ایرانیان جهان

آخرين مطالب

علایم سویه نوترکیب کرونا/ ثبت روزانه بیش از 20 هزار ابتلا به کرونا در چین آسیا

علایم سویه نوترکیب کرونا/ ثبت روزانه بیش از 20 هزار ابتلا به کرونا در چین
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان--آمار مجموع مبتلایان به کووید-19 در جهان تاکنون به 494 میلیون و 205 هزار و 490 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 183 هزار و 586 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 429 میلیون و 796 هزار و 206 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از 81.9 میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از 43 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 30 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از 660 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید 19 در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از 521 هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار 370 هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از 26.2 میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و 175 هزار و 780 مورد ابتلا و 140 هزار و 407 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در حال حاضر در رتبه پانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، استرالیا، مالزی، رژیم صهیونیستی، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، تایلند، آفریقای جنوبی، فیلیپین، پرتغال، پرو، کانادا، سوئیس، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 225 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.


علایم سویه نوترکیب کرونا

سویه جدید XE ترکیبی از 2 زیرسویه BA.1 و BA.2 امیکرون است به این معنا که سویه ترکیبی از 2 ویروس یا سویه متفاوت تشکیل شده و ویژگی‌های هر 2 را دارد.

29 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که میزان انتقال XE ممکن است 10 درصد نسبت به زیرشاخه غالب فعلی BA.2 امیکرون بیشتر باشد.

اندرو فریدمن، کارشناس بیماری‌های عفونی از دانشگاه کاردیف ایالات متحده، در مورد خطرناک بودن این نوترکیب گفت: در این مرحله بی‌جهت نگران نیستم چون سویه نوترکیب یک اتفاق غیرعادی نیست.

در مورد علائم این سویه ترکیبی جدید باید همان علائم معمولی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلو درد، تب، سرفه و از دست دادن چشایی یا بویایی را در نظر داشته باشید.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای سنجش شدت XE یا اثربخشی واکسن در برابر آن وجود ندارد.



افزایش 10 درصدی انتقال سویه جدید کرونا

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: گزارش اخیر منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی ظهور واریانت دیگری از ویروس کرونا را تایید می کند.

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که سویه جهش یافته "ایکس ای" که یک سویه ترکیبی از دو زیرمجموعه اومیکرون است، اظهار کرد: این سویه برای اولین بار در نوزده ژانویه 2022 در بریتانیا شناسایی شد و از آن زمان تا به امروز 640 مورد از این نوترکیب جدید گزارش شده اند.

وی افزود: واریانت "ایکس ای" نوترکیب از دو زیر واریانت BA,1 و BA.2 است، اما دارای سه جهش جدید است که در توالی‌های والد آنها وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: مقاله‌ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، اشاره می‌کند که نوترکیب ها زمانی پدید می آیند که چندین گونه به طور همزمان یک فرد را آلوده می‌کنند و به واریانت ها اجازه می‌دهد در طول همانند سازی با هم تبادل ژنتیکی داشته باشند و ترکیبات جدیدی را تشکیل دهند.

ناجی با اشاره به اینکه کارشناسان بر این عقیده اند که هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب به نام‌های XD، XE و XF شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: دو نو ترکیب مختلف از دلتا و BA,1 به وجود آمده است که "ایکس دی" و "ایکس اف" نامیده می‌شوند. نوترکیب "ایکس دی" بیشتر در فرانسه، آلمان، دانمارک و بلژیک شناسایی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ترکیب "ایکس اف" نیز ترکیبی بین دلتا و BA,1 است که تا کنون فقط در 38 مورد در بریتانیا شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه حاکی از این موضوع است که افزایش انتقال XE در حدود 10 درصد بیشتر در مقایسه با BA,2 است گفت: این یافته‌ها نیازمند تحقیقات بیشتر است.

ناجی تاکید کرد: تاکنون شواهد کافی برای نتیجه گیری در مورد قابلیت انتقال، شدت یا اثربخشی واکسن در برابر ترکیبات جدید کرونا تأیید نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این موضوع که تا زمانیکه واکسیناسیون علیه کرونا تکمیل نشود، شاهد واریانت های جدید این ویروس خواهیم بود تاکید کرد: متأسفانه در اکثر کشورها با تفکر سبکی بیماری اومیکرون نه تنها سیاست‌های کنترلی را تشدید نکرده اند، بلکه محدودیت‌ها را کاهش داده اند.

وی تاکید کرد: اساس کنترل کووید 19 در کنترل ایجاد واریانت ها و جلوگیری از چرخش آن است.

روند افزایشی ابتلا به کووید در افراد بالای 55 سال در انگلیس

بر اساس نتایج یک نظرسنجی از سوی "امپریال کالج لندن"، انگلیس در ماه گذشته میلادی (مارس) بالاترین میزان شیوع کووید-19 را ثبت کرد و موارد ابتلا به این بیماری در افراد بالای 55 سال در پایان ماه گذشته میلادی نیز همچنان در حال افزایش بوده است.

همچنین گزارش ها حاکیست که زیرسویه BA.2 اٌمیکرون اکنون گونه غالب کروناویروس در انگلیس است.

با این حال به رغم آمار بالای ابتلا به کووید19 در انگلیس، تمام محدودیت های کرونایی در این کشور لغو شده است.

همچنین بنابر گزارش ها،‌ در حالی که موارد ابتلا به کووید19 در بین افراد زیر 55 سال تا پایان ماه گذشته میلادی کاهش یافته بود، اما این آمار در بین افراد 55 ساله و بالاتر همچنان روند افزایشی داشته است.

امپریال کالج لندن از هشت تا 31 ماه گذشته میلادی شیوع کلی 6.37 درصد را به ثبت رساند که این میزان در حدود یک در 15 نفر است و این در حالی است که رکورد قبلی عدد 4.41 درصد را نشان می داد و در ماه ژانویه به ثبت رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش ها حاکیست که پیک جدید بیماری کووید19 در انگلیس توسط زیرسویه BA.2 ایجاد شود.

ثبت روزانه بیش از 20 هزار ابتلا به کرونا در چین

مقامات بهداشتی چین ثبت روزانه بیش از 20 هزار مورد ابتلا به کووید-19 را در این کشور گزارش کرده‌اند که بیشترین تعداد از زمان شروع همه گیری بوده است.

مقامات چین بیش از 20 هزار مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کردند که بالاترین آمار روزانه از زمان شروع همه‌گیری است و این در حالیست که شهر شانگهای با وجود اعمال قرنطینه، کانون افزایش شیوع ویروس است.

استراتژی "کووید صفر" در این کشور همزمان با افزایش موارد ابتلا به شدت به چالش کشیده شده است. تا ماه مارس، چین موارد روزانه ابتلا را با اعمال محدودیتهای بومی و فوری، تست گسترده و محدودیت‌های سختگیرانه در سفرهای بین‌المللی پایین نگه داشت. اما تعداد موارد ابتلا طی هفته‌های اخیر به هزاران نفر در روز رسیده است و به گفته مقامات چین، جهشی از سویه بسیار مسری کرونا موسوم به اُمیکرون در نزدیکی شانگهای شناسایی شده‌ است.

به گزارش ژاپن تودی، کمیسیون ملی بهداشت چین در اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز 20 هزار و 472 مورد جدید ابتلا ثبت شده و هیچ مورد مرگ و میر جدیدی گزارش نشده است. با این حال، اکثر موارد بدون علامت هستند.

تلاش مقامات محلی شانگهای برای تامین غذای مردم

همچنین با اعمال قرنطینه گسترده، مقامات محلی شهر شانگهای در تلاش هستند تا منابع غذایی مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.

شهروندان شهر شانگهای که 26 میلیون نفر آنان در قرنطینه به سر می برند، امروز برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند چرا که سوپرمارکت‌ها بسته هستند و تحویل کالاهای سفارشی در بحبوحه برنامه غربالگری گسترده محدود شده است.

مسئولان این شهر اظهار داشتند تا زمانی که آخرین تستها تکمیل نشود و نتایج آن مورد ارزیابی قرار نگیرد لغو محدودیت‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از ساکنان شانگهای خواستار اجازه قرنطینه ناقلان خاموش بیماری در خانه شده‌اند و سیاست‌هایی که کودکان با تست کووید مثبت را از والدینشان با تست منفی جدا و در مراکز درمانی قرنطینه می‌کند، اعتراضاتی را به همراه داشته است و موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

تکمیل ظرفیت سردخانه‌ها در پی افزایش فوتی‌های کرونایی در هنگ کنگ

در پی افزایش مرگ و میرهای کرونایی ناشی از شیوع گسترده کووید19 در هنگ کنگ، مردم این منطقه با مشکل کاهش ظرفیت سردخانه‌ها و کمبود تابوت‌های چوبی سنتی برای خاکسپاری قربانیان روبرو شده‌اند.

یکی از مقامات محلی در این باره گفت: من هرگز این همه جسد را ندیده ام که در کنار هم انباشته شده اند.

از زمان وقوع موج پنجم شیوع بیماری کووید19 در هنگ کنگ در سال جاری میلادی (2022)، این کشور بیش از یک میلیون مورد ابتلا به کووید19 و بیش از 8000 مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش ها حاکیست که در پی افزایش فوتی های کرونایی در هنگ کنگ، ظرفیت سردخانه‌ها و مرده‌شورخانه‌ها نیز تکمیل و انجام مراسم خاکسپاری طبق رسوم مردم با مشکل روبرو شده است.

دردهای بلندمدت ناشی از کووید-19

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، به بررسی دلیل دردهای بلندمدت ناشی از کووید-19 پرداخته‌اند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، پژوهش جدیدی که روی حیوانات انجام شده است، بینش‌های مهمی را در مورد دردهای بلندمدت ناشی از کووید-19 ارائه می‌دهد. این یافته‌ها، یک درمان احتمالی را نیز برای درد ناشی از کووید-19 نشان می‌دهند.

"رندال سرافینی"(Randal Serafini)، پژوهشگر "مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای"(ISMMS) گفت: شمار قابل توجهی از افرادی که به کووید-19 مبتلا می‌شوند، ناهنجاری‌های حسی از جمله دردهای گوناگون را تجربه می‌کنند. ما از توالی‌یابی آر.ان‌.ای استفاده کردیم تا تغییرات بیوشیمیایی را که کروناویروس ایجاد می‌کند، بررسی کنیم.

پژوهشگران با بررسی همستر مبتلا به کووید-19 دریافتند که ابتلا به این بیماری، یک نشانه بیان ژن را در "گانگلیون‌های ریشه پشتی"(dorsal root ganglia) باقی می‌گذارد که حتی پس از پاک شدن ویروس باقی می‌ماند. این نشانه با الگوهای بیان ژن که در درد ناشی از سایر بیماری‌ها مشاهده می‌شوند، مطابقت داشت.

سرافینی ادامه داد: شاید یافته‌های ما بتوانند به ارائه درمان‌های جدیدی برای بیماران مبتلا به کووید-19 حاد و بلندمدت و همچنین، درد ناشی از سایر بیماری‌ها کمک کنند. همچنین، پژوهش ما نشان می‌دهد که کروناویروس، اثرات بلندمدتی را بر بدن در شرایط جدید ایجاد می‌کند. نتایج پژوهش ما تاکید می‌کند که چرا مردم باید سعی داشته باشند تا از آلوده شدن خود جلوگیری کنند.

پژوهشگران در آزمایش‌ها مشاهده کردند که همسترهای آلوده به کروناویروس در دوره‌های ابتدایی پس از ابتلا، حساسیت کمی نسبت به لمس شدن نشان دادند اما با گذشت زمان و تا 30 روز بعد، این حساسیت شدیدتر شد. سپس آنها، آزمایش‌های مشابهی را با ویروس آنفلوانزای A انجام دادند تا تعیین کنند که آیا سایر ویروس‌های RNA پاسخ‌های مشابهی را ایجاد می‌کنند یا خیر.

آنفلوانزای A باعث ایجاد حساسیت اولیه شد که شدیدتر بود اما چهار روز پس از ابتلا از بین رفت. تجزیه و تحلیل الگوهای بیان ژن در گانگلیون‌های ریشه پشتی نشان داد که کروناویروس در مقایسه با آنفلوآنزا، تغییر برجسته‌تری را در بیان ژن‌های دخیل در فرآیندهای سیگنال‌دهی پدید آورده است.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد که همسترهای مبتلا به آنفلوآنزا چهار هفته پس از بهبود یافتن از عفونت ویروسی، هیچ نشانه‌ای از حساسیت بلندمدت نداشتند. این در حالی بود که همسترهای مبتلا به کووید-19، حساسیت بدتری را نشان دادند که منعکس‌کننده درد مزمن است. نشانه‌های بیان ژن در همسترهایی که بهبود یافته بودند، مشابه چیزی بود که در گانگلیون ریشه پشتی موش‌های تحت تأثیر درد ناشی از التهاب یا آسیب عصبی وجود داشت.

پژوهشگران برای بررسی عمیق‌تر تغییر حس در همسترهای مبتلا به کووید-19، تجزیه و تحلیل‌های بیوانفورماتیک را روی داده‌های بیان ژنی که به ‌دست آورده بودند، اعمال کردند. این تجزیه و تحلیل نشان داد که کروناویروس، فعالیت چندین تنظیم‌کننده درد که پیشتر شناسایی شده بودند و پروتئینی به نام "فاکتور اتصال تقویت‌کننده اینترلوکین 3"(ILF3) را کاهش می‌دهد.

این کاهش در زمان‌هایی اتفاق می‌افتاد که رفتارهای مرتبط با درد در همسترهای مبتلا به کووید-19، علی‌رغم التهاب شدید سیستمیک، بسیار خفیف بود. در مقابل، حساسیت بیش از اندازه ناشی از آنفلوانزای A در این مقاطع زمانی شدید بود. پروتئین ILF3 هنوز در زمینه درد مورد بررسی قرار نگرفته است اما یک تنظیم‌کننده قوی سرطان به شمار می‌رود.

پژوهشگران براساس یافته‌های خود، این فرضیه را مطرح کردند که تقلید از اثرات شدید ILF3 می‌تواند به عنوان یک راهبرد جدید برای درمان درد عمل کند. آنها برای آزمایش این پیش‌بینی، یک داروی ضد سرطان آزمایش‌شده را تجویز کردند که فعالیت ILF3 را مهار می‌کند. آنها دریافتند که این دارو برای درمان درد در مدل موش مبتلا به التهاب موضعی، بسیار موثر است.

سرافینی گفت: ما فکر می‌کنیم گزینه‌های درمانی به دست آمده از داده‌های بیان ژن ما مانند مهارکننده‌های ILF3، به طور بالقوه می‌توانند مکانیسم‌های درد را در بیماران مبتلا به کووید-19 حاد و مزمن هدف قرار دهند. چند پروتئین مرتبط با سرطان به عنوان اهداف پیش‌بینی‌شده درد معرفی شدند. این موضوع هیجان‌انگیزی است زیرا داروهای بسیاری پیشتر برای مقابله با برخی از این پروتئین‌ها ساخته شده‌اند و از نظر بالینی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اگر بتوانیم از این داروها دوباره استفاده کنیم، می‌توانیم زمان مورد نیاز برای توسعه درمان را به شدت کاهش دهیم.

پژوهشگران در حال کار کردن روی شناسایی ترکیبات جدیدی هستند که ممکن است فعالیت ILF3 را مهار کنند.

زیر سویه "BA.2" حدود 72 درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهد

زیر سویه "BA.2" حدود 72 درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهد

طبق داده‌های منتشره توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" در آمریکا این زیر سویه در حال گسترش است و دو سوم موارد جدید را تشکیل می‌دهد.

طبق داده‌های منتشره توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا، نوع "BA.2" از سویه اومیکرون به سرعت در سراسر ایالات متحده گسترش یافته و اکنون حدود 72 درصد از کل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت, تخمین جدید CDC از تخمین حدود 55 درصد یک هفته پیش افزایش یافته است؛ زمانی که این نوع فرعی تصور می‌شد مسری‌تر از نوع ابتدایی سویه اومیکرون است، به نوع غالب ویروس کرونا در کشور آمریکا تبدیل شد.

با وجود گسترش این نوع، کارشناسان بهداشت آمریکا هیچ دلیلی برای هشدار در ایالات متحده نمی‌بینند. دلیل آن این است هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این نوع فرعی شدیدتر از نوع اولیه است و به این دلیل که سطح بالای ایمنی در کشور آمریکا توسط واکسیناسیون ایجاد شده, بعید است به یک تهدید بزرگ تبدیل شود.

افزایش ناگهانی موارد "BA.2" در اروپا و سایر نقاط جهان در ماه گذشته، نگرانی‌هایی را در میان برخی از کارشناسان و مقامات بهداشتی ایجاد کرده است که ایالات متحده نیز ممکن است افزایش نگران‌کننده موارد را تجربه کند.

مشکلات قلبی پس از ابتلا به ویروس کرونا شایع‌تر از واکسیناسیون است

طبق یافته جدید پزشکان آمریکایی التهاب قلبی به وجود آمده پس از تزریق واکسن‌های کرونا در بدن افراد, کمتر از ابتلا به خود ویروس کرونا است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا روز جمعه گزارش داد که در مقایسه با واکسیناسیون، کووید19 خود به مراتب بیشتر به مشکلات قلبی در پسران نوجوان و مردان جوان منجر می‌شود.

پایگاه خبری "ان‌بی‌سی" در این باره نوشت, این تحقیق نخستین مطالعه‌ای است که به طور مستقیم نوعی التهاب قلبی به نام "میوکاردیت" را به دنبال عفونت در مقابل واکسیناسیون مقایسه می‌کند. میوکاردیت مدت‌هاست با انواع ویروس‌ها از جمله "آنفلوآنزا" و "کوکساکی" مرتبط است. این وضعیت به عنوان یک عارضه جانبی بالقوه واکسن‌های "mRNA" کرونا در جوانان در تابستان گذشته شناسایی شد.

در آن زمان، CDC دریافت که موارد میوکاردیت بیش از دو برابر آن چیزی است که به طور معمول در میان مردان در سنین نوجوانی و اوایل 20 سالگی واکسینه شده بودند، انتظار می‌رفت. در حالی که هر دو واکسن مدرنا و فایزر با این مشکل مرتبط هستند، واکسن فایزر تنها واکسن مجاز برای افراد زیر 18 سال است.

اکثر موارد میوکاردیت مرتبط با واکسن بدون هیچ مشکل ماندگاری بهبود یافتند، اما گزارش‌ها بسیاری از والدین آمریکایی را نگران کرده و این سوال را به وجود آورده که آیا خطرات قلبی ناشی از واکسن‌های کووید در مردان جوان بیشتر از فایده آن است؟

پزشکان آمریکایی می‌گویند داده‌های جدید به این سوال با یک نه قاطع پاسخ می‌دهند. این امر آنچه را که متخصصان قلب کودکان مدت‌ها در مورد بیماران خود ذکر کرده‌اند تأیید می‌کند: احتمال بروز مشکلات قلبی در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا بسیار بیشتر از تزریق واکسن‌ها است.

"جرارد بویل"، مدیر پزشکی نارسایی قلب کودکان و خدمات پیوند در بیمارستان کودکان "کلیولند" آمریکا درباره یافته‌های جدید گفت: این کاملاً منعکس‌کننده چیزی است که ما در اینجا دیده‌ایم. تعداد بیمارانی که با میوکاردیت پس از عفونت مراجعه کرده‌اند بسیار بیشتر از بیمارانی است که با میوکاردیت پس از واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند.

در این مطالعه، محققان سوابق سلامت الکترونیکی بیش از 15 میلیون نفر در 40 سیستم مراقبت بهداشتی در سراسر کشور آمریکا را که از ژانویه 2021 تا پایان ژانویه 2022 جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند و به دنبال شواهدی از التهاب قلب یا سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان بودند. طبق یافته‌های آنان کرونا باعث التهاب چندین اندام از جمله قلب می‌شود.

برای کاهش خطر مشکلات قلبی پس از واکسیناسیون، CDC اخیراً توصیه کرده است که فاصله بین دوز اول و دوم واکسن‌های mRNA را به هشت هفته افزایش دهد.

فوت آمریکایی‌های فقیر بر اثر کرونا دو برابر ثروتمندان

طبق داده‌های منتشره توسط کمپین "مردم فقیر", نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای فقیرنشین آمریکایی دو برابر بیشتر از شهرهای ثروتمندنشین بوده است.

بر اساس یک مطالعه جدید، آمریکایی‌هایی که در طول همه‌گیری در شهرستان‌های فقیرتر در ایالات متحده زندگی می‌کردند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که در شهرستان‌های ثروتمند زندگی می‌کردند، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

"رویترز" در این باره نوشت: این مطالعه که روز دوشنبه توسط کمپین "مردم فقیر" (poor people) منتشر شد، نشان داد که 300 شهرستان ایالات متحده با بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کووید19 دارای میانگین نرخ فقر 45 درصدی هستند. در همین حال، طبق این مطالعه، متوسط درآمد خانوار برای آن شهرستان‌ها نیز به طور متوسط 23000 دلار کمتر از شهرستان‌هایی بود که نرخ مرگ و میر کمتری داشتند.

ایالات متحده بیشترین تلفات سرانه کووید19 را نسبت به هر کشور بزرگ و پردرآمد دیگری ثبت کرده است و گزارش کمپین "مردم فقیر" نشان می‌دهد که شهرستان‌های فقیرتر به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا گزارش داده که تاکنون بیش از یک میلیون و 8 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مطالعه که به داده‌های مرگ و میر بیش از 3200 شهرستان ایالات متحده پرداخته است، نشان می‌دهد از 20 شهرستان دارای بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید19 در مناطقی از "جورجیا"، "تگزاس" و "ویرجینیا" قرار دارند که جمعیت کمی دارند.

زمانی که کشور آمریکا در سال گذشته با افزایش سویه دلتا مواجه بود، اختلاف در میزان مرگ و میر بین شهرستان‌های فقیرتر و ثروتمندتر حتی بیشتر بود. این مطالعه نشان داد افرادی که در شهرستان‌هایی با کمترین درآمد زندگی می‌کردند، پنج برابر بیشتر از افرادی که در شهرستان‌هایی با بالاترین درآمد زندگی می‌کردند، جان خود را از دست دادند.

موج سویه اومیکرون همچنین باعث نابرابری بالاتری در میزان مرگ و میر بین شهرستان‌های فقیرتر و ثروتمندتر شد، اگرچه به شدت نوع دلتا نبود. در این گزارش آمده است که نرخ مرگ و میر اومیکرون در شهرستان‌هایی که درآمد متوسط کمتری داشتند تقریباً سه برابر بیشتر بود.

کمپین "مردم فقیر" برای مبارزه با نابرابری درآمد در ایالات متحده کار می‌کند و همچنین به دنبال این است که به بی‌عدالتی‌های درهم‌تنیده نژادپرستی سیستمیک، فقر، ویرانی‌های زیست محیطی و روایت اخلاقی تحریف شده ملی‌گرایی مذهبی پایان داده شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/308937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد

جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت

نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد

ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است

6452 پروانه صنفی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور به چهارمحال و بختیاری رسید

رئیسی پنجشنبه به استان سمنان می‌رود

مشکل اقتصادی با همیاری مردم حل می‌شود

روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 28 فروردین

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود

رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد

صد و پنجاهمین کاغد خبر ایسکانیوز منتشر شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

فعالان اقتصادی در اردبیل شناسه یکتا دریافت کنند

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سالانه 50 همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود

انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است

سهم 82 درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان

حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست

اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟

63 هزار درخواست مجوز کسب و کار در اردبیل ثبت شده است

نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد

دانشگاه‌ها چگونه رشد اقتصادی محلی را افزایش می‌دهند؟

دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است

رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است

ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال

شکستن سلطه دلار بر اقتصاد کشور مرحله بعدی بازدارندگی است

راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال

کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است