ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سایه اختلافات بر سر سفر ماکرون به آلمان اروپا

سایه اختلافات بر سر سفر ماکرون به آلمان
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس جمهور فرانسه در حالی که اختلافات بین برلین-پاریس درباره مسائل مختلف بین‌المللی افزایش پیدا کرده است سفر سه روزه‌ای را به آلمان آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "پاسایر نویه پرسه" در گزارشی به سفر "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه به آلمان پرداخته و نوشت: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در بحبوحه اختلافات بین برلین و پاریس، امروز سفر رسمی سه روزه خود به آلمان را آغاز کرد.
این اولین دیدار از این نوع توسط یک رئیس جمهور فرانسه در 24 سال گذشته است.
ماکرون در اوایل بعدازظهر امروز وارد برلین خواهد شد و سپس برای جشن 75 سالگی قانون اساسی برلین، ابتدا از جشنواره دموکراسی در منطقه دولتی به همراه فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور فدرال این کشور بازدید خواهد کرد.
پس از آن استقبال با افتخارات نظامی، بحث های سیاسی، یک کنفرانس مطبوعاتی، قدم زدن در دروازه براندنبورگ و در شب، یک ضیافت دولتی در کاخ Bellevue برگزار می شود. همسرش بریژیت ماکرون هم وی را در این سفر همراهی می کند.
از دیدگاه اشتاین مایر، میزبان این نشست این دیدار با هدف برجسته کردن و تجلیل از منحصر به فرد بودن دوستی آلمان و فرانسه است. وی و ماکرون همچنین می خواهند از این دیدار برای تشویق مردم آلمان به رای دادن در انتخابات اروپا در دو هفته دیگر استفاده کنند. این حداقل بر اساس این نگرانی است که تجربه نشان می دهد که مشارکت کم رای دهندگان به نفع احزاب راست است. در انتخابات 2019 اروپا، مشارکت در آلمان 61.4 درصد بود.
به گزارش دفتر رئیس جمهور فدرال آلمان، به منظور تأکید بر منحصر به فرد بودن روابط آلمان و فرانسه، از ماکرون به عنوان تنها مهمان خارجی در جشن های هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی برلین دعوت شد. اطرافیان اشتاین مایر تاکید کردند: ما می خواهیم به طور نمادین سیگنالی ارسال کنیم که این دوستی آلمان و فرانسه واقعاً به اعماق قلب آلمان و تصویر سیاسی این جمهوری تعلق دارد.
به همان اندازه که سران دو کشور با یکدیگر خوب هستند، روابط بین برلین و پاریس در حال حاضر در سطح دولتی تا حدودی دشوار تلقی می شود. همیشه بین این دو کشور بر سر مسائل کلیدی اختلاف نظر وجود دارد. این اختلافات در مورد نحوه حمایت صحیح از اوکراین و همچنین در مورد جهت گیری سیاست اقتصادی نسبت به رقبای ایالات متحده آمریکا و چین صدق است.این مسائل قرار است پس از این بازدید دولتی در بعد از ظهر سه شنبه هفته آینده در شورای وزیران آلمان-فرانسه در قلعه مسبرگ، مهمانخانه دولت فدرال، در شمال برلین مورد بحث قرار گیرد.
مکرون با استراتژی دفاعی خود و محافظت از اقتصاد در برابر رقابت ناعادلانه چین و ایالات متحده، منادی خودمختاری بیشتر اروپاست. از سوی دیگر، اولاف شولتز ، صدر اعظم آلمان به جهت گیری فراآتلانتیک خود و چین به عنوان یک شریک تجاری مهم پایبند است. از طرفی در مناقشه اوکراین نیز ماکرون شولتز را با افکار خود در مورد اعزام نیروهای زمینی به این کشور که صدر اعظم آلمان قاطعانه آن را رد می کند غافلگیر کرد.
شولتز همچنین تحویل موشک های کروز دوربرد تاروس به این کشور مورد حمله روسیه را رد می کند. از سوی دیگر، فرانسه مدت هاست که موشک های اسکالپ خود را در دسترس کی یف قرار داده است. در مقابل، برلین پاریس را متهم می کند که برای اوکراین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا بسیار کم کار می کند.
ماکرون در دومین سخنرانی خود در آوریل گذشته، هشدار داد که خطر بزرگی وجود دارد که اروپا در دهه آینده "تضعیف یا حتی از کلاس خود خارج شود". وی خواستار استراتژی دفاعی اروپا با صنعت تسلیحات مشترک و تسریع تسلیحات مجدد با بودجه اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدید روسیه شد. شولتز در مورد این سخنرانی در پلتفرم ایکس اظهار نظر کرد. وی خطاب به مکرون افزود: سخنرانی شما حاوی ایده های خوبی در مورد چگونگی دستیابی به این هدف است.
فرانسه و آلمان البته حداقل در مورد بیزاری خود از اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، متحد هستند. اما تاکنون بر سر نامزدی مشترک به توافق نرسیده اند. ماکرون در حال حاضر در پشت صحنه بر روی نامزدی برای "ماریو دراگی"، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا کار می کند. به این ترتیب فرانسه موقعیت خود را در جنوب اروپا گسترش داده و از آلمان پیشی خواهد گرفت.
روزنامه "برلینر سایتونگ" هم در مطلبی نوشت: آلمان و فرانسه خود را در بن بست می بینند. سران قوی ترین کشورهای اتحادیه اروپا به یکدیگر چشم دوخته اند، هیچ کس نمی خواهد اشتباه کند، یک قدم اشتباه می تواند رقیب را تقویت کند. سیاست دفاعی مشترک اروپا پیشرفت نمی کند زیرا صنایع ملی نمی خواهند مصالحه کنند و از ضرر بازار می ترسند. ماکرون می خواهد نفوذ آمریکا در اتحادیه اروپا را کاهش دهد و به آلمان پیشنهاد حفاظت تحت معماری امنیتی فرانسه - از جمله بمب اتمی را داده است که البته برلین با آن مخالف است.
مخالفت آلمان، اتریش و فرانسه با به رسمیت شناختن دولت فلسطینحمایت فرانسه و بلژیک از حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1137729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یمن ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد

برپایی 236 پایگاه جمع آوری نذورات قربانی مردم در خراسان جنوبی

هوش مصنوعی به کمک صاحبان گربه‌ها می‌آید: تشخیص درد از روی چهره با دقت 95 درصدی

هوش مصنوعی به کمک صاحبان گربه‌ها می‌آید: تشخیص درد از روی چهره با دقت بیش از 95 درصدی

شاگردان لوزانو؛ قهرمان لیگ طلایی اروپا

تقویت همکاری در افغانستان محور دیدار معاون یوناما و سفیر چین

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

تظاهرات خانواده اسرای صهیونیست علیه نتانیاهو

نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد

جشن تولد پر حاشیه یک شاه 76 ساله

حکیم: حمایت از فلسطین واجب است/ محکومیت زبانی رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد

موضوع اولین مناظره اقتصادی است

جلوگیری پلیس از توزیع 70 تن گوشت فاسد

13 قاچاقچی چوب در گلستان دستگیر شدند

دیدنی های امروز؛ از عید قربان تا جام ملت های اروپا

برخورد دو کشتی فیلیپینی و چینی در دریای چین جنوبی

آموزش فروش تپ سواپ؛ آموزش تبدیل TapSwap به دلار و تومان

نگاهی به سنت‌شکنی فقهی طالبان درباره عید قربان/ دو واکنش به این اتفاق

امریکا / 2 کشته و 16 زخمی در تیراندازی تگزاس

دست و پا زدن آمریکا برای نجات اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله

نفرت از اسرائیل در تمام عالم گسترده شده است

برنامه کامل هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

تهدیدکردن ما سودی ندارد

جزئیات عرضه‌ دام و قیمت آن در نقاط مختلف تهران

نماز عید قربان در عتبات مقدسه عراق برگزار شد

حکیم: محکومیت زبانی جنایات صهیونیست‌ها بی‌فایده است

جلیلی همچنان از پاسخ صریح به سئوالات طفره می‌رود

نامزدهای انتخابات و وعده فانتری واردات خودرو اقتصادی برای رای‌آوری

بعد از مسلم اولادقباد؛ حسین طیبی هم به گهرزمین سیرجان پیوست

آماده باش هسته‌ای ناتو علیه چین و روسیه

برخورد 2 کشتی چین و فیلیپین در میانه تنش‌ها در دریای جنوبی چین

ورود واگن‌های جدید متروی تهران تا دهه فجر

قیمت افغانی به تومان امروز دوشنبه 28 خرداد 1403

بایدن دوباره خشکش زد؛ اوباما به کمکش رفت+فیلم

مردم به کسی رای دهند که با یک دیپلماسی قوی، اقتدار کشور را تقویت کند

علم‌الهدی: داوطلبین چطور می‌خواهند تحریم‌ها را حل کنند؟/ برجام ما را به پای آمریکا انداخت که رفتیم با وزیر امور خارجه شیطان بزرگ در پیاده رو قدم زدیم

16 زخمی و کشته در جریان تیراندازی در تگزاس

آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و ترک هزاران نفر از منازل خود (فیلم)

هنیه: تا زمانیکه چهار خواسته ما محقق نشود، هیچگونه توافقی را امضاء نخواهیم کرد

وزیر دفاع تایوان: به دنبال جنگ با چین نیستیم

گفت‌وگوی روسای جمهور ترکیه و عراق

قیمت دینار عراق امروز دوشنبه 28 خرداد 1403

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

موافقت وزیر کشور با 3 درخواست اقتصادی و اشتغال‌زایی استاندار بوشهر

ورود بیش از 10 هزار راس دام در روز عید قربان/ تشدید نظارت‌ها در جایگاه‌های عرضه

مجوز واردات 2000 دستگاه اتوبوس کارکرده به بخش خصوصی

عشایر در چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور سهیم هستند

اگر پزشکیان رئیس جمهور شود، راه و رسمش چه می‌شود؟

بدون اطلاع قبلی برق هیچ واحد صنعتی و اقتصادی در استان اصفهان قطع نشود

یمن: ناوشکن آمریکایی را با موشک بالستیک هدف قرار دادیم