ایرانیان جهان

آخرين مطالب

جزییات نهایی از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با قانون جدید اخبار ایران

جزییات نهایی از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با قانون جدید
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تجارت نیوز / جزئیات جدید از اجرای همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.
 حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع 90 درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
به گفته او، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

حاجی‌بابایی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت در خرداد ماه واریز خواهد شد.
انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش 90 درصدی نزدیک به 20 میلیون تومان می شود.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.
او افزود، موضوع 90 درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
به گفته حاجی‌بابایی، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.
وی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.
حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل نیز گفت: نیاز به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر اینکه نتیجه‌ی سیاستهای کلان است، نتیجه‌ی بی‌توجهی به ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و عقب نگه داشتنِ دستمزد از هزینه‌های زندگی است و مسئول این وضعیتِ تمام دولت‌ها هستند.
مجتبی حاجی‌زاده (فعال کارگری) در رابطه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه توسعه هفتم، اجرای متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان الزام‌آور شده و از همان ابتدا نمایندگان مجلس این قانون را برای تمام صندوق‌های بازنشستگیِ کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی لازم‌الاجرا دانستند.
وی بیان کرد: بسیاری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال حاضر نگران‌ عدم اجرای متناسب‌سازی برای بیمه‌شدگانِ صندوق تأمین اجتماعی هستند. البته همان زمان هم وزارت کار نسبت به تأمین منابع متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی ابراز نگرانی کرد. به هر حال این قانون در برنامه توسعه هفتم گنجانده شده و دولت باید به عدالت برای همه‌ی بازنشستگان صندوق‌های اجتماعی رفتار کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوشی برای کارگران پس از پشت سر گذاشتن هفته کارگر دارید، بیان کرد: خبر خوش برای کارگران این است که بحمدالله والمنه جامعه کارگری ما پایدار و تعدیل نیروی کار کاهش پیدا کرده و شاهد آن هم این است که مستمری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش پیدا کرده است. همچنین قرارگاه مسکن هم در ستاد وزارت‌خانه راه‌اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران هم به عنوان متولی ان‌شاالله منابع مورد نیاز مسکن کارگری را متقبل شود و تامین کند.
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان 1403
وی درباره این‌که کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس متاسفانه چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.
مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند.
وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. دولت اراده‌اش بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند. کما این که در سنوات گذشته هم دولت کریمانه به این موضوع پرداخت و تقریبا بالغ بر 220 همت تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را داشتیم و سایر صندوق‌ها هم به همین شکل بخش قابل توجهی از مطالب‌شان را اخذ کردند. اما همواره به لحاظ اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود باز دوباره تکالیفی را برای صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که لاجرم دولت باید به صورت سنواتی مطالبات صندوق ها پرداخت و الا صندوق‌ها دچار مشکل خواهند شد.
زمان واریز حقوق بازنشستگان 1403
مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال هزار چهارصد و سه خواهد بود، هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین هزار چهارصد و سه اعمال می‌شود.
حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری بانک صادرات با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی همراه خواهد بود.
از ابتدای سال حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت.
طبق آخرین اخبار، حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در تاریخ 31 اردیبهشت 1403 واریز خواهد شد.
واریز حقوق با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور و براساس مصوبه هیئت وزیران انجام شده است.
حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری بانک صادرات با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی همراه بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1137844/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تیم والیبال دختران نوجوان ایران مغلوب ژاپن شد

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا؛ تیم ایران مقابل ژاپن شکست خورد

ممنوعیت حمل پرچم روسیه در برخی بازی‌های یورو 2024

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با الحاق کریمه

شاگردان لوزانو قهرمان لیگ طلایی اروپا شدند

تمدید یک ساله تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

همکاری آلمان و ازبکستان برای اخراج پناهجویان افغانستانی

اختلافات در افغانستان کنار گذاشته شود

اسناد منتشر شده از دلیل باز شدن پای آمریکا به کودتای 28 مرداد

ملی‌پوش والیبال: تلاش می‌کنیم هفته آخرلیگ ملت‌ها راخوب تمام کنیم

معرفی 14بازیکن تیم ملی والیبال برای دیدار با آمریکا و یک سورپرایز

ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با حامیان غزه

جنگ دریایی یمن با آمریکا و اسرائیل

ریزه‌میزه‌های استراتژیک

امیدوارمان آنالیزمان از آمریکا جواب بدهد

برنامه دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌ های والیبال

دومین تمرین والیبالیست‌ها در مانیل؛ صحبت‌های انگیزشی سرمربی و کاپیتان برای موفقیت تیم ملی

اعلام اسامی 14 بازیکن ایران مقابل آمریکا

برنامه 32 دیدار هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

عبدالکریمی: هر کاندیدایی بگوید با آمدن من مسائل کشور حل می‌شود شارلاتان سیاسی است

جزئیات انحلال کابینه جنگ صهیونیست‌ها

اردوغان: عید قربان با غصه‌ای که ظلم اسرائیل بر دل مسلمانان گذاشت، همراه شد

خرید برق صرفه‌جویی شده کشاورزان به 4 برابر قیمت

بازار خودرو در سراشیبی؛ ریزش 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی

دفاتر خدمات گردشگری، سفیران معرفی کیش در سراسر کشور هستند

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

مصطفی زمانی بیش از ایران در کشورهای عربی محبوب است

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

ممانعت پلیس از توزیع 70 تن گوشت فاسد در کشور

کشف 70 تن گوشت فاسد توسط پلیس

سیاست ارزی حلقه مفقوده درمناظرات انتخاباتی نامزدها

ژاپن برای فینال لیگ ملت‌ها دندان تیز کرد

شکست والیبال دختران ایران برابر ژاپن

برتری 2-0 آلمان غربی مقابل اسپانیا با بریس رودی فولر در دور گروهی جام ملت های اروپا (1988/6/17)

لوکاکو آماده برای آغازی درخشان در یورو 2024

سلاجقه: به دنبال انتقال صنایع آب‌بر به سواحل جنوبی کشور هستیم

ملی‌پوش والیبال: برای بازی خوب مقابل آمریکا تلاش می‌کنیم

ترکیب تیم ایران مقابل آمریکا اعلام شد

واکنش کنعانی به پیام عید قربان بایدن: امپراتوری دروغ!

معرفی 14بازیکن تیم ملی والیبال برای دیدار با آمریکا بایک سورپرایز

حکیم: حمایت از فلسطین واجب است

تورهای لوکس جنوب آسیا

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

ستاره لایپزیش همه اسلوونی را عصبانی کرد!

مذاکرات سوریه و ترکیه در پایگاه «حمیمیم»

«ژانگ ییمو» یک اقتباس ادبی را به سینما می‌آورد

نشست رهبران اتحادیه اروپا برای تعیین سرنوشت پست‌های کلیدی

گزارش رسانه غربی از نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه

14 بازیکن والیبال ایران برای دیدار با آمریکا/ سورپرایز پیمان اکبری