ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مذاکرات ماکرون با مقامات آلمانی درباره اوکراین و وضعیت اروپا اروپا

مذاکرات ماکرون با مقامات آلمانی درباره اوکراین و وضعیت اروپا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس جمهور فرانسه در سفر به آلمان و دیدار با مقامات این کشور در مورد وضعیت اروپا، حمایت از اوکراین و خطرات ناشی از افراط گرایان راست در این اتحادیه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "دی سایت" در گزارشی به جزئیات سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به آلمان و دیدار با مقامات این کشور پرداخته و نوشت: روسای جمهور فرانسه و آلمان در مورد وضعیت اروپا، حمایت از اوکراین و خطرات ناشی از افراط گرایان راست در اروپا گفت و گو کردند.
هشدار ماکرون درباره صعود راست افراطی در اروپا
"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در ابتدای سفر خود به آلمان نسبت به جنبش های افراطی راست و ملی گرا هشدار داد. ماکرون با تاکید بر اینکه جنبش های ملی گرایانه و راست افراطی در کشور ما بسیاری را مجذوب خود می کند در این باره ابراز نگرانی کرد. وی همچنین با اشاره به پوپولیست های راستگرای فرانسوی که در حال حاضر بیش از 30 درصد آراء در نظرسنجی ها را به خود اختصاص داده‌اند گفت: برچیدن ایده های آنها بر عهده اوست.
"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور فدرال آلمان هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماکرون گفت: در اینجا مسئله تقویت اتحاد دموکرات ها در سراسر اروپا مطرح است که این با کسانی که به دموکراسی و اروپا حمله می کنند در تضاد است. اشتاین مایر تاکید کرد: ما یک پیام کاملاً ملموس برای مردم داریم: به اروپا بگویید بله و بروید در 9 ژوئن رای دهید.
ماکرون همچنین گفت، اگر ناسیونالیست‌ها در سال‌های اخیر در قدرت بودند، آنگاه در دوران کرونا واکسن نداشتیم و اوکراین را برای حمایت از روسیه رها می‌کردیم. وی گفت که "شیفتگی اقتدارگرایی وجود دارد. ماکرون تاکید کرد: ما در اروپا لحظه ای موجودیتی را تجربه می کنیم. من واقعا معتقدم که اروپا می تواند بمیرد.
"اشتاین مایر" همچنین سخنان مکرون در دانشگاه سوربن پاریس را یادآور شد که در آن هشدار داده بود که اروپای امروز فانی است. وی در ادامه با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین تاکید کرد: ما باید با هم دوباره یاد بگیریم که در برابر متجاوزان بهتر از خود دفاع کنیم و جوامع خود را در برابر حملات بیرون و داخل مقاوم کنیم.
رئیس جمهور فدرال آلمان همچنین گفت امسال برای دموکراسی در اروپا مهم است. آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها به‌ویژه می‌دانند که آزادی، صلح و دموکراسی از بهشت ​​سقوط نکرده و رایگان به دست نیامده است بلکه باید درباره آن مذاکره کرد، دفاع کرد و تحکیم کرد.
توافق ماکرون و شولتز بر ضرورت لغو تصمیم‌گیری در اروپا به اتفاق آراء
"اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان هم گفت که با ماکرون در مورد تعدادی از اقدامات اصلاحی ضروری به توافق رسیده است. او گفت: توافقات بسیار زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه ما باید تلاش کنیم تا طرح تصمیم گیری به اتفاق آراء را در برخی جاها در شورای سران کشورها و دولت های اروپایی لغو کنیم. به گفته وی اگر تنها دو سوم اکثریت از 27 دولت اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری لازم باشد، اتحادیه اروپا قادر به اقدام خواهد بود.
تاکید رهبران آلمان و فرانسه بر لزوم تداوم حمایت‌ها از اوکراین
شولتز همچنین گفت که وی با ماکرون "ائتلافی" تشکیل داده است تا در نهایت طرح اتحادیه بازارهای سرمایه را در اتحادیه اروپا اجرا کند که این برای تامین مالی سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا بسیار مهم است. صدراعظم آلمان همچنین از ملاحظات رئیس جمهور فرانسه برای تقویت قابلیت های دفاعی اروپا - از جمله ظرفیت های هسته ای - حمایت کرده است. مکرون، اشتاین مایر و شولتز هر دو بر لزوم ادامه حمایت نظامی اوکراین در برابر روسیه تاکید کردند.
طرفین همچنین بر روابط ویژه بین کشورهای خود تأکید کردند. اشتاین مایر گفت: من همکاری آلمان و فرانسه را آنقدر انتقادی نمی بینم که در برخی نظرات دیده می شود. این یک "سوء تفاهم" است که فرانسه و آلمان همیشه باید با هم توافق داشته باشند.
اشتاین مایر گفت: این واقعیت را نادیده می گیرد که ما دو کشور متفاوت هستیم که منافع متفاوتی نیز دارند. وی به پیشرفت های اخیر، به عنوان مثال در پروژه های تسلیحاتی مشترک اشاره کرد.
ماکرون هم گفت: البته ما مثل هم نیستیم و البته همیشه هم دقیقاً یکسان فکر نمی‌کنیم، اما پیشرفت در اروپا تنها زمانی اتفاق می‌افتد که با هم جلو برویم و با هم تصمیم بگیریم.
از آنجایی که "ماکرون" هدف خود را برای بازدید از شهری در آلمان شرقی اعلام کرد، روسای جمهور دو کشور سپس به درسدن سفر کردند. ماکرون می خواهد در آنجا برای جوانان اروپایی سخنرانی کند. روز سه‌شنبه به مکرون جایزه صلح وستفالیا در مونستر به خاطر تعهد اروپایی‌اش اعطا می‌شود.
امانوئل ماکرون با اولین سفر دولتی یک رئیس جمهور فرانسه در 24 سال گذشته، می خواهد انگیزه جدیدی به روابط آلمان و فرانسه وارد کند. وی پس از ورود به برلین به همراه همسرش بریژیت، روز یکشنبه بر اهمیت همکاری دو کشور برای اروپا تاکید کرد.
روسای جمهور فرانسه اغلب برای گفتگوهای سیاسی به برلین می آیند. در ماه می گذشته، مکرون سفر دولتی خود را به دلیل ناآرامی در فرانسه به تعویق انداخت. از دیدگاه اشتاین مایر، این دیدار به منظور تجلیل از منحصر به فرد بودن دوستی آلمان و فرانسه است. به گزارش دفتر رئیس جمهور فدرال آلمان، به همین دلیل است که اشتاین مایر ماکرون را به عنوان تنها مهمان خارجی به جشن های هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی دعوت کرد.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ادامه سفر رسمی خود به آلمان به زاکسن سفر کرد. او صبح امروز دوشنبه در برلین تاج گلی را بر بنای یادبود یهودیان اروپا گذاشت. ماکرون و همسرش بریژیت سپس به همراه رئیس جمهور فدرال فرانک والتر اشتاین مایر و همسرش الکه بودنبندر از قلعه موریتزبورگ در نزدیکی درسدن دیدن کردند.
ماکرون و اشتاین مایر بر اهمیت روابط فرانسه و آلمان تاکید کردند و بحران در این روابط را رد کردند. ماکرون بر لزوم همکاری تاکید کرد و با این دیدگاه که موتور فرانسوی-آلمانی در حال توقف است، مخالفت کرد. اشتاین مایر به پیشینه تاریخی و فرهنگی متفاوت دو کشور که گاه به منافع متفاوتی منجر می شود اشاره کرد و بر پیشرفت در پروژه های مشترک تاکید کرد.
ماکرون درباره مرگ اروپا هشدار دادسایه اختلافات بر سر سفر ماکرون به آلمان انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1138094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بازی ترکیه - گرجستان؛ ضیافت پاگشای چهره جدید جام ملت‌های اروپا

خلاصه بازی بلژیک و اسلواکی + فیلم

زاکانی: آقای پزشکیان همه چیز را به همه چیز ربط داد و آخرش هم گفت نمی‌شود + فیلم

افتخار علیرضا زاکانی به قرارداد محرمانه اتوبوس ها با چین!

واشنگتن از تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با انصارالله خبر داد

رسانه عبری: شمار تلفات ارتش اسرائیل 4 رقمی‌ شد

نارضایتی خاندوزی از سیاست‌های ارزی

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

سود میلیاردی یوفا از یورو 2024

وزیر نفت از امضا 2 میلیارد دلار قرارداد نفتی خبر داد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 خرداد 1403

مردم چه انتظار اقتصادی از دولت جدید دارند؟

پیش بینی قیمت دلار 29 خرداد 1403

مناظره انتخابات دوره ریاست جمهوری؛ زاکانی به پزشکیان حمله کرد!

زاکانی: مردم ما نباید اعانه بگیر باشند

برگزاری نخستین مناظره انتخابات 1403

قالیباف: رئیس جمهور باید حواسش به سفره خالی مردم باشد

برگزاری اولین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری | اقتصاد، مهار تورم و رشد تولید موضوع مناظره

زاکانی: مشکل اقتصاد ایران تجویزهای اقتصادی آمریکاست

اعلام سوالات مرحله اول مناظره توسط کارشناسان اقتصادی

نخستین مناظره انتخابات 1403/ پاسخ‌های اقتصادی نامزدها به سوالات کارشناسان

جوری صحبت نکنیم که انگار دنیا از امروز شروع شده است/ دست از آزار مردم در موضوعات اقتصادی برداریم

اخباری: می‌خواهم در اروپا مربیگری کنم

غرق‌شدن دو قایق حامل پناهجویان در ایتالیا

اجرای 2 طرح زیست محیطی در افغانستان

صف آرایی تیم کریکت افغانستان در برابر ویست اندیز

امارات به خاطر پرواز در مناطق ممنوعه جریمه شد

بیل گیتس میلیاردها دلار برای ساخت نیروگاه هسته‌ای نسل جدید در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند

آمریکا در رقابت هسته‌ای با چین 10 تا 15 سال عقب افتاده است

شش حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده

آمریکا در رقابت هسته ای با چین چند سال عقب افتاده است؟!

قیمت طلا باز هم ریخت؛ قیمت جدید طلا 28 خرداد 1403

آمریکا شبکه‌های خرید تسلیحات انصارالله را تحریم کرد

دیدارفرستاد ویژه بایدن با نتانیاهو

حماس: آتش زدن سالن‌های مسافری گذرگاه رفح توسط اسرائیل «جنایت جنگی» است

حرکت کشتی‌های جنگی روسیه از هاوانا

پیش بینی بورس سه شنبه 29 خرداد 1403

3 مناظره درباره مسائل اقتصادی است

تامین منابع مالی توسعه زیرساخت‌ها را بدون نیاز به چاپ پول جدید

قالیباف: حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید با تورم پیش برود

قاضی زاده در اولین مناظره اقتصادی 1403 چه گفت؟

قالیباف: آمده‌ام تا قفل‌ها را بشکنم

قالیباف: رئیس جمهور باید حواسش به سفره مردم باشد

پزشکیان: بدون باز کردن مرزها به رشد 8 درصدی اقتصادی نمی‌رسیم

اولین وعده اقتصادی قالیباف

امکان ندارد بدون باز کردن مرزها با دولت های دیگر به رشد 8 درصدی اقتصادی برسیم

قاضی زاده در اولین مناظره اقتصادی 1403 چه گفت؟/جوری صحبت نکنیم که دنیا انگار از امروز شروع شده/مردم از وعده خسته شده‌اند

پزشکیان: بدون باز کردن مرزها و ارتباط با دنیا نمی‌توان به رشد اقتصادی 8 درصدی رسید

کدام کارشناسان در مناظره اقتصادی از نامزدهای ریاست جمهوری سوال کردند؟

فیلم/ اولین وعده اقتصادی قالیباف