ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رونمایی از مجموعه‌داستان فرهنگ کیشوندی در نمایشگاه کتاب کیش منطقه آزاد کیش

رونمایی از مجموعه‌داستان فرهنگ کیشوندی در نمایشگاه کتاب کیش
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مجموعه 5جلدی فرهنگ کیشوندی با روایت موضوع‌های کاربردی به همت شرکت آب، عمران و خدمات کیش در 2هزار تیراژ چاپ و ضمن رونمایی در نمایشگاه کتاب به دانش‌آموزان و حاضرین اهدا شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت آب، عمران و خدمات کیش در آیین رونمایی از فرهنگ کیشوندی با تقدیر از مجریان برگزاری نماشگاه کتاب کیش و فعالان بخش خصوصی که از این رویداد فرهنگی حمایت کردند، اظهار داشت: توجه بخش‌های دولتی و خصوصی کیش به مقوله فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح آگاهی ستودنی‌است.
عبدالنبی شرفی، جزیره کیش را شهری ایده‌آل برای هموطنان و نمونه موفقی از یک شهر استاندارد و زیبا دانست و در خصوص داشته‌های ارزشمند این شهر گفت: نظم و امنیت مثال‌زدنی، طبیعت بکر و محیط زیست حفاظت‌شده، سرانه فضای سبز جزیره کیش با مساحتی حدود 170 متر مربع (سرانه فضای سبز جهانی 20 تا 25 متر مربع)، قانون‌مداری ساکنان، فرهنگ ترافیکی بالا (رعایت قوانین ترافیکی توسط مردم، رانندگان حوزه حمل‌ونقل شهری و خودروهای شخصی)، شهری عاری از آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی، معماری و شهرسازی منظم و سازگار با محیط و مبتنی بر نیازها و خواسته‌های مردم از جمله شاخصه‌های ارزشمند این جزیره‌ می‌باشد.
شرفی با بیان این مطلب که شرکت عمران، آب و خدمات در جایگاه شهرداری جزیره کیش فعالیت می‌کند، افزود: این شرکت با رویکردی نوین که توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را همزمان با فعالیت‌های عمرانی و خدماتی مورد توجه قرار می‌دهد برای تحقق مدیریت بهینه شهری در جهت رفاه و آسایش سـاکنان در کنار فعالیت‌های مرسوم خود به امـوری ماننـد فعالیت‌های فرهنگی، بهزیستی و زیست‌محیطی هم می‌پردازد.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات با تاکید بر اهمیت اجرایی کردن الگویی صحیح از مدیریت کارآمد شهری و رسیدن به نمونه موفقی ازشهری شهروند مدار، تصریح کرد: ما در شرکت با توجه جدی به مقوله فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی برای بهبود فضای شهری و اجرای موفق برنامه‌های توسعه‌ای، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی تولید محتواهای فرهنگی را آغاز کردیم چرا که اعتقاد داریم شهروندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند.
شرفی همچنین بر فراهم کردن زمینه‌های ارتقاء سطح آگاهی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از مفاهیم اخلاقی که در دین مبین اسلام هم بر آنها تاکید فراوان شده تأکید کرد و گفت: حفظ نظم و پاکیزگی، رعایت حقوق شهروندان و همسایگان، و تکریم کارگران و پاکبانان و کمک به آنها سرفصل‌هایی هستند که برای تولید محتواهای فرهنگی مد نظر بودند.
وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف ذکر شده یک مجموعه 5 جلدی کتاب فرهنگ کیشوندی تدوین و چاپ شد که با کمک گرفتن از کارشناسان بومی مراحل مختلف این طرح از جمله مطالعه و پژوهش، ساخت سناریو، نگارش و ویرایش داستان و تصویرگری اختصاصی برای این کتاب‌ها به سرانجام رسید.
شرفی در پایان ابراز امیدواری کرد: این مجموعه بتواند ما را در ارتقاء فرهنگ شهروندی و تبدیل شدن به الگوی ملی و منطقه‌ای شهری شهروند‌مدار و منظم کمک کند.
«علیرضا بی‌نیاز»معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه نیز در این نشست با اشاره به چهار فصل بودن ایران، کیش را یکی از مناطق ارزشمند، زیبا و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کیش، رویدادی در سطح بین‌المللی است.
وی با بیان این مطلب که در اسلام تاکید فراوانی بر علم و مطالعه و قلم شده است، معجزه پیامبر اکرم را کتاب عنوان کرد و افزود: مردم و بشر در تقسیم‌بندی کل قرآن، یا اهل کتاب هستند یا بی‌سواد، گرچه برای کتاب در قرآن معانی متفاوتی ذکر شده است.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز، مجموعه کتاب فرهنگ کیشوندی را احیای یک آموزه‌ی اصیل و اسلامی از یک‌طرف و فرهنگ ایرانی از طرف دیگر دانست و افزود: جزیره زیبای کیش و اهتمامی که به فرهنگ و مسائل مربوط به آن دارد باعث شده است کیش در بخشی از امتیازات، در کل کشور و بلکه جهان، شناخته‌شده باشد.
وی کیش را جزیره‌ای ایده‌آل که نه‌تنها هدف، بلکه ظرفیت آن را دارد که به الگویی جهانی تبدیل شود، معرفی، و تصریح کرد: باید الگوی ایده‌آل اسلامی ایرانی را در جزیره کیش طراحی، و به جهان معرفی کنیم. 
مجموعه 5 داستان فرهنگ کیشوندی، با روایت موضوع‌های کاربردی در 2هزار تیراژ چاپ و ضمن رونمایی در نمایشگاه کتاب به دانش‌آموزان و حاضرین اهدا شد.
قصه‌ای برای دریا با موضوع تفکیک پسماند و تلاش‌های پاکبانان خوب جزیره کیش؛ قصه‌ای برای خاک با هدف ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی، قصه‌ای برای درخت با موضوع حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و تجلیل از زحمات باغبانان پرتلاش و دست‌اندرکاران فضای سبز؛ قصه‌ای برای باد در زمینه‌ی فرهنگ ترافیک شهری و رانندگان خوب جزیره؛ و قصه‌ای برای خورشید در خصوص مسائل ایمنی و آتش‌نشانی و مرور زحمات آتش‌نشانان فداکار کیش؛ عناوین و موضوعات این مجموعه را شامل می‌شوند. 
آیین رونمایی از پنج جلد کتاب آموزشی کودک در حوزه‌های زیست‌محیطی و شهری، با حضور «جعفر آهنگران»مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، «سعید پورعلی»معاون فرهنگی و اجتماعی، «عبدالنبی‌شرفی» مدیرعامل شرکت عمران،آب‌وخدمات، «جمالی»فرماندهی ویژه انتظامی،«رحمان سادات‌نجفی » مدیرعامل جامعه بازاریان، «حیدری» رئیس آموزش‌وپرورش کیش، «یعقوب شمس»امام جمعه اهل سنت کیش، حجه‌الاسلام «یوسف‌پور» امام‌جماعت مسجد امیر، حجه‌الاسلام والمسلمین «علی علیزاده» مدیر کل دفتر ریاست جامعه المصطفی(ص)، «علیرضا بی‌نیاز»معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه، «علی رادمند» مدیرعامل موسسه الست، بیست و یکم آبان‌ماه در محل سومین نمایشگاه کتاب کیش برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/286295/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

از چاله به چاه؟

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

بازگشت بیش از 250 همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد