ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تا پای جان برای ایران اخبار ایران

تا پای جان برای ایران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شهید جمهور رئیسی بزرگ مرد خدمتگزار ایران اسلامی از تبار میدان و عمل بود و به معنای واقعی کلمه کسی بود که خستگی را خسته کرد؛ مردی که با نگاهی اجمالی به کارنامه کوتاه کاریش می توان مصداق واقعی دولت کریمه و مردمی و مسئول ساده زیست و در تراز انقلاب اسلامی را شناخت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خدمتگزار و مردمی به همراه وزیر امور خارجه انقلابی و امام‌جمعه محبوب مردم تبریز و استاندار پرتلاش آذربایجان‌شرقی، موجی از غم و اندوه را بر آسمان ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه و جهان حاکم ساخته است.
ملت شهیدپرور و حماسه ساز ایران در عزای بزرگ مردی به سر می‌برد که لحظه‌ای از عهد و قسم خویش مبنی بر خدمت به محرومان فاصله نگرفت و در راه خدمت به محرومان و مستضعفین به دورافتاده‌ترین نقاط صفر مرزی کشور رهسپار شد و به راستی خستگی را خسته کرد تا در مسیر یکی از همین کوره راه‌ها خلعت زیبای شهادت را پوشید و به دیدار دوست شتافت.

ایرانیان جهان

از دادستانی تا ریاست قوه مجریه شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که در کسوت دادستان به خدمت مردم درآمد تا بعد از آنکه مسئولیت سازمان بازرسی و تولیت آستان قدس رضوی و بعدها ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفت تا حتی در مدت کوتاهی که ریاست قوه مجریه را بر عهده داشت، هیچگاه خود را جدای از مردم ندانست و به خدمتگزاری ملت رنج کشیده و محروم افتخار می‌کرد؛ افتخاری که برای مسئولان نظام اسلامی جز با هم نشینی با توده مردم به ویژه مستضعفین به دست نمی‌آید و مردم هم در روز تشییع پیکر خادم بی ادعای خود برایش سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که خادمان و مدعیان و منافقان را خوب می‌شناسند.
ازدحام عجیب مردم در سراسر ایران و سوگواری برای ایشان بعد از خبر شهادتشان در غرب کشور به خوبی نشان داد که شهید رئیسی مردی از مردم، با مردم و همراه مردم بود تا گره از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های آنان باز کند و در این مسیر سر از پا نمی‌شناخت.
شهید آیت‌الله رئیسی از زمانی که به تولیت آستان قدس درآمد بیشتر در نظر مردم شناخته شد؛ شخصیتی که خدمات آستان قدس رضوی را از کوچه پس کوچه‌های شهر مشهد به سراسر ایران اسلامی کشاند و آرزومندان زیارت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) را به زیارت حضرتش مشرف کرد.
در رأس قوه قضائیه بود که تحولات اساسی در دستگاه قضا ایجاد کرد؛ فعالیت‌های آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین و امیدآفرین و منشأ آثار ماندگار و مطلوبی بود و اولین فردی بود که شجاعانه در برابر فساد ایستاد و بسیاری از مفاسد را نابود کرد همان کاری که وقتی در قامت ریاست جمهوری ایران وارد میدان شد، ادامه داد و جلوی بسیاری از مفاسد و اخلالگران اقتصادی را گرفت.
آیت الله رئیسی در موقعیتی دولت را تحویل گرفت که پس از طی‌کردن دوره کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌های رؤسای جمهور قبلی، اقتصاد ایران و سفره مردم به شدت دچار مشکل بود. در این شرایط و در طول مدت کوتاه سه‌ساله ریاست‌جمهوری این شهید عزیز اتفاقات بزرگی در حوزه اقتصاد رقم خورد؛ از راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی راکد و تعطیل‌شده تا ایجاد اشتغال و رسیدگی مستقیم به معیشت مردم، در این مدت کوتاه کارنامه درخشانی برای شهید جمهور رقم زد. شهید رئیسی برای ایجاد ثبات اقتصادی از تأمین امنیت در مرزها و مبارزه با قاچاق تا ارتقا و تقویت بنیه اقتصادی مرزنشینان و تثبیت جداره مرزها و اشتغالزایی و ساماندهی کولبران انقلابی را در دستور کار خود قرار داد و به جای شعار همواره در میدان عمل بود و هیچگاه از تلاش برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم دست بر نداشت و به واقع معنی عمل گرا بودن را به همگان نشان داد.

ایرانیان جهان

جهاد برای مبارزه با کرونا شهید رئیسی از هرگونه حاشیه پرهیز می‌کرد و زمان خدمت را صرف کارهای بیهوده و تخریب‌ها و تهمت‌ها نمی‌کرد؛ تلاش‌های شبانه روزی رئیس جمهور شهید و هیئت دولت سیزدهم را در زمان شیوع کرونا فراموش نخواهیم کرد؛ در آن شرایط سخت رئیس جمهور جهادی مردم ایران به بیمارستان‌ها می‌رفت و از بیماران کرونایی عیادت می‌کرد و در زمان ممانعت دولت‌های غربی از ورود واکسن به کشور با قدرت شرایط را به نفع مردم ایران تغییر داد و ایران را جز اولین کشورها در ریشه کن شدن کرونا قرار داد.
ورود به دولت در شرایط سخت رئیس جمهور شهید مردم ایران در شرایط سختی دولت را تحویل گرفت؛ در نبود درآمد برای دولت و مقروض بودنش؛ در زمان تحریم‌های روز افزون قدرت‌های استکباری اما شهید رئیسی و هیئت دولت ایشان، انقلابی و جهادی وارد میدان شدند و تمام این مشکلات را از طریق دیپلماسی و نیز حمایت از دانشمندان ایرانی در تولید واکسن و حمایت از عرصه‌های علمی با حمایت یا ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به خوبی مدیریت کردند.
ایشان تمرکز ویژه‌ای بر حوزه‌های اقتصادی، تولید و اشتغال، زیرساخت‌ها و امور زیربنایی کشور، صنعت داشت به طوری که اصلاح و کارآمد سازی نظام مالیاتی تا تولید، کنترل و کاهش تورم، خودکفایی در تأمین کالاهای اساسی، توسعه سرمایه‌گذاری و مدیریت بازار ارز، مدیریت نقدینگی جلوگیری از سوداگری و مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف رانت در همه عرصه‌ها، فزایش تولید و اشتغال در کشور، توسعه صادرات، رفع موانع تولید و تولید دانش بنیان و به ویژه افزایش ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و فعال‌سازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورها، انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد در موضوعات مختلف اقتصادی و کسب تراز تجاری مثبت در تعامل اقتصادی با 84 کشور را می‌توان از جمله مهمترین دستاوردهای این شهید بزرگوار در مدت کوتاه خدمت در قامت ریاست دولت سیزدهم برشمرد.
رئیس جمهوری فراجناحی ایشان در بعد سیاسی فراجناحی‌بودن را در بالاترین جایگاه اجرایی کشور معنا کرد به طوری که برای اولین بار جلساتی با حضور احزاب مختلف در ماه رمضان ترتیب داد و به نقطه نظرات همه این گروه‌ها توجه کرد و در بعد سیاست خارجی دیپلماسی مناسبی در گسترش روابط و همگرایی با همسایگان داشت و سیاست تعمیق روابط با همسایگان و تنوع‌بخشی به سیاست خارجی دولت را اعلام کرد. دولت مردمی بر همین اساس در مدت کوتاه فعالیت خود اقدامات مختلفی را در سیاست خارجی آغاز کرد و به نتیجه رساند؛ به طوری که هنوز شرح رشادت‌ها و شجاعت‌های ایشان در بالا بردن قرآن کریم و عکس حاج قاسم و حتی دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین در سازمان ملل زبانزد خاص و عام است.
شهید رئیسی در میدان سیاست خارجه شهید رئیسی با بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی کشور، یعنی تعامل با جهان بر اساس عدالت و منافع ملی عنوان سبب کسب دستاوردهای بزرگ و بیشماری در این زمینه برای ملت و کشور عزیزمان شد و توانست عزتی برای ایران و ایرانی به ارمغان بیاورد تا امروز جمهوری اسلامی ایران دست برتر در منطقه باشد و بر مبنای همین خدمات شایسته است که جمهوری اسلامی ایران امروز چنان جایگاهی دارد که سقوط بالگرد رئیس جمهور و جست‌وجو برای یافتن عزیز ملت به صدر خبرهای جهانی تبدیل شد و همه رهبران دنیا با ارسال حجم انبوه پیام‌های همدردی برای ملت ایران تاکید کردند که در کنار ملت ایران خواهند ایستاد و از شهادت بزرگ‌مرد میدان و عمل عزادارند که به حق در تاریخ ایران زمین چنین گسترده‌ای از محبوبیت نه در ایران که در هیچ کجای جهان برای یک رئیس جمهور دیده نشده است.

ایرانیان جهان

موازنه قدرت به نفع ایران؛ از شانگ‌های تا اوراسیا در 13 تیر 1402 بود که جمهوری اسلامی ایران به عضویت دائم در سازمان همکاری شانگ‌های در آمد. ایران از سال 2005 عضو ناظر این پیمان بود. سازمان همکاری شانگ‌های در سال 1996 از سوی رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه قدرت در برابر نفوذ آمریکا و ناتو به نام شانگ‌های 5 پایه‌گذاری شد. آیت‌الله رئیسی با اعلام سیاست توازن‌بخشی به سیاست خارجی، عضویت در این سازمان را پیگیری کرد و در نهایت ایران در کنار چین، روسیه، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان به عنوان عضو نهم شانگ‌های به صورت رسمی معرفی شد.
همچنین جمهوری اسلامی ایران در دولت خدمتگزار شهید رئیسی در دوم شهریور 1402 به عضویت بریکس درآمد. گروه بریکس ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای‌جنوبی بود و یک پیمان اقتصادی محسوب می‌شود. هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکا است. روسیه گروه بریکس را در سال 2009 تأسیس کرد و در حال حاضر 42 درصد از جمعیت جهان، 30 درصد از جغرافیای جهانی و 24 درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد. عضویت ایران در بریکس بازتاب گسترده‌ای در فضای اقتصاد جهانی داشت.
جمهوری اسلامی ایران در دوران سه ساله ریاست جمهوری شهید رئیسی با عضویت در پیمان‌های مختلف و امضای پیمان‌های دوجانبه با کشورهایی همانند چین، روسیه و دیگر کشورها خود را به عنوان بازیگری قدرتمند در اوراسیا جا انداخت. اوراسیا شامل جغرافیایی بین اقیانوس آرام در شرق، اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا، مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب است.
گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام در دولت یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای عربی و آفریقایی دچار چالش‌های جدی شده بود که در دولت کریمه شهید آیت‌الله رئیسی بسیاری از این چالش‌ها رفع شد. برقراری روابط مجدد با عربستان مهم‌ترین اقدام در این حوزه بود. همچنین ترمیم روابط با کویت، مصر، لیبی، سودان، جیبوتی و مالدیو هم در ذیل تعمیق روابط با کشورهای مختلف در دولت مردمی انجام گرفت.
گسترش و تعمیق روابط با کشورهای قدرتمند و دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت. گسترش روابط ذیل همین راهبرد انجام شد که سفر شهید آیت‌الله رئیسی به روسیه و دیدار با پوتین انجام گرفت؛ علاوه بر گسترش روابط سیاسی، روابط و مبادلات تجاری دو کشور هم به سطح جدیدی ارتقا پیدا کرد، یعنی مبادلات تجاری بین تهران و مسکو به 4 میلیارد دلار رسید.

ایرانیان جهان

استرداد 400 میلیون پوند از اموال ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با انگلیس قراردادی مبنی بر دریافت چندین تانک چیفتین امضا کرده بود که پس از پیروزی انقلاب، انگلیس از تحویل این تانک‌ها خودداری می‌کرد و پول ایران را هم پس نمی‌داد که بالاخره بعد از چند دهه دولت سیزدهم توانست بدهی 400 میلیون پوندی خود را از انگلیس دریافت کند.
همه آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد در دولت آیت‌الله رئیسی فروش نفت ایران به شدت افزایش پیدا کرد و حتی از سطح تحریم‌ها نیز فراتر رفت، یعنی ایران موفق شد فروش نفت خود را به بیش از 3 میلیون بشکه برساند، این در حالی است که نفت به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد ایران مورد طمع دشمنان قرار گرفته است تا مانع کسب درآمد ایران شود و در نهایت اقتصاد ایران را فلج کند.
شهید رئیسی یار مظلومان رژیم‌صهیونیستی در پی شکست‌های پیاپی در نوار غزه حمایت ایران اسلامی از مقاومت فلسطین را تاب نیاورد و در 13 فروردین سال جاری کنسولگری ایران در دمشق مورد هدف قرار داد. ایران به تلافی این اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی در 26 فروردین با یک عملیات گسترده پهپادی و موشکی تحت عنوان «وعده صادق» به اراضی اشغالی فلسطین حمله کرد؛ حمله‌ای که بی‌سابقه بود و معادلات امنیتی در منطقه را بر هم زد و منطق بازدارندگی متفاوتی را به رژیم‌صهیونیستی تحمیل کرد که این حمله با حمایت آیت‌الله رئیسی انجام شد.
یکی از بزرگترین دستاوردهای شهید جمهور ایران، پایگاه مردمی او چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان بود به طوری که با شنیدن خطر ناگوار شهادت این خدمتگزار ملت ایران دولت‌های پاکستان، هند و ترکیه و عراق و چند کشور دیگر به احترام این مرد بزرگ در سوگ نشستند و عزای عمومی اعلام کردند که این خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. مردم دیگر کشورها جلوی سفارت‌های ایران یادبود و گل قرار دادند چرا که این فقط ما نبودیم که این مرد میدان و اخلاق را می‌شناختیم بلکه جهانی شرح فداکاری‌های او را برای ملت ایران و مبارزاتش علیه نسل کشی در فلسطین و حمایتش از همه مظلومان عالم را شنیده بود و برای همین همگان در داغ نبودن این مرد آسمانی اندوهگین شدند.

ایرانیان جهان

روسیاهی به ذغال می‌ماند؛ هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید هر چند برخی از منافقین داخل نشین و لندن‌نشین‌های بی سر و پا در فضای بی در و پیکر فضای مجازی هلهله و شادی سر دادند که یادآور شادی پیروان آل امیه و آل مروان و آل‌زیاد در صحرای کربلا است. در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی هم از این نوع حوادث و اتفاقات ناگوار زیاد رخ داده است و ترورهای زیادی را در دهه 60 و رحلت امام‌خمینی (ره) گذرانده‌ایم اما هر حادثه‌ای درخت انقلاب را تنومندتر کرده است. البته نباید چنین خس و خاشاک‌هایی را جدی گرفت و به آنها خرده‌ای نیست که تا بوده از این نوع اتفاقات در تاریخ تشیع کم نبوده است و باز هم خواهد بود اما تاریخ ثابت کرده است که همیشه روسیاهی به ذغال خواهد ماند و دین خدا به سرمنزل مقصود خواهد رسید. همان طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید».
پیام قدرت ایران پنجشنبه گذشته پیکر شهید جمهور، خادم الرضا (ع)، شهید آیت‌الله رئیسی با بدرقه اشک و حسرت میلیون‌ها ایرانی در جوار بارگاه مولایش امام رضا (ع) آرام گرفت. همراهان شهید هم با بدرقه باشکوه مردم در آرامگاه ابدی‌شان آرام گرفتند. شهید امیرعبداللهیان و شهید موسوی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شدند و شهیدان آل هاشم و رحمتی هم در تبریز و مراغه آرمیدند. عظمت مردمی تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و بدرقه بی‌نظیر او تا آرامگاه ابدی‌اش را نمی‌توان جز حاصل صادقانه بودن خدمت رئیس جمهور فقید دانست؛ رئیس‌جمهوری که در طول سه سال فرصت خدمت، نه خستگی می‌شناخت، نه شب و روز. دل به آبادانی ایران داشت و گره گشایی از زندگی مردم. مشکل و رویدادی در کشور نبود که آیت‌الله رئیسی خود را به آنجا نرسانده باشد یا همه ظرفیت دولت و کشور را برای کاهش آلام مردم بسیج نکرده باشد. از زلزله اندیکا، تا متروپل، تا سیل در کرمان، او همیشه پناه مردمی بود که احساس می‌کردند در آن حادثه بی‌پناه شده‌اند. همین خصلت‌ها و همین خاطرات و تجربه‌ها بود که داغ فقدان رئیس جمهور شهید را برای ایرانیان در سراسر کشور، سنگین کرده بود.

ایرانیان جهان

کد خبر 756304

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1137029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاره جوان عراق، سپاهان نه، سری آ!

تاثیر داروی «دونانمب» در روند کند کردن آلزایمر تایید شد

پس پشت وعده‌های انتخاباتی؛ منت گذاشتن سر مردم برای یک تکه گوشت بسیار توهین آمیز است

پیام عوام فریبانه بایدن به مناسبت عید قربان

انتقاد مشاور نخست وزیر عراق از اظهارات نامزد تصدی سفارت آمریکا در بغداد

برد اقتصادی سه‌شیرها؛ همان ضربه سر بلینگل برای پیروزی کافی بود / عکس

ویدیو/ اظهارات سعید جلیلی در برنامه میزگرد اقتصادی از شبکه یک سیما

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت زنان در افغانستان

پیام تبریک عوام فریبانه بایدن به مناسبت عید سعید قربان

واکنش وزارت خارجه به بیانیه تروئیکای اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران

ترزیچ، آینده و جدایی تقریبا پیش بینی نشده

نگرانی اتحادیه اروپا از اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ

معرفی تیم‌های کوپا آمریکا 2024/ کار سخت 3 تیم مقابل آرژانتین

اتهام سنگین تجاوز جنسی به چند بازیکن ملی آرژانتین

بایدن اعتراف کرد: در جنگ غزه، تعداد بسیار زیادی فلسطینی بی‌گناه کشته شدند

دلیل ورشکستگی هپکو بعد از خصوصی سازی به روایت جلیلی و دانش جعفری

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری عراق و سوریه

رسانه عبری: فرار سرمایه گذاری‌ها از اسرائیل ادامه دارد

ایجاد شهرک رهایشی برای سیلاب‌زدگان در افغانستان

روستاییان جایگاه ویژه‌ای در نظام اقتصادی کشور دارند

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد / انضباط مالی اولویت است

برخورد صاعقه به دو گردشگر در چین (فیلم)

یمن: به یک ناوشکن آمریکایی و 2 کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی حمله کردیم

دولت باید برای همه مردم زمینه نقش‌آفرینی را فراهم کند

جلیلی: مردم سوال دارند راه حل‌های اقتصادی مطرح شده چرا‌ محقق نشده است

جلیلی:١١ سال مطالعه کردم و کتاب های زیادی خواندم /جلیلی چه وعده‌ای داد؟

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد

ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در اردبیل فعال شد

دانمارک1-1 اسلوونی؛ اولین تساوی جام ملتهای اروپا

نیمی از مردم انگلیس خرید دارو را کار دشواری می‌دانند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به ناو آمریکایی خبر داد

آمریکا در دریای سرخ گیر افتاده است

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

آخرین اظهار نظر درباره‌ی زمان واریز معوقات فروردین بازنشستگان کارگری

جلیلی: برنامه خود را بر اساس مطالعات 11 ساله و کتاب‌های زیادی که در اقتصاد خوانده‌ام، ارائه کردم

آنکارا: 17 تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند

میزگرد اقتصادی با حضور «جلیلی» آغاز شد

ماجرای مشهورترین فیل در تاریخ

آغاز میزگرد اقتصادی جلیلی

برنامه «میزگرد اقتصادی» با حضور سعید جلیلی آغاز شد

جلیلی در میزگرد اقتصادی به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد

تولید فرش های دستباف جهان دراین کارگاه قالیبافی

جلیلی: دولت باید برای همه مردم زمینه نقش‌آفرینی را فراهم کند

خلاصه بازی اسلوونی و دانمارک + فیلم

گفتگوی تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران با وزیر خارجه طالبان

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

چند سوال از دکتر پزشکیان

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده