اپل با وجود کاهش عرضه آیپد همچنان برترین برند تولیدکننده تبلت در دنیا است
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - آمار نشان میدهد تعداد تبلتهای عرضهشده به بازار در فصل اول 2022 افت سالانهی 3٫9 درصدی تجربه کرده؛ اپل با وجود عرضهی تبلتهای کمتر، سهم خود را در بازار افزایش داده است.
لوکا مائستری ، مدیر ارشد مالی اپل، در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اخیر این شرکت با تمرکز بر عملکرد مالی در فصل اول 2022 گفت: «ما در تمامی دستهبندیهای محصولات خود بهجز آیپد رشد کردیم» و ادامه داد که دلیل این موضوع به مشکلات گسترده در زنجیرهی تأمین آیپدها برمیگردد. به گفتهی لوکا مائستری درآمد فروش آیپد در فصل اول 2022 برابربا 7٫6 میلیارد دلار بود که از افت دو درصدی نسبت به فصل اول 2021 حکایت دارد. مطابق آنچه Patently Apple به نقل از مؤسسهی IDC مینویسد، برخی از شرکتها نظیر سامسونگ و آمازون توانستهاند آمار عرضهی تبلتهایشان را بیشتر کنند. با وجود کاهش دو درصدی عرضهی آیپد، تبلتهای اپل از لحاظ تعداد واحدهای عرضهشده به بازار همچنان در رتبهی نخست جای میگیرند. آمار نشان میدهد اپل در سهماههی اول سال جاری میلادی 12٫1 میلیون واحد آیپد عرضه کرده و سامسونگ موفق به عرضهی 8٫1 میلیون تبلت شده است.
آمار بازار تبلت در فصل اول 2022 از نگاه IDC |
---|
نام برند | تعداد تبلتهای عرضهشده در فصل اول 2022 | سهم بازار در فصل اول 2022 | تعداد تبلتهای عرضهشده در فصل اول 2021 | سهم بازار در فصل اول 2021 | رشد سالانه |
---|
اپل | 12٫1 میلیون | 31٫5 درصد | 12٫7 میلیون | 31٫7 درصد | 4٫6- درصد |
سامسونگ | 8٫1 میلیون | 21٫1 درصد | 7٫8 میلیون | 19٫6 درصد | 3٫5 درصد |
آمازون | 3٫7 میلیون | 9٫6 درصد | 3٫5 میلیون | 8٫7 درصد | 6٫3 درصد |
لنوو | 3 میلیون | 7٫8 درصد | 4٫1 میلیون | 10٫1 درصد | 25٫9- درصد |
هواوی | 2٫2 میلیون | 5٫8 درصد | 2٫7 میلیون | 6٫8 درصد | 17٫2- درصد |
شرکتهای دیگر | 9٫2 میلیون | 24٫1 درصد | 9٫2 میلیون | 23 درصد | 0٫6 درصد |
مجموع | 38٫4 میلیون | 100 درصد | 39٫9 میلیون | 100 درصد | 3٫9- درصد |
گزارش جدید IDC به آمار فروش مدلهای مختلف آیپد بهصورت جداگانه اشاره نمیکند. بهطور کلی گزارش IDC نشان میدهد در فصل اول 2022 تعداد تبلتهای عرضهشده در سراسر دنیا 38٫4 میلیون واحد بوده که از افت 3٫9 درصدی نسبتبه بازهی زمانی مشابه در سال 2021 خبر میدهد. بهنظر میرسد تعداد زیادی از کاربرانی که در سالهای 2020 و 2021 تبلت جدید خریدند ترجیح دادهاند فعلاً از همان تبلت استفاده کنند. مقالههای مرتبط:
افزایش فروش آیفون و تکیه سامسونگ بر جایگاه نخست بازار در فصل اول 2022 افزایش فروش مکهای اپل در فصل اول 2022 با وجود کاهش ابعاد بازار PC
در بخش دیگری از گزارش IDC آمده که شرکتهای چینی ریلمی، اوپو و شیائومی در حال ورود به بخش تبلت بازارهای نوظهور هستند و تعداد دستگاههای عرضهشدهی آنها زیاد نیست، اما انتظار میرود در گذر زمان رشد مطلوبی تجربه کنند و روی دیگر بازیگران بازار تبلت نظیر سامسونگ و آمازون اثر بگذارند. تحلیلگر IDC میگوید این برندهای چینی رویکردی نظیر اپل در پیش گرفتهاند و در تلاشاند اکوسیستمی متشکل از انواع دستگاهها روانهی بازار کنند. همین اکوسیستم میتواند کاربران را به تهیهی تبلتهای شیائومی و دیگر شرکتهای چینی ترغیب کند. آمار نشان میدهد وضعیت بازار کرومبوکها در مقایسه با تبلتها چندان جالب نیست. در فصل اول 2022 لنوو برترین برند سازندهی کرومبوک بود و 1٫2 میلیون دستگاه کرومبوک به فروش رساند. این آمار معادل تقریباً 10 درصد از آمار فروش آیپدهای اپل در فصل اول 2022 است. در بازهی زمانی موردبحث مجموعاً 5٫1 میلیون کرومبوک دردسترس مشتریان قرار گرفت، یعنی کمتر از نصف آیپدهایی که اپل به بازار عرضه کرد.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/310908/