ایرانیان جهان

آخرين مطالب

محمدی اعلام کرد:

حضور دستفروشان خلازیر در حاشیه بزرگراه ماهی 2 قربانی داشت/تعویض 200 کیوسک؛امسال/انتقال بازار پرندگان به غرب پایتخت شهرداری تهران

حضور دستفروشان خلازیر در حاشیه بزرگراه ماهی 2 قربانی داشت/تعویض 200 کیوسک؛امسال/انتقال بازار پرندگان به غرب پایتخت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: امسال تعداد روزبازارها به 60 بازار افزایش خواهد یافت و ظرفیت پوشش 10 هزار دستفروش را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار شهر ، دوشنبه (26 اردیبهشت 1401) نشست خبری قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اصحاب رسانه برگزار شد.
قدرت الله محمدی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به ساماندهی و انتقال صنایع به خارج از شهر تهران گفت: در حال حاضر با مرکز پرندگان غرب جلساتی برگزار شده تا مکانی جدید برای آن‌ها درنظر گرفته شود و دوباره به مرکز شهر برنگردند چرا که بهداشت شهر را تهدید می‌کنند.
باراندازها باید به خارج از شهر تهران منتقل شوند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه منازل مسکونی تبدیل به انباری شده است، افزود: شبانه بیش از 900 کامیون فرسوده از ساعت 10 به بعد وارد شهر می‌شوند و برای شهرهای دیگر بارگیری می‌کنند. شهر تهران جای انبارگیری نیست و باراندازها باید به خارج از شهر تهران منتقل شوند. انتقال باراندازها در سال 1401 آغاز خواهد شد و شاید تا دو سال نیاز به زمان داشته باشد اما شهر تهران آسیب‌های کمتری متحمل می‌شود. بی نظمی و شلختگی زیبنده کلانشهر تهران نیست. هدف شرکت ساماندهی است نه حذف صنایع.
وی با اعلام اینکه حذف دستفروشان اقدام درستی نیست، گفت: بهترین مکان‌ها برای ساماندهی این افراد درنظر گرفته شده است. 5 هزار و 600 دستفروش در 45 روزبازار وجود دارند. امسال تعداد روزبازارها به 60 بازار افزایش خواهد یافت و ظرفیت پوشش 10 هزار دستفروش را خواهند داشت.
ساماندهی دستفروشان در پنج محور
محمدی ضمن اشاره به ساماندهی دستفروشان 5 محور در فاز نخست (تجریش، ولیعصر، هفت تیر، خیابان شهرزاد، خیابان پانزده خرداد) بیان کرد: روزانه حدود یک میلیون تردد در خیابان پانزده خرداد صورت می‌گیرد؛ اگر آتش سوزی در این خیابان رخ دهد، رسیدن آتش نشانی و اورژانس با تأخیر مواجه خواهد شد و در نهایت منجر به فاجعه می‌شود؛ باید دستفروشان این خیابان را ترک کنند و به روزبازارها منتقل شوند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره ساماندهی گل فروشان خیابان ستاری گفت: حدود 15 سال املاک شهرداری دست این افراد بود و اجاره‌ای پرداخت نمی‌کردند یا مبلغ ناچیز بود. مزایده سراسری برای این املاک برگزار شد و این مشکل نیز در حال رفع و حل است.
نقاط ناامن شهر به محل نشاط شهروندان تبدیل می‌شود
وی در ادامه عنوان کرد: نقاط ناامنی تحت عنوان تاریک‌خانه در شهر تهران وجود دارند که به محل غرفه‌های غذا، سوغات و … تفریح، نشاط شهروندان و … تبدیل خواهد شد و باید روحیه نشاط در شهروندان افزایش پیدا کند.
به گفته محمدی؛ هفته آینده گذر گردشگری نظیر خیابان باب همایون با 20 غرفه بهره برداری خواهد شد.
مدیرعامل این شرکت درباره گاراژی تحت عنوان گاراژ نوجوانی در منطقه 18 گفت: بیش از 40 شغل در این گاراژ 2 هکتاری مشغول به فعالیت بودند اما خوشبختانه این مکان پس از 25 سال با کمک دادستانی پاکسازی و تخلیه شد.
محمدی درباره راه اندازی خیابان اقوام بیان کرد: این فضا در حاشیه شرق پارک ملت قرار دارد. 31 غرفه ویژه هر استان ایجاد می‌شود و هر استان در این غرفه‌ها می‌تواند محصول استان خود را به نمایش بگذارد تا شهروندان امکان دسترسی به تمامی محصولات و سوغات استان‌های کشور را داشته باشند.
حضور دستفروشان خلازیر در حاشیه بزرگراه ماهی دو قربانی داشت
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره احداث بزرگ‌ترین مرکز دستفروشی در کشور با ظرفیت 800 تا هزار غرفه گفت: ساکنان این منطقه سال‌ها از بساط گستری دستفروشان در اتوبان و خیابان‌های محله خلازیر رنج می‌بردند. دستفروشان خلازیر علاوه بر ایجاد آسیب‌های اجتماعی و بی نظمی در منظر شهری، موجب تصادفات در اتوبان می‌شدند و ماهانه دو نفر از دستفروشان به علت برخورد خودرو فوت می‌کردند.
بازاچه دستفروشان خلازیر در هفته جاری افتتاح می‌شود
محمدی با بیان اینکه طی هفته جاری، بازارچه دستفروشان خلازیر افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: احداث بازارچه ثابت و ساماندهی دستفروشان خلازیر باعث شده تا به شغل این افراد هویت بخشی شود. دستفروشان خلازیر در صورت راه اندازی این بازارچه اجازه بساط گستری در خیابان و اتوبان را نخواهند داشت. موضوع مراکز ضایعاتی در محله خلازیر نیز به کمیسیون ماده 5 ارائه خواهد شد تا در همان خلازیر ساماندهی شوند. کلانتری، آتش نشانی و … در این بازارچه راه اندازی خواهد شد. 
ساماندهی ون‌کافه‌های شهر تهران
وی درباره ساماندهی ون کافه‌های شهر تهران بیان کرد: چندین سال ون کافه‌ها بدون هیچ نظارت و مجوزی فعالیت می‌کردند. در حال حاضر بیش از 50 درصد ون کافه‌ها تشکیل پرونده داده‌اند. مجوز فعالیت ون کافه‌ها سه ماهه تمدید خواهد شد و تا ساعت 12 شب اجازه فعالیت دارند.
بساط دستفروشان هاشمی‌نژاد تا تابستان جمع می‌شود
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه حدود 20 سال است در خیابان هاشمی نژاد غرفه‌هایی وجود دارد که اقدام به دست فروشی می‌کنند، گفت: قرار است که تا تیر 1401 بساط این دست فروشان ساماندهی شود.
راه‌اندازی طرح پمپ بنزین‌های سیار به صورت آزمایشی
محمدی درباره کمبود جایگاه پمپ بنزین در شهر بیان کرد: به علت مشکلات تملک زمین و رغبت سرمایه گذاران برای ساخت و ساز در اراضی به جای ساخت پمپ بنزین، طرحی تحت عنوان «پمپ بنزین‌های سیار» به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. این طرح برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار مفید است و زمان انتظار از 45 دقیقه به 15 دقیقه کاهش می‌یابد. در فاز نخست برای 100 خودرو پمپ بنزین سیار راه اندازی شده است.
وی با تأکید بر اینکه سد معبر طبق قانون جرم است، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، عده‌ای از مردم به دستفروشی روی آورده‌اند. مأموریت شرکت، ساماندهی دستفروشان است اما مسئولیت اجتماعی دیگری هم در قبال شهروندان دارد. حدود 140 نفر از دستفروشان در میدانگاه هفت تیر ساماندهی خواهند شد تا در صورت ایجاد روزبازار در محدوده هفت تیر به آنجا منتقل شوند.
تعویض 200 کیوسک سطح شهر؛ امسال
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار شهر مبنی بر اینکه با توجه به تأکیدات و حساسیت روی طراحی کیوسک‌ها به عنوان بخشی از منظر شهری و معماری ایرانی-اسلامی آن و با وجود طرح مصوب در این زمینه، چرا تاکنون این طرح اجرا نشده، توضیح داد: طراحی کیوسک‌ها به ما ابلاغ شد اما متأسفانه طراحی کیوسک‌ها، بهره بردار را نادیده گرفته بود و با واکنش بهره برداران مواجه شد. زمان تصویب و طراحی این طرح حداقل برای دو سال پیش بوده است. جلسه‌ای با اتحادیه تشکیل شد که در آن جلسه مطرح شد این طرح و فضای داخلی آن درست طراحی نشده است. جلسه‌ای با 24 شرکت‌ هنری و صنف تبلیغاتی برگزار شده است و قرار شد که طرح‌ها دریافت شود و در نهایت یک طرح با نظر بهره برداران برگزیده شود. نیازمندی‌های مخاطب باید در طراحی کیوسک‌ها لحاظ شود.
محمدی در ادامه اضافه کرد: به محض نهایی شدن طرح در فاز نخست، 200 کیوسک تعویض خواهد شد. امسال تعویض 200 کیوسک آغاز می‌شود و در نهایت طی 3 سال همه کیوسک‌های فرسوده نازیبا، تعویض خواهد شد. در حال حاضر 3 طرح در دو سال گذشته طراحی شده است و هیچ‌کدام از آن‌ها خواسته ما و مخاطبان را تأمین نکرده است. باید این کیوسک‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که 20 سال برای شهر کارایی داشته باشد. اصل داستان، طراحی است. همه جوانب اعم از تبلیغات، QR code و ... باید در طراحی لحاظ شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره انتقال مشاغل مشاغل به خارج از شهر گفت: تهران باید به مکانی برای زندگی تبدیل شود و جایی برای انبارها ندارد. در حال حاضر به منطقه 12 ابلاغ شده است تا اگر انباری از مواد شیمیایی مشاهده شد به سرعت اعلام کنند چرا که در این رابطه هیچ مماشاتی نداریم. چوبستان‌ها از پل چوبی به خاوران منتقل شدند. در پروژه بعدی به سراغ بنکداران می‌رویم و برای آن‌ها سرمایه گذار خصوصی وارد عمل شده است تا مرکز تجارت بین المللی ساخته شود.
بازار پرندگان از شرق به غرب پایتخت نقل مکان می‌کند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه افزود: بازار پرندگان شرق جانمایی خوبی نداشت و طبق گفته‌های فروشندگان به علت دسترسی نامناسب، فروش و امرار معاش خوبی نداشتند. بر همین اساس مجموعه‌ای در غرب ساخته خواهد شد تا به آن مکان جدید منتقل شوند.
احداث مرکز خرید گل و گیاه در بوستان ولایت
محمدی درباره توسعه بازار گل و گیاه در شهر اظهار کرد: یک مرکز خرید گل و گیاه در ‌پارک ولایت احداث خواهد شد و بازار گل بابایی نیز توسعه داده خواهد شد. همه غرفه‌ها ملزم به نصب کپسول اطفای حریق شده‌اند تا حادثه‌ای نظیر آتش سوزی بازار گل محلاتی رخ ندهد.
وی درباره ساماندهی وانت بارهای خیابان شهرزاد عنوان کرد: 130 وانت بار خیابان شهرزاد به روزبازارها رفته‌اند و با همکاری پلیس دیگر در هیچ ساعتی وانت‌ها نمی‌توانند در آنجا حضور داشته باشند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/312240/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد