ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اجاره نشینی از روز اول ورود تا فسخ قرارداد ایرانیان اسکاندیناوی

اجاره نشینی از روز اول ورود تا فسخ قرارداد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اگر برای اولین بار آپارتمان با قرارداد دست اول گرفته‌اید و یا در صدد گرفتن هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را حتما بخوانید. در اینجا ما به نکات مهمی که هر مستاجری باید از آن با خبر باشد، میپردازیم. از روز اول اسباب کشی به آپارتمان جدید تا روزی که آن را تحویل میدهید و به خانه جدیدی نقل مکان میکنید.
اجاره آپارتمان در شهرهای بزرگ
قبل از شروع مقاله، تنها چند خط به معضل کمبود خانه در شهرهایی مانند استکهلم و گوتنبرگ میپردازیم. پیدا کردن آپارتمان با قرارداد دست اول در شهر‌های بزرگ بسیار دشوار است. یکی از دلایل این مسئله متاسفانه وجود افرادی‌است که با داشتن یک آپارتمان، به نحوی، آپارتمان دیگری نیز اجاره میکنند و آن را با قرارداد غیر قانونی (سیاه) اجاره میدهند. بسیاری دیگر از پس دادن آپارتمان هراس دارند که شاید روزی به اجاره کردن همان آپارتمان نیازمند شوند، چون پیدا کردن آپارتمان در شهر های بزرگ سخت است، پس این ریسک را نمیکنند. هر دو گروه باعث میشوند که حق بسیاری از شهروندان پایمال شود. اما این حساب دو دوتا چهارتاست که یک نفر خانه را تحویل میدهد و دیگری جای او مینشیند، پس :
اگر هر کسی، آپارتمانی که به آن احتیاج ندارد را به شرکت خانه، پس دهد، دیگر مشکلی به نام پیدا نکردن خانه در شهرهای بزرگ سوئد باقی نمی ماند.
در هر صورت برای پیدا کردن خانه در استکهلم و گوتنبرگ، شما باید بجز داشتن درآمد خوب، چند سال در صف سایت های خانه‌یابی برای رسیدن به نوبت به انتظار نشسته باشید. اگر پناهجو هستید، میتوانید از همین امروز بدون داشتن personnummer در صف خانه یابی گوتنبرگ عضو شوید. دانشجویان ایرانی که هنوز personnummer نگرفته‌اند نیز میتوانند در صف خانه یابی استکهلم عضو شوند.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
عوض کردن آدرس
قرارداد برق
قرارداد بیمه
روز اسباب کشی
روز تحویل آپارتمان
عوض کردن آدرس
با استفاده از BankID میتوانید به راحتی و در کمتر از پنج دقیقه، از طریق خدمات اینترنتی اداره مالیات، آدرس خود را عوض کنید. برای اینکار به مشخصات کامل آپارتمان جدیدتان نیاز دارید. توضیحات کامل دراین‌باره را میتوانید پایین همین مقاله مطالعه فرمائید.
بخوانید : نصب BankID
به تمام شرکت هایی که ماهانه برای شما فاکتور میفرستند، آدرس جدیدتان را اعلام کنید. توجه کنید که اگر فاکتور هر شرکتی بخاطر تعویض آدرس به دست شما نرسد، شما مسئول پرداخت جریمه و هزینه های جانبی در پیش‌رو هستید.
بخوانید: عواقب پرداخت نکردن فاکتور
اگر میخواهید، میتوانید از Eftersändning نیز استفاده کنید. Eftersändning تمام نامه های شما را به مدت یک سال به آدرس جدیدتان ارسال میکند و حتی اگر شرکتی، آدرس جدید شما را نداشته باشد، با اینحال شما صد در صد فاکتور ها و نامه هایتان را دریافت خواهید کرد. Eftersändning رایگان نیست و با سفارش دادن Eftersändning، آدرس شما در سیستم شرکت ها به صورت اتوماتیک تغییر نمی یابد. این بدین معناست که شما در هر صورت باید با تک تک شرکت هایی که برای شما فاکتور میفرستند تماس گرفته و شخصا آدرس جدیدتان را به آنها اطلاع دهید.
قرارداد برق – بیمه
اگر از قبل با شرکت های تلفنی، اینترنت، بیمه و برق، قرارداد دارید، حتما با آنها تماس بگیرید. قرارداد های قبلی‌تان را فسخ کنید و یا به آدرس جدید انتقال دهید. اگر هم برای اولین بار صاحب خانه شدید، باید به فکر بستن قرارداد برق و بیمه باشید.

ایرانیان جهان


قرارداد برق
تفاوت Elnät با Elavtal
Elnätsbolagاین شرکت ها مسئولیت رساندن برق به خانه شما را دارند و برای اینکار هزینه‌ایی دریافت میکنند. بستن قرارداد با این شرکتها به صورت آبونمان اجباریست. به این نوع قرارداد Elnätsavtal میگویند.
Elhandelsbolagاین شرکت ها برق منزل شما را تامین میکنند و شما موظفید هزینه برق مصرفی را‌ طبق قراردادتان پرداخت میکنید. (برای سهولت کار، در این مقاله این شرکت ها را شرکت برق خطاب میکنیم.)
شما باید با شرکتی که صاحب Elnät منطقه مسکونی و یا شهرتان است، تماس گرفته و قرارداد Elnät جدیدی تنظیم کنید. این شرکت به شما شماره 18 رقمی به نام anläggningsID و کد سه حرفی به نام OmrådesID می دهد.
در این سایت میتوانید با وارد کردن شهر محل سکونت‌تان، اسامی شرکت‌هایی که Elnät ارائه میدهند را پیدا کنید.
قدم بعدی بستن قرارداد با شرکت برق است. اگر هیچ اقدامی در این رابطه نکنید، بدون دلیل هزینه‌ی برق مصرفی‌تان بیشتر از حد معمول میشود. برای راحت توضیح دادن به مثال زیر توجه کنید.
سارا به تازگی موفق به اجاره آپارتمانی در شهر گوتنبرگ شده است. او با Göteborgs Energi جهت تنظیم قرارداد Elnät تماس میگیرد. ( و یا از طریق اینترنت، فرم مخصوص به قرارداد Elnät را پر میکند.) سارا که نمیداند با کدام شرکت برق، برای قراداد تماس بگیرد و از قیمت ها سر در نمی آورد، تصمیم میگیرد قرارداد بستن را عقب بیاندازد تا از دوستانش دراین باره تحقیق کند.
متاسفانه سارا به کلی قضیه برق را فراموش میکند. طبق قانون Göteborgs Energi اجازه دارد، از طرف سارا با شرکت Din E‌l قرارداد تنظیم کند و سارا باید هزینه برق مصرفی‌اش را به Din E‌l با قیمت های از قبل تعیین شده پرداخت کند.
در حال حاضر حدود 700 هزار شهروند سوئدی، مانند سارا برای پیدا کردن قیمت مناسب و بستن قرارداد با شرکت برق هیچ اقدامی نکرده‌اند و در نتیجه بهای برق مصرفی آنها حدود 30 درصد گران‌تر از حد معمول است. اگر شما هم یکی از همین افراد هستید، میتوانید با مقایسه قیمت ها، شرکت برق خود را عوض کنید، تا هزینه کمتری برای برق مصرفی منزل‌تان پرداخت نمایید.
شرکت های برق بسیار زیادی در سوئد وجود دارند. قیمت و شرایط شرکت ها با یکدیگر تفاوت دارند.
اصطلاحات و کلمات کلیدی این بخش
Fast pris در این نوع قرارداد، هزینه برق مصرفی شما برای هر کیلووات ساعت در تمام مدت اشتراک ثابت است. بهای برق، مانند بهره وام بانکی، نوسان دارد. با داشتن این نوع قرارداد، قیمت هر کیلووات ساعت برق مصرفی برای شما بدون در نظر گرفتن نوسان قیمت محاسبه میگردد. (قیمت برق معمولا در تابستان ارزان‌تر و در زمستان این قیمت افزایش می یابد) این نوع قرارداد ها معمولا مدت دار بوده و در آن تاریخ عقد و فسخ قرارداد درج میشود. هر چقدر مدت قرارداد بیشتر باشد، بهای برق بالاتر میرود.
Rörlig pris در این نوغ قرارداد، هزینه برق مصرفی شما، ثابت نیست و همانند بازار بورس، با بالا رفتن قیمت برق، هزینه شما بیشتر و با پایین آمدن آن، هزینه شما کمتر میشود. این نوع قراردادها معمولا Bindningstid ندارند.
برای مقایسه قیمت برق به صورت کاملا رایگان از سایت زیر استفاده کنید. بعد از وارد کردن کد پستی، گزینه Jämför El را بزنید. در صفحه بعد میتوانید نوع قرارداد را انتخاب کنید (fast یا rörlig و یا ترکیبی از این دو). سوال بعدی درباره نوع خانه و تخمین متوسط برق مصرفی شما است. برای نوع خانه میتوانید آپارتمان و یا ویلا را انتخاب کنید. تخمین مقدار برق مصرفی کمی دشوار است. معمولا آپارتمان های کوچک در سال 2000 کیلووات و آپارتمان‌های بزرگ 5000 کیلووات برق مصرف میکنند.
نوع پرداخت را انتخاب کنید و گزینه Jäm‌för Nu را بزنید.
قیمت برق را اینجا مقایسه کنید!

ایرانیان جهان


ایرانیان جهان


قرارداد بیمه مسکن
بیمه مسکن بسیار مهم است. اگر تا به حال آپارتمان و یا خانه خود را بیمه نکرده‌اید، حتما همین امروز اینکار را انجام دهید. چرا؟ دلیلش بسیار واضح است. در صورت وقوع آتش سوزی ، و یا هر حادثه ناگوار دیگری، غیر از ضرر و زیان احتمالی که به وسایل شخصی‌تان وارد میشود، شما مسئول پرداخت تمام خسارات وارد شده به ساختمان و هر آنچه که شرکت خانه در اختیار شما گذاشته، هستید! خودتان میتوانید با یک حساب سر انگشتی به عمق فاجعه پی ببرید!
اگر عضو Fack هستید، معمولا از تخفیف خوبی برای بستن قرارداد بیمه بهرمند میشوید. این نکته برای دانشجویانی که در Unionen عضو هستند، نیز صدق میکند. بعضی از بانک ها با شرکت های بیمه طرف قراردادند و به مشتریان خود تخفیف ویژه بیمه مسکن ارائه می دهند.
بحث بیمه مسکن، مقایسه شرکت ها و اصطلاحات سوئدی در اینباره نیاز به مقاله‌ای جداگانه دارد. برای اینکه این مقاله به خودی خود بسیار طولانی است، ما فقط به معرفی سه شرکت بیمه می پردازیم. در این مقاله ما اطلاعات لازم درباره بیمه مسکن را از شرکت های Moderna , Vardia و Folksam جمع آوری کرده‌ایم.
اداره مصرف کنندگان در مقایسه‌‌ای کاملا بی طرفانه بین تمام بیمه های مسکن، بیمه مسکن فولکسام به نام Folksam Stor را به عنوان بهترین بیمه مسکن برگزیده است.
بیمه Folksam stor مسلما بخاطر اینکه موارد زیادی را تحت پوشش خود قرار میدهد، کمی گران‌تر از بیمه های دیگر می باشد.
در مقایسه‌ایی که بین بیمه های پایه با قیمت معمولی صورت گرفته است،، بیمه مسکن Vardia و Moderna از امتیاز خوبی برخوردارند.
ارزانترین نوع اشتراک بیمه مسکن معمولا موارد زیر را تحت پوشش قرار میدهد.(در آینده ما مقاله‌ای جهت مقایسه بیمه های مسکن منتشر خواهیم کرد)
مواردی که بیمه مسکن تحت پوشش قرار میدهد
بیمه اموال منقولLösöre
دزدی و خسارات وارد شده ناشی از آن inbrott och skadegörelse
آتش سوزی و انفجار brand och explosion
بیمه سفر Reseförsäkring
بیمه مخارج دادگاه و دادرسی Ansvar och rättsskydd
سرقت هویت تا سقف 20 هزار کرون ID-stöld
بیمه مشاوره های پزشکی، روانپزشکی Krishantering
بیمه بلایای طبیعی Värdefenomen
بیمه لوازم خانگی برقی Hushållsmaskiner
تمام شرکت های بیمه، اصطلاحی به نام Självrisk دارند. این بدین معناست که در صورت وقوع حادثه، شما مقداری از هزینه را خودتان پرداخت میکنید. پرداخت självrisk بستگی به شرایط، نوع حادثه و دیگر قوانین دارد.
ما به صورت مختصر تعدادی از مواردی که شامل بیمه مسکن میشود را در بالا ذکر کرده‌ایم. همانطور که قبلتر هم گفته شد، معمولا تمام شرکت های بیمه این موارد را دارا هستند. اما برای مثال بیمه مسافرتی شرکت Moderna برای 60 روز اعتبار دارد در حالی که برای شرکت های Folksam و Vardia مدت اعتبار 45 روز است.
معمولا اگر از یک شرکت، چند بیمه مختلف بگیرید، در مجموع هزینه‌ها به شما تخفیف میدهند.
در هرصورت با دقت یک شرکت بیمه انتخاب کنید و حتما همین امروز آپارتمان و یا خانه‌تان را بیمه کنید.
قیمت بیمه بر حسب تعداد افرادی که در خانه زندگی میکنند، سن آنها و متراژ خانه متغیر می باشد. همچنین اگر درب‌های منزل شما، ضد سرقت باشند، هزینه بیمه شما به نسبت کمتر میشود.
Vardia
Moderna
Folksam
روز اسباب کشی
به احتمال زیاد، اولین کاری که باید انجام دهید، دریافت کلید بوم از شرکت خانه است. معمولا در تمام مناطق مسکونی که از مجمموعه آپارتمان های متعددی تشکلیل شده است، عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی به داخل محوطه ممنوع است. به همین منظور ورودی اصلی منطقه را با بوم می بندند. در عکس زیر یک نمونه از بوم را مشاهده میکنید.

ایرانیان جهان


روزی که کلیدهای آپارتمان جدید تان را از bovärd تحویل میگیرید، در حضور او تمام فضای خانه را چک کنید. درب ها و پنجره ها، کابینت و کمدها، زمین و سقف، دستشویی و حمام، و به کل تمام اتاق ها را به خوبی نگاه کنید. اگر شکستگی و یا لک میبینید همان لحظه به bovärd نشان دهید تا در protokoll آپارتمان این موارد را ثبت کند. اینکار باعث میشود که شما مسئول خسارات وارد شده توسط مستاجر قبلی، نشوید. از تمیز بودن آپارتمان حتما اطمینان حاصل کنید. اگر برای مثال چربی در هود آشپزخانه دیده میشود، به bovärd نشان دهید. آپارتمانی که شما دریافت میکنید باید بسیار تمیز باشد. (مگر اینکه آپارتمان را بدون داشتن besiktning دریافت کرده باشید.)
از درست کار کردن وسایل خانه مطمئن شوید. یخچال و فریزر، اجاق گاز و هود، شیر آب و دوش را چک کنید. اگر پرده کرکره‌ایی در پنجره ها نبود، از Bovärd سوال کنید که آیا شرکت مسئول وصل کردن آنها است یا نه. اگر در سقف اتاق جای آویز کردن لوستر نبود، حتما سوال کنید که آیا اجازه سوراخ کردن سقف را دارید یا نه.
ایا soprum نزدیک شماست؟ آیا نیاز به داشتن کلید خاصی دارد؟ آیا باید زباله ها را از هم جدا کرد ( sopsortering ) ؟ اگر sopsortering انجام نمیشود، پاکت های نامه و روزنامه ها را چطور باید دور ریخت؟ زباله‌های خطرناک مانند روغن سوخته، کجا و در چه روزهایی باید تحویل داده شوند؟
تمام کلید هایی که دریافت میکنید را قبل از امضا کردن برگه تحویل، به خوبی چک کنید. بعضی اوقات برای مثال به اشتباه کلید انباری را تحویل نمیگیرید اما برگه مربوط به تحویل آن را امضا کرده‌اید.
در آخر سوال کردن هیچ ایرادی ندارد. پس هر آنچه نمیدانید را همان روز بپرسید.
هنگام فسخ قرارداد – پس دادن آپارتمان
اگر آپارتمان دیگری اجاره کردید و یا خانه خریداری نمودید، قرارداد آپارتمان قبلی خود را فسخ کنید. معمولا uppsägningstid سه ماه است. این سه ماه باید از اول ماه تا آخر ماه حساب شود. به مثال زیر توجه کنید:
سارا چهارم ماه جولای اقدام به فسخ قرارداد آپارتمانش میکند.( uppsägning ) . قرارداد سارا در تاریخ 30 اکتبر فسخ میشود. یعنی ماه های آگوست، سپتامبر و اکتبر.
اگر سارا میخواست که ماه جولای نیز در uppsägning حساب شود، باید حداکثر در تاریخ 30 ژوئن به شرکت خانه اطلاع میداد.
کنترل وضعیت آپارتمان توسط شرکت خانه Besiktning
بعضی از شرکت ها قبل از اسباب کشی و در اولین ماه uppsägningstid وضعیت آپارتمان را کنترل میکنند (برای مثال Stockholmshem)، و بعضی دیگر روزی که آپارتمان به کل خالی از وسایل است و شما حاضر به تحویل دادن کلیدها هستید، اینکار را انجام میدهند. در هر صورت شما مسئول تمام خساراتی هستید که بعد از ورود شما به آپارتمان وارد شده است.
همچنین شما موظف به تمیز کردن تمام آپارتمان هستید. برای مثال Stockholmshem به وضوح نوشته است که:
در صورتی که روز اسباب کشی، آپارتمان به خوبی تمیز نشده باشد، شما موظف به پرداخت هزینه جهت تمیز کردن آپارتمان میشوید. هزینه تمیز کردن یک آپارتمان دو خوابه تقریبا 3000 کرون می باشد.
مثال
سارا 31 اکتبر قرارداد آپارتمانش فسخ میشود. طبق قوانین شرکت خانه، سارا باید بعد از خالی کردن آپارتمان وقت besiktning بگیرد.
سارا 28 اکتبر اسباب کشی میکند و بیست و نهم وقت besikting میگیرد. با این حساب او تقریبا یک روز و نیم را جهت تمیز کردن آپارتمان وقت دارد. شرکت خانه بعد از besiktning ، تمیز بودن آپارتمان سارا را تایید نمیکند و به او وقت جدیدی برای باز بینی مجدد در تاریخ 31 اکتبر میدهد. سارا تا 31 اکتبر وقت دارد تا مواردی که به او تذکر داده شده را رفع کند.
اگر همچنان besiktning مورد قبول قرار نگیرد، سارا تا ساعت 12 ظهر روز یکم نوامبر وقت دارد که آپارتمان را به خوبی تمیز کند. از ساعت 12 ظهر روز یکم نوامبر مستاجر جدید اجازه تحویل گرفتن کلید ها را دارد و در صورتی که هنوز آپارتمان از نظر شرکت خانه تمیز نشده باشد، سارا مجبور به پرداخت هزینه‌ایی حدود دو تا سه هزار کرون میشود.
اگر جهت تمیز کردن آپارتمان، از شرکت های خدماتی و نظافتی کمک میگیرید، به این نکته توجه کنید که حتما قرارداد شما شامل گارانتی باشد. در صورتی که شرکت خانه، از تمیز بودن آپارتمان راضی نبود، شرکت خدماتی نظافتی باید بدون دریافت هزینه اضافی موارد ذکر شده را رفع کند.
معمولا شرکت های خانه با شرکت خدماتی نظافتی قرارداد دارند و اگر شما از این شرکت ها کمک بگیرید، به راحتی besiktning شما مورد قبول واقع میشود.
توجه کنید که اگر در داخل آپارتمان سیگار بکشید و رنگ دیوارها بخاطر دود سیگار تغییر کند، هزینه بسیار زیادی را باید جهت رنگ کردن دیوارها پرداخت نمائید.
اگر خودتان میخواهید آپارتمان را تمیز کنید، به موارد زیر دقت کنید:
تمام اتاق ها: دیوارها، سقف، زمین، پنجره ها، پریزهای برق، کمدها و دستگیره ها فراموش نشود.
پنجره های دولایه، باید باز شوند و داخل آنها به خوبی تمیز شود.
درب ها : بالای تمام درب را گردگیری کنید.
شوفاژ : فضای پشت شوفاژ باید به خوبی تمیز شود
آشپزخانه: هواکش‌ها، هود، سینی های فر، طبقات یخچال را فراموش نکنید
دستشویی و حمام: آینه، هواکش، پشت و زیر وان حمام، راه آب حمام و توالت فرنگی را فراموش نکنید!
بالکن و انباری نیز باید کاملا تمیز باشند.
توجه کنید که شما فقط زباله های خانگی را میتوانید در Soprum بیاندازید. معمولا مبلمان و لوازم خانگی را باید در محل مخصوصی قرار داد. در بسیاری از مناطق مسکونی، در صورتی که شما مبلمان و لوازم خانگی را در Soprum قرار دهید، جریمه سنگینی خواهید شد.
اگر به مبلمان و یا لوازم خانگی‌تان دیگر احتیاجی ندارید، میتوانید با فروشگاه های دست دوم فروشی خیریه تماس بگیرید. در صورتی که ظاهری مناسبی داشته باشند، آنها را مجانی از شما تحویل میگیرند. شما حتی میتوانید با گذاشتن آگهی در گروه های فیسبوک، لوازم خانگی‌تان را به دانشجویان و یا پناهجویان هدیه کنید.
بعد از تحویل کلیدها و رفتن به آپارتمان جدید‌تان، به نکاتی که در بالا برای روز اول اسباب کشی به آن اشاره کردیم, توجه کنید.
عوض کردن آدرس از طریق سایت اداره مالیات
قدم اول بعد از نصب کردن Mobilt Bank‌ID رفتن به سایت اداره مالیات سوئد است. روی لینک زیر کلیک کنید:
اداره مالیات
روی گزینه Gör flyttanmälan کلیک کنید به صفحه جدیدی وارد میشوید. باز هم روی Gör flyttanmälan کلیک کنید. روی Inloggning کلیک کنید و با استفاده از Mobilt Bank‌I‌D و یا BankID وارد سامانه خدمات اینترنتی اداره مالیات بشوید. زمانی که وارد سامانه شدید، در اولین صفحه آدرس فعلی خودتان را میبینید.
بر روی Nästa کلیک کنید. اسم خودتان را در لیست پیدا کرده و آن را با علامت تیک مشخص کنید. اگر برای مثال فرزندتان نیز با شما زندگی میکند، اسم فرزندانتان را در این لیست میبینید. شما میتوانید آدرس فرزندانتان را نیز همزمان عوض کنید. بر روی Nästa کلیک کنید. در صفحه بعد، باید آدرس جدیدتان را وارد کنید. اگر قرار است به صورت inneboende زندگی کنید، در قسمت c/o اسم مالک اصلی آپارتمان را بنویسید. Lägenhetsnummer شماره آپارتمان است. این شماره را میتوانید در قرارداد آپارتمان‌تان پیدا کنید.
Lägenhetsnummer همیشه چهار رقمی می باشد. Fastighetsbeteckning و Fastighetsägare را میتوانید در قرارداد آپارتمان‌تان پیدا کنید.
البته نوشتن گزینه هایی که ستاره دار نیست، الزامی نمی باشد. Inflyttningsdatum به معنای روز اسباب کشی است.
اگر برای مثال فقط چند ماه میخواهید در خانه جدیدتان زندگی کنید و دوباره به آدرس قبلی بر میگردید، تعداد ماه ها را در Antal månader بنویسید. در غیر این صورت Tillsvidare را انتخاب کنید. تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. بعد از زدن Nästa، آدرس جدیدتان را میتوانید یکبار کنترل کنید. اگر تمام مواردی که وارد کرده‌اید صحیح بود، Skicka in را انتخاب کنید. آدرس شما با موفقیت عوض شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/160296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

از چاله به چاه؟

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

بازگشت بیش از 250 همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد

مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد

بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد

رئیس جمهور وارد شاهرود شد

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

رئیس‌جمهور وارد شاهرود شد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

درآمد عجیب از زباله گردی

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

افزایش نگرانی‌ از نیازهای 250 هزار کودک اخراجی از پاکستان

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هدفگذاری تجارت 700 میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان

گلستان در قیمت گذاری گندم مظلوم واقع شده است

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد

استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی

اجرایی نشدن ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

تصویر دردناک از غزه، «عکس سال» جهان شد

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید