ریزی عراق برای جابه جایی 13 میلیون مسافر در «جاده توسعه»

جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جدید

جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جدید/ الزوبعی انصراف داد

انهدام مخفیگاه داعشی در شرق عراق به دست نیروهای حشد شعبی

شمارش آرا نمایندگان برای انتخاب رئیس جدید مجلس عراق

پایان رای گیری برای انتخاب رئیس جدید مجلس عراق و شروع شمارش آراء

خبر مهم حشد شعبی عراق/ مخفیگاه داعش منهدم شد

پیامدهای پروژه «راه توسعه« برای انرژی ایران/ چرا نقش چین مبهم است؟

ابطال گذرنامه تعداد دیگری از مخالفان کرد ایران در عراق

درگیری شدید فیزیکی نمایندگان عراقی در پارلمان + ویدئو

(ویدئو) درگیری در پارلمان عراق

حمله جدید مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدف مهم و حساس در بندر ایلات

بازیکن نام آشنای تیم ملی عراق در فهرست خرید پرسپولیس

تأکید بر لزوم هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی بین ایران و عراق

سایت عراقی مدعی شد؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن

«سیر تاریخی بر فراز و نشیب‌های احداث راه‌آهن شلمچه - بصره»

فیلم/ حمله مقاومت عراق به ایلات اشغالی

قیمت دینار عراق امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 + جدول

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات

ایلات اشغالی بار دیگر هدف مقاومت عراق قرار گرفت

دستگیری 1800 متهم به قاچاق انسان+ جزئیات | تفاوت قیمت فرزند پسر با دختر

پشت‌پرده دور زدن ایران توسط سوریه و عراق

حوزه علمیه خراسان، رسالت خود را بین‌المللی می‌داند

دومین محموله 23 تنی جگر مرغ از استان ایلام به عراق صادر شد

پرسپولیس درپی بازگرداندن ستاره بااخلاق عراقی

یوان به عراق می رود، نفت ارزان ایران به چین!

فیلم/ زد وخورد در داخل پارلمان عراق!

بازداشت 9 داعشی در صلاح‌الدین عراق