ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت» عراق

حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در دیداری که آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ایران و جمال‌الدین بدری نماینده وزیر حج و مسئول بعثه کشور عراق حضور داشت، بیان کرد: مقامات دولت عراق در موضوع ناگوار حادثه سقوط بالگرد خادمان ملت ایران محبت بسیاری از خود نشان دادند.
وی با اشاره به حضور آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در ایران، اظهار داشت:‌ امیدواریم این حادثه ناگوار برای هیچ کشوری تکرار نشود چراکه بسیار سخت است رئیس جمهور، وزیر خارجه، امام جمعه یک استان و استاندارش با هم شهید بشوند به ویژه که آنان چهره‌های ارزشمندی برای انقلاب اسلامی ایران بودند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان ابعاد ملی و استانی حادثه ناگوار سقوط بالگرد آیت الله سید ابراهیم رئیسی، همه مردم ایران را عزادار از دست دادن شهدای خدمت دانست و ابراز ‌امیدواری کرد که خداوند چهره‌های خدوم دیگری را جایگزین این عزیزان بکند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ضمن تشکر از کشور‌هایی که با عرض تسلیت و اعلام عزای عمومی در کنار ملت ایران بودند، گفت: از کشور عراق هم برای این موضوع سپاسگزاری می‌کنیم. شهدای خدمت در حقیقت خادم ملت ایران و امام رضا (ع) بودند. آن‌ها مزد زحمات و جهاد طولانی خود را با شهادت گرفتند و إن‌شاءالله ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر‌های شهدای خدمت در ایران، یادآور شد که مشابه چنین مراسم تشییعی هم در عراق برای گرامیداشت شهید ابومهدی المهندس وسردار دلها برگزار شد و آن‌ها نیز قدردان خادم مردم خودشان بودند.
وی همچنین با اشاره ویژه برنامه‌های گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت در ایران بیان کرد: ویژه برنامه‌های میدانی و تلویزیونی در کشور ایران موجود است که به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد. 
بنا براین گزارش، جمال‌الدین بدری نماینده وزیر حج عراق و مسؤل بعثه این کشور با اشاره به اینکه مرگ برای همه انسان‌ها اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: تقدیر خدا این بود که رئیس جمهور محترم ایران و همراهانش به درجه بالای شهادت برسند.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در ایران افزود: البته این مصیبت بزرگ جنبه باشکوهی هم داشت و آن حضور بسیار گسترده ملت ایران بود که از چشم رسانه‌ها پنهان نماند. این مسئله دلالت بر آن دارد که مسیر کارگزاران ایرانی در راه خدمت به ملت درست بوده است و ملت ایران همواره به شهدای خود و آن‌هایی که در مسیر پیروزی اسلام جان خود را از دست داده‌اند ارادت دارند. 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری ضمن استقبال صمیمانه از هیئت‌های شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره اظهار داشت: یقیناً حضور این عزیزان و امضای دفتر یادبود شهدای خدمت از سوی هیئت‌هایی که برای عرض تسلیت به محل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور یافته‌اند نشان از اظهار محبت آنان به رئیس جمهور شهید کشورمان و ملت ایران دارد. 
وی ادامه داد: اینجانب از حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنم و آرزو دارم که هیچگاه کشور‌های مسلمان و همسایه با چنین مصیبت بزرگی رو برو نشوند‌.
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری از اینکه مهمان‌ها و مسئولان حج سایر کشور‌های اسلامی در بعثه جمهوری اسلامی حضور یافتند و موجب ارتقا وحدت و همدلی کشور‌های اسلامی شدند صمیمانه سپاسگزاری کرد. 
در بخش دیگر این مراسم ، حسن زرنگار سرکنسول ایران در جده ضمن عرض تسلیت، اظهار داشت: دست خداوند همواره بر سر ملت ایران است و بنا به فرمایش هوشمندانه مقام معظم رهبری خللی در کار نظام ایجاد نخواهد شد‌. همانطور که شاهد بودیم پس از این سانحه ناگوار بلافاصله رئیس اجرایی کشور مشخص شد و ما هم به عنوان کارگزاران کشور آنچه را در توانمان است به بهترین شکل انجام خواهیم داد و کار‌ها را پیش خواهیم برد.
وی ادامه داد: اینکه انتخابات کشورمان در بازه زمانی 50 روزه انجام خواهد شد نشان از انسجام، هماهنگی و برنامه‌ریزی و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و ما همه برای ارتقای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت هستیم.
سرکنسول ایران در جده، حضور بیش از 65 هیئت از کشور‌های مختلف در سطوح بالا در ایران در بزرگداشت مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت را نشان از جایگاه خاص جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دانست.
بنا براین گزارش، صبح امروز سوم خرداد ماه چندین هیئت از کشور‌های مختلف اسلامی با حضور در محل بعثه کشورمان در مدینه منوره با بیان تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حسین ‌امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را ضایعه‌ای دردناک خواندند و برای بازماندگان آنها و ملت ایران از درگاه خداوند صبر مسئلت کردند. 
نمایندگان و هیئت‌هایی از کشور‌هایی همچون عراق، ترکیه، پاکستان و هند با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره علاوه بر قرائت فاتحه، مطالبی در دفتر یادبود شهدای خدمت برای عرض تسلیت نگاشتند.
«دکتر احمد بلوط» نماینده پرفوسور علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه و هیئت همراه، «ضیاالرحمن عبدالرحمن» کنسول پاکستان در جده و مسئول بعثه حج پاکستان، «وزیر محمد سلیم»، نماینده مجلس محلی شمال پاکستان، «صباح منظر تابش» مسئول بعثه هند، «دکتر جمالدین بدری»، نماینده ویژه رئیس هیئت شئون حج و عمره کشور عراق و «عبدالحکیم نصرت» مدیر مکتب شعون حجاج عراق در مدینه منوره از شخصیت‌هایی بودند که در قالب هیئت‌های چند نفره صبح امروز پنجشنبه سوم خرداد برای بیان تسلیت به مسئولان حج و زیارت کشورمان در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور یافتند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1136575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیروزی ثانیه های آخری انگلیس مقابل ولز در دور گروهی جام ملت های اروپا (16 ژوئن، 2016)

اپل و متا با اتهامات اتحادیه اروپا روبه‌رو می‌شوند

ملونی: اسرائیل با جنگ غزه در تله حماس گرفتار شد

هنگ‌کنگ: بازی قدرت بین کشورها بزرگترین چالش ماست

دستیابی خورشید مصنوعی چینی به میدان مغناطیسی

امضای تفاهمنامه همکاری میان کشتیرانی کاسکو چین و اتحاد ریل امارات

به حضور در المپیک خیلی خوشبین و امیدوارم

قیمت افغانی به تومان امروز یکشنبه 27 خرداد 1403

طالبان در نشست دوحه شرکت می‌کند

فشار بر حماس برای قبول مرحله اول توافق غزه بدون اصلاحات

پای آمریکا به جنگی دیگر باز می‌شود؟

10 زخمی در تیراندازی پارک آبی دیترویت آمریکا

سی‌ان‌ان خود را برای برگزاری اولین مناظره انتخاباتی 2024 آمریکا آماده می‌کند

سفر ناگهانی فرستاده آمریکا به اراضی اشغالی و بیروت

جنگ نفتی قالیباف و جلیلی بالا گرفت

لاپید: زمان ساقط کردن نتانیاهو فرا رسیده است

توسعه گردشگری ورزشی هدف بازدید مدیرکل گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از مجموعه المپیک کیش

همزمانی مسلمیه و عملیات مرصاد | دعای عزاداران در حرم سیدالکریم چه بود؟

توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با اقلیم کردستان از اولویت‌های وزارت علوم است

فاصله 134 ساله تا برابری شکاف جنسیتی

نشست پورمحمدی با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران آغاز شد

طعنه‌های چوبدار به مردم چوب‌خورده!/ چرا باید بر اساس کارآمدی اقتصادی رأی داد؟

یک جهان، بدون ایران

کشف انبار 25 میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

اوجی: در دولت سیزدهم 5 میلیارد دلار قرارداد نفتی با روس‌ها امضا شد

اتفاق سیاسی ناگوار برای انرژی پاک در اروپا

ساعت بازی انگلیس و صربستان امروز یک‌شنبه 27 خرداد 1403 + ترکیب احتمالی

سرمایه‌گذاری سه میلیاردی شرکت اماراتی در آفریقا

مردم از نظام کنونی حمایت کنند

اختلافات در سازمان ملل؛ دستورکار دوحه هنوز نهایی نشده است

9 زخمی در پی تیراندازی در یک پارک آبی در «میشیگان» آمریکا

نگرانی آمریکا از امکان حمایت علنی چین از روسیه

ناتو؛ امپراتوری توهم

رسمی: رونمایی از 12 مسافر قطعی المپیک پاریس

حجاج ایرانی در سرزمین حج شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند

شعار جالب بازیکنان تیم ملی آرژانتین: «قهرمانی در یک کوپای دیگر با مسی» +فیلم

فؤاد ایزدی؛ کارشناس میزگرد سیاسی تلویزیون کیست؟ /از ادعای جنجالی درباره رستوران های آمریکا تا مشروب خوردن اساتید آمریکایی

پیش‌بینی یک کارشناس از کف مشارکت در انتخابات

هشدار سازمان ملل درباره احتمال درگیری بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

سرکوب خشن حامیان فلسطین توسط پلیس منچستر

معاون وزیر نفت خبر داد: امضای 22.5 میلیارد دلار قرارداد توسعه میادین نفتی در دولت سیزدهم

سیستم ترمز از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

نرخ کرایه «تاکسی‌های برقی» اعلام شد

وزیر صمت: قیمت گذاری دستوری باید ساماندهی شود

قیمت دینار عراق امروز یکشنبه 27 خرداد 1403

مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، چالش بزرگ رییس جمهور آینده

تعریف و اجرای 130 میلیارد دلار پروژه نفتی در دولت سیزدهم/ رشد 20درصدی بخش نفت در سال 1402

فرار مالیاتی 8 میلیاردی درچهارمحال و بختیاری

لطفا آمارها را مخدوش نکنید

افزایش 57 درصدی تجارت بدون نفت ایران