ایرانیان جهان

آخرين مطالب

جدال میان مقامات آلمانی بالا گرفت آلمان

جدال میان مقامات آلمانی بالا گرفت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تسنیم / دولت آلمان در حالی درباره واکسیناسیون قریب الوقوع کودکان به شهروندان وعده داده است که به زعم بسیاری مقامات آلمانی با توجه به کمبود واکسن در کشور این وعده‌ای دلسرد کننده است.
دولت فدرال و دولت‌های ایالتی آلمان بر سر واکسیناسیون نوجوانان بالای 12 سال به شرط صدور مجوز توافق کردند.
صدراعظم آلمان پس از رایزنی با سران دولت‌های ایالتی اعلام کرد از هفتم ژوئن و پس از برداشته شدن اولویت‌بندی‌ها برای واکسیناسیون شهروندان در برابر ویروس کرونا، نوجوانان بالای 12 سال هم می‌توانند واکسینه شوند.
به گفته آنگلا مرکل اگر تا آن زمان مجوز واکسنی برای تزریق به نوجوانان صادر شود، مراکز واکسیناسیون و مطب‌ها می‌توانند برای این گروه سنی وقت واکسینه شدن تعیین کنند.
مرکل روز پنج‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که هدف این است که تا پایان تابستان برای تمام شهروندان آلمان، از جمله نوجوانان 12 تا 16 ساله امکان واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 فراهم شود.
"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم اعلام کرده که همه کودکان بالای دوازده سال باید تا پایان تابستان پیشنهاد تزریق واکسن را دریافت کنند. وی تحقق چنین هدفی در کشورش را واقع بینانه ارزیابی کرده است.
البته این وعده های مقامات دولتی در آلمان با انتقادهای زیادی همراه بوده است.
"راینر هاسلوف" نخست وزیر ایالت "زاکسن آنهالت" این انتقاد را به دولت وارد کرده است که انتظاراتی را ایجاد می کند که نمی تواند آنرا محقق کند.
دولت در حالی وعده واکسیناسیون کودکان دوازده سال به بالا را می دهد که ایالات هیچ واکسن اضافی را برای این منظور در اختیار ندارند. اخیرا هم شرکت های فایزر و جانسون اند جانسون اعلام کرده اند که با تاخیر واکسن های وعده داده شده به اروپا را تحویل می دهند.
رئیس کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان ( استیکو) هم این انتقاد را به دولت وارد کرده که بحث های زیادی را با هم در آمیخته که بهم مرتبط نیستند و طبیعتا در روزهای انتخاباتی روی میز قرار گرفته است. وی گفت: امیدوار بود که در بحث های دولت فدرال و ایالات تفکرات منطقی تری وجود داشته باشد.
چپ ها و سبزهای آلمان هم از انتقاد شدیدی به نتایج نشیت واکسیناسیون در آلمان وارد کردند.
"دیتمار بارتش"، رئیس فراکسیون چپ ها نشیت واکسیناسیون دولت و ایالات فدرال را نشستی دلسرد کننده ارزیابی کرده و گفت: این مسئله که امروز همه گروه های خطر واکسینه نشده اند و پیشنهادی برای این منظور به گروه های میانسال داده نشده است هم نتیجه تلخ اشکالات در زمینه تهیه واکسن است.
رئیس فراکسیون سبزها هم نتیجه این نشست را دلسرد کننده ارزیابی کرده و اعلام کرد که واکسن های اضافی که وزیر بهداشت درباره آن سخن می گوید هنوز وجود ندارد. وزیر بهداشت آلمان بار دیگر انتظارات غلطی را مطرح کرد و آینده نگرانه عمل نکرد.
"هلموت دیدی"، مدیر کل انجمن شهرهای آلمان هم این مسئله را خوب ارزیابی کرده که دولت واکسیناسیون برای کودکان را وعده داده است و در عین حال گفت: اما واکسن به اندازه ای کم است که در حال حاضر امکان واکسیناسیون دوم هم وجود ندارد. .وی از دولت و ایالات آلمان خواست با مردم صادقانه سخن بگویند و بگویند که برای واکسیناسینون همه داوطلبان مدتها زمان نیاز هست. وی درباره از بین رفن اعتماد شهروندان در صورت تبدیل شدن امید آن ها به ناامیدی در این زمینه هشدار داد.
یک مقام بهداشتی در آلمان هم گفته است که اطلاعات مربوط به خطرات و مزایای واکسیناسیون احتمالی کودکان به اندازه ای ناکافی است که هنوز هیچ توصیه ای نمی توان کرد.
وی تاکید کرد که نباید هیچ فشار سیاسی و یا اجتماعی به والدین برای واکسیناسیون فرزندان وجود داشته باشد و به هیچ عنوان نباید شرکت در کلاس های درس برای دانش آموزان منوط به واکسیناسیون شود.
پنس اشپان، وزیر بهداشت دولت فدرال می‌گوید تصمیم‌گیری در مورد واکسیناسیون نوجوانان باید به طور مشترک توسط خود آنها، والدین و پزشک خانوادگی گرفته شود.
مارکوس زودر، رئیس دولت محلی ایالت بایرن ضمن تاکید بر این که واکسیناسیون نوجوانان اجباری نیست ابراز امیدواری کرد دست‌کم 60 درصد این گروه سنی آماده واکسینه شدن باشند.
در همین حال میشائیل مولر، شهردار برلین تصریح کرده که احتمال آغاز واکسینه کردن نوجوانان از هفتم ژوئن نباید به این معنی تلقی شود که برای این هدف کارزار جدگانه‌ای راه‌اندازی و واکسن‌های بیشتری اضافه بر برنامه‌های قبلی وارد می‌شود.
آنگلا مرکل روز پنج‌شنبه گفت تاکنون 41 و نیم درصد شهروندان ساکن آلمان دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نزدیک به 16 درصد شهروندان به طور کامل واکسینه شده‌اند.
تا کنون آژانس دارویی اروپا هیچ واکسنی را برای تزریق به نوجوانان زیر 16 سال تائید نکرده است. به گزارش رسانه های غربی این آژانس قرار است روز جمعه در مورد مجوز واکسن شرکت آمریکا و آلمانی فایزر- بیون‌تک تصمیم‌گیری کند.
وزیر بهداشت آلمان امیدوار است تکلیف مجوز واکسن فایزر- بیون‌تک برای نوجوانان هر چه زودتر روشن و زمینه واکسینه کردن سه میلیون شهروندان این گروه سنی فراهم شود.
آنگلا مرکل می‌گوید شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا نیز گفته "در آینده نزدیک" برای دریافت مجوز واکسن این شرکت برای واکسینه کردن نوجوانان اقدام می‌کند.
روند صدور مجوز در آژانس دارویی اروپا پروسه‌ای زمان‌بر است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تا هفته‌های آینده تنها واکسنی که در آلمان برای واکسینه کردن نوجوانان به کار گرفته شود همان محصول شرکت‌های فایزر و بیون‌تک باشد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/250246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت