ایرانیان جهان

آخرين مطالب

استنلی پارک ونکوور/اولین و محبوب ترین پارک شهر/تصاویر کانادا

استنلی پارک ونکوور/اولین و محبوب ترین پارک شهر/تصاویر
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - پارک استنلی ونکوور تفریحات و سرگرمی های بی‌شماری را در خود جای داده است. این پارک با مساحت 4 کیلوتر مربع بزرگ ترین پارک کانادا و سومین پارک بزرگ در آمریکای شمالی است.
به گزارش« توریسم آنلاین »: پارکی 400 هکتاری که همچون یک بهشت میزبان عاشقان طبیعت و مسافران تور کاناداست. پیرامون پارک استنلی را خلیج انگلیسی و بندرگاه ونکوور فرا گرفته است. بیش از نیمی از این پارک را درختانی بزرگ و سر به فلک کشیده تشکیل می‌دهد. حدود پانزده هزار درخت در این پارک همچون ریه‌های شهر ونکوور عمل می‌کنند. برکه‌ها و آبگیرهای زیادی در این پارک قرار گرفته‌اند که هر یک چشم‌اندازهایی زیبا در این پارک ایجاد کرده‌اند. نیلوفرهای آبی، سطح دریاچه سگ آبی را پوشانده‌اند گونه‌های مختلف پرندگان از جمله طاووس را می‌توانید در تالاب گمشده ببینید. داخل این پارک بناهای یادبود زیادی قرار گرفته‌اند که از جمله می‌توان به یادبود جنگ کانادا و ژاپن و یادبود کشته شدگان هواپیمای هندی اشاره کرد.

ایرانیان جهان


پارک استنلی از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب به روی عموم مردم باز است. در طول ماه‌های تابستانی نمایش‌های بعدازظهری ویژه هم در این پارک برگزار می‌شوند. برای مسافران تور ونکوور پارک استنلی یک گزینه عالی برای یک گشت یک روزه، گریز از هیاهو و شلوغی این شهر مدرن و پناه بردن به دامان طبیعت است.
این پارک دارای انواع بناهای مختلفی که شامل؛ مجسمه ها، باغهای مختلف، اماکن تفریحی با مناظر خیره کننده است. بسیاری از سازه های موجود در پارک استنلی به طور کاملا دست ساز هستند که حالا جزو جاذبه های گردشگری خاص پارک استنلی محسوب می شوند و در سالهای 1911 تا 1937 تهیه و ساخته شده اند و وارد این پارک شده اند.
دیدنی‌های پارک استنلی
آکواریوم ونکوور
آکواریوم معروف ونکوور و مرکز تحقیقاتی آن، با گونه‌های نهنگ «بلوگا» (beluga) و پنگوئن‌های آفریقایی که به تازگی جای خود را در قلب مردم باز کرده‌اند، یکی از دیدنی‌های مهم پارک استنلی به شمار می‌رود. این ساکنین جدید آکواریوم به 50,000 موجود قبلی آبی و خاکی مجموعه پیوسته‌اند. در این مجموعه‌ می‌توانید قورباغه‌ها، عروس‌های دریایی و سمورهای دریایی را تماشا کنید. برای رویارویی نزدیک‌تر با حیوانات و شرکت در جلسات تعاملی، باید رزروتان را از قبل انجام دهید. این مجموعه در شرق جاده «پایپ لاین» (Pipeline) واقع شده است.

ایرانیان جهان


سد دریایی یا سیوال
اگر فقط چند ساعت برای کاوش و گشتن در پارک وقت دارید، پیشنهاد می‌کنیم تمام قسمت‌های «سیوال» (seawall) که پیرامون پارک استنلی را گرفته‌اند بگردید. طی این گردش دوربین خود را فراموش نکنید زیرا با مناظر بسیار زیبا و دیدنی مرکز شهر ونکوور مانند خلیج کوچک «بورارد» (Burrard)، کوه‌های «ساحل شمالی» (North Shore) و پل «لاینز گیت» (Lions Gate) روبه‌رو خواهید شد. همچنین دیدنی‌های جالبی مانند مجسمه «دختری در لباس شنا» (Girl in a Wetsuit) که یک پری دریایی مدرنیزه شده ساخت «الک ایمردی» (Elek Imredy) است و صخره 32 میلیون ساله «سیواش» (Siwash) که از دل آب بیرون آمده را می‌توانید ببینید.

ایرانیان جهان


ستون‌های توتِم
فرهنگ اقوام اولیه بخش مهمی‌ از تاریخ پارک استنلی و ونکوور را تشکیل می‌دهد. بخش‌هایی از پارک در گذشته محوطه دهکده اقوام اولیه بوده‌اند. توتم‌ها و دروازه‌های «براکتن پوینت» (Brockton Point) در اواخر دهه 1880 تراشیده شده‌اند و در دهه 1980 آن‌ها را با نمونه‌هایی مشابه عوض کردند تا نمونه‌های اصلی آسیب نبینند. برای اطلاعات بیشتر درباره هنر این اقوام اولیه در پارک می‌توانید به سایت رسمی شهر سر بزنید. براکتن پوینت در شرقی‌ترین نقطه پارک استنلی و در 2/3 کیلومتری ورودی خیابان جورجیا قرار دارد.

ایرانیان جهان


تالاب گمشده
بر خلاف نامش، این تالاب به راحتی در ابتدای پارک، در غرب ورودی خیابان جورجیا از مرکز شهر ونکوور قابل شناسایی و در دسترس است. قبل از آن‌ که جاده پارک استنلی در دهه 1920 ساخته شود، گاه جریان‌ آب از این تالاب بیرون می‌زد. نام «تالاب گمشده» از شعر یک شاعر محلی به نام «پائولین جانسن» (Pauline Johnson) گرفته شد که نامش «قصیده‌ای برای تالاب گمشده» بود. این نقطه مکانی عالی برای تماشای طاووس‌ها و سایر جانداران به حساب می‌آید.

ایرانیان جهان


درخت مقدس
تماشای ریشه بیرون زده این درخت سدر قرمز در اوایل قرن بیستم طرفداران زیادی داشت و آن را تبدیل به یک جاذبه بسیار معروف کرد. البته درخت مقدس مشکلات خاص خود را نیز داشت؛ همان طور که از هر چیزی با قدمت 750 سال انتظار می‌رود، بعد از طوفان شدید سال 2006 این درخت آسیب دیده و برای ایستایی خود نیاز به کمک جدی داشت. امروزه درخت مقدس تبدیل به یک گزینه عالی برای عکاسی شده و حتی با این که شکوه سابق خود را ندارد اما هنوز هم جای زیبایی برای تماشا به شمار می‌رود.

ایرانیان جهان


از نیمه‌های ماه فوریه تا نیمه‌های ماه نوامبر، پارک استنلی به مسافران این فرصت بی‌نظیر را می‌دهد تا در تورهای همراه با راهنما و سوار بر کالسکه‌های سبک قدیمی، پارک را بگردند. هوا بارانی یا آفتابی باشد، فرقی نمی‌کند؛ در فصل پر گردشگر ونکوور، این کالسکه‌ها هر 20 تا 30 دقیقه یک بار راه می‌افتند و در بخش‌های مختلف پارک می‌گردند. هر کالسکه ظرفیت 26 نفر را دارد؛ سوار بر آن‌ها گردشگران می‌توانند از زاویه‌ای منحصربه‌فرد از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی پارک استنلی دیدن کنند. در داخل پارک مسیرهای طبیعت‌گردی فراوانی وجود دارند، جایی که علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند از دیدن گستره متنوعی از گونه‌های جانداران و گیاهان لذت ببرند. جایی در میانه این پناهگاه طبیعی بی‌نظیر، فراموش می‌کنید که در یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین شهرهای آمریکای شمالی هستی!

ایرانیان جهان


با توجه به شرایط جغرافیایی که پارک شهر استنلی ونکوور دارد و آب و هوایش که جزء آب و هوای اقیانوسی معتدل دسته بندی می شود، دارای تابستانی گرم و داغ و در بقیه فصول دارای آب و هوای بارانی است. در نتیجه بهترین زمان سفر به این شهر و بازدید از این پارک، بین ماه های می تا سپتامبر است و لازم به ذکر است که هزینه سفر در این ماه از سال بسیار بالا و گران خواهد بود. اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید و همچنین باران های فصلی شما را زیاد اذیت نکند، می توانید بین ماه های ژانویه تا مارس به سفر به شهر ونکوور و بازدید از پارک استنلی اقدام کنید.

ایرانیان جهان


لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/160260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند