ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیشگامی منطقه 9 در اجرای طرح تحول نگهداشت شهر شهرداری تهران

پیشگامی منطقه 9 در اجرای طرح تحول نگهداشت شهر
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - طرح تحول نگهداشت شهر با هدف آراستگی سیمای شهر، ارتقای خدمت رسانی شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان در محلات منطقه 9 اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، محمد جواد خسروی شهردار منطقه با تاکید بر اینکه طرح تحول نگهداشت شهر یک اقدام جهادی در حوزه مدیریت شهری است، گفت: در کنار وظایف ذاتی و روزمره شهرداری تهران با تدابیر و رویکرد جدید، تحولی در خدمت رسانی به شهروندان پایتخت صورت خواهد گرفت.
او با تاکید بر اینکه طرح تحول نگهداشت شهر، طرحی جامع در حوزه های خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی، عمران، شهرسازی و ترافیکی است، افزود: در واقع این طرح نخستین دستور شهردار تهران است که به مناطق و نواحی ابلاغ شده است.
خسروی ادامه داد: این طرح بدون بار مالی اضافه به شهرداری و شهروندان اجرا خواهد شد و قرار است با رویکردی جهادی از ظرفیت های موجود در شهرداری نواحی و مناطق و پیمانکاران مناطق، استفاده بهینه و حداکثری شود.
شهردار منطقه 9 با بیان اینکه خدمت رسانی ماندگار و موثر تنها با همراهی مردم ممکن است، ادامه داد: در ابتدا شناسائی و احصای چالش ها و مشکلات شهروندان در دستور کار است و در گام دوم اقدام عملی و تدابیر برای حل مسائل و بهبود وضع موجود انجام خواهد گرفت.
اوتعامل با شهروندان را یک اصل مدیریتی برشمرد و گفت: در این راستا و برای اطلاع رسانی از مطالبات و مطلوبات افکار عمومی از نخستین روزهای کاری دیدارهای مردمی را در دستورکار قرار داده تا بتوانیم ضمن شناسائی مشکلات، رضایت شهروندان را جلب کنیم.
- رصد مشکلات مردم از دیدارهای مردمی و جلسات حضوری
شهردار منطقه 9 اضافه کرد: به منظور رصد مستقیم وضعیت محلات منطقه 9، از درگاه ها و مسیرهای مختلف اعم از سامانه های نظارتی، شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباطی، ملاقات حضوری، حضور بین مردم محلات و مساجد و دیدار با گروه های مرجع، نخبگان محلی و معتمدین محلی اقدام به دریافت نظرات مردمی و مشکلات آنها کردیم.
او با تاکید بر رویکرد محله محوری اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد و گروههای جهادی محلات می توان روند خدمت رسانی را سرعت بخشید.
- طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه خدمات شهری
خسروی در ادامه با ذکر برخی اقدامات حوزه خدمات شهری و محیط زیست در راستای طرح تحول نگهداشت شهر گفت: در این حوزه، تعداد 400 مخزن جدید زباله در محلات نصب خواهد شد که مخازن زباله در منطقه تعمیر و رنگ آمیزی شده و تعداد 172 زیر مخزنی جدید نیز نصب شده است.
او افزود: شست و شوی معابر، لایروبی انهار و کانال ها نیز در دستور کار بوده است که با همت اداره مسیل ها و قنوات به صورت مستمر در حال انجام است.
- طرح تحول نگهداشت در حوزه حمل و نقل و ترافیک
او در ادامه گفت: ساماندهی المان ها و تجهیزات ترافیکی در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفته است. در قالب این پروژه و در مدت دو ماه نسبت به ساماندهی 360 عدد علائم عمودی ترافیکی، تجدید خط کشی 390 بلوک عابر پیاده، تجدید صدهزار متر خط کشی محوری، نصب و مرمت 270 متر گاردریل، نصب و مرمت 490 عدد استوانه ارتجاعی، تعویض 40 عدد بشکه ترافیکی، مناسب سازی ورودی یک ایستگاه مترو، مرمت 6 عدد سرعتگیر، احداث یک سرعت کاه، نگهداشت 82 ایستگاه اتوبوس و تاکسی منطقه و نگهداشت تجهیزات 2 پایانه حمل و نقل عمومی منطقه اقدام خواهد شد.
- طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه فنی و عمرانی
شهردار منطقه 9 با اشاره به اقدامات عمرانی که در دوماهه اول پاییز 1400 در محلات منطقه به انجام رسیده است نیز گفت: پخش هزار تن آسفالت به صورت مکانیزه در میدان آزادی و بزرگراه سعیدی حدفاصل میدان آزادی تا تقاطع هاشمی انجام شده است.
او در ادامه گفت: پخش هزار و 500 تن آسفالت به صورت دستی و مرمت نوار حفاری و لکه گیری آسفالت در منطقه انجام شده و به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.
خسروی دیگر اقدامات حوزه فنی و عمرانی را برشمرد و عنوان کرد: مرمت و بهسازی روکش پیاده روها به مساحت 50 متر مربع و مرمت و بازسازی جداول به طول 90 متر طول در منطقه انجام گرفته است.
شهردار منطقه 9 توضیح داد: تخریب و نوسازی انهار و کانیو به طول 450 متر در کوچه های برزگر رحیمی و خالقی انجام شده و بهسازی کانیو کوی شیرمحمدی در دست اقدام است.
- طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه اجتماعی و فرهنگی
او در ارتباط با رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: احیاء هویت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران و توجه به فضای روحی و سبک زندگی شهروندان در زمره اولویت های مدیریت شهری است.
شهردار منطقه 9 اضافه کرد: برای ساماندهی امور و رفع چالش های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در زمینه های سلامت، ورزش، آسیب های اجتماعی، امور بانوان نیاز به هم افزایی و هماهنگی همه نهادها و ادارات مسئول داریم.
خسروی با تاکید بر مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و ضرورت محله محوری، مهمترین ماموریت های اجتماعی مدیریت شهری را چنین برشمرد: حفظ و ترویج آثار و ارزش ‌های انقلاب، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، تسهیل مشارکت اجتماعی شهروندان، توسعه عادلانه فضاهای ورزشی، ساماندهی و بازتوانی معتادین، ارتقاء سرانه اماکن فرهنگی و هنری، توزیع عادلانه امکانات و خدمات و تلاش برای رفع محرومیت و فقر از روح و کالبد شهر از جمله این موارد است.
شهردار منطقه 9 با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت، ایثار و دفاع مقدس گفت: در این راستا تاکنون با حضور در میان 14 خانواده شهید و 8 جانباز دفاع مقدس ضمن تکریم این بزرگواران، تلاش شد دغدغه های آنان در حوزه های مرتبط با ماموریت های مدیریت شهری رفع شود.
خسروی مساجد را یکی از پایگاه های مشارکت اجتماعی دانست و افزود: با حضور در 13 مسجد منطقه 9، ضمن شناسایی مسائل مرتبط با امور شهری، سعی کردیم مرکزیت مساجد را در محلات تقویت کنیم.
و در ادامه شناسایی خانواده محرومین و رفع نیاز حداقلی با استفاده از پتانسیل خیرین محل و سازمانهای مردم نهاد را جز فعالیت های معاونت اجتماعی برشمرد و توضیح داد: در این راستا 440 خانواده نیازمند در منطقه 9 شناسایی شده و به صورت مستمر بسته های حمایتی مواد غذایی، لباس و مواد ضدعفونی کننده میان آنها توزیع می شود.
شهردار منطقه 9 با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار و آسیب دیده دیگر ماموریت اجتماعی شهرداری است، اضافه کرد: در این راستا 155 کودک شناسایی شده و تحت پوشش مرکز پرتو قرار گرفته اند.
او در ادامه با اشاره به برخی خدمات ارائه شده به کودکان کار، آسیب دیده و در معرض آسیب در مرکز پرتو بیان کرد: تهیه و توزیع بسته های لوازم التحریر، تهیه و توزیع کفش و توزیع غذای گرم میان خانواده های نیازمند و کودکان کار مرکز پرتو انجام شده است.
خسروی حمایت از زنان سرپرست خانواده را دیگر اولویت اجتماعی شهرداری دانست و گفت: 3 مرکز اشتغال زائی و توانمندسازی کوثر در منطقه فعال است و 55 زن سرپرست خانوار مورد حمایت مرکز کوثر قرار دارند تا در زمینه اقتصاد خانواده توانمند سازی صورت گیرد.
شهردار منطقه 9 تهران در خصوص فراگیر شدن آسیب‌های اجتماعی در بخش های مختلف از جمله زباله گردها و کارتن‌ خواب‌ها عنوان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به این مهم اشاره کنم که در قالب طرح زمستان، گرم‌خانه‌ منطقه 9 فعال است و سعی داریم با امکان خدمات دهی کمی و کیفی بیشتری را فراهم کنیم.
خسروی با اشاره به موضوع ارتقاء سرانه ورزشی در منطقه ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از محله امام زاده عبدالله و با توجه به مطالبه مردمی، زمینی بلا استفاده به منظور استفاده بازی والیبال تجهیز شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
او ادامه داد: در راستای تامین عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات، شناسایی زمین های بلا استفاده و تبدیل آنها به فضاها و اماکن ورزشی ادامه خواهد داشت.
شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی به خصوص در محلات کم برخوردارتر منطقه با جدیت طرح تحول نگهداشت شهر را دنبال خواهیم کرد و در این مسیر ضمن بهره گرفتن از مشارکت مردمی، گروه های جهادی، مساجد و نخبگان محلات به صورت مستمر و میدانی بر اجرای طرح تحول نگهداشت شهر نظارت خواهیم داشت.
- طرح تحول نگهداشت شهر در حوزه شهرسازی
او درباره رفع نواقص حصار کارگاهی گفت: به منظور رفع نقص حصارهای کارگاهی، از حصارهای کارگاهی 310 ملک در حال ساخت مستمر بازدید شده است و با توجه به زیباسازی منظر کارگاه های ساختمانی، دستورات مقتضی صادر شده است.
خسروی با اشاره به رفع سدمعبر مصالح ساختمانی اضافه کرد: باتوجه به کنترل مستمر نگهداشت شهر براساس مولفه وجود مصالح ساختمانی و معابر و اهمیت ایجاد نظم در محدوده کارگاه نسبت به جمع آوری مصالح و یا نخاله ها در قسمت های مختلف پروژه و آزادسازی معابر، در ماه اخیر تعداد 4 ملک دارای سدمعبر مصالح گزارش شده که رفع شده است.
او عنوان کرد: همچنین طی بازیدهای مستمر و محسوس اکیپ های شهربان، به صورت شبانه روزی از مسدود و محدود کردن پیاده روها و سایر فضاهای عمومی در کارگاه های ساختمانی خودداری می شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/289831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

از چاله به چاه؟

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

بازگشت بیش از 250 همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد