ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شمخانی: جهان باید در مقابله با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا متحد شود اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی که برای شرکت در چهارمین گفتگوی امنیت منطقه‌ای به تاجیکستان سفر کرده، با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد. در این دیدار دریابان شمخانی با ابراز رضایت از سطح عالی رایزنی‌های دو کشور در سطوح مختلف بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به تحولات جدید در عرصه بین‌المللی تاکید کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران 43 سال است که در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی‌اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است. شمخانی بر ضرورت پی‌ریزی همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو برای مواجهه با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه روسیه با پایان جنگ لغو نخواهد شد و از این رو باید برای تدوین نظام منسجم همکاری بین کشورهای تحریم شده در افق راهبردی و بلندمدت برنامه‌ریزی شود. وی ایجاد جهش اساسی در تعاملات و مناسبات اقتصادی دو طرف را از مهم‌ترین ابعاد روابط و عامل تسریع در ارتقای ابعاد دیگر همکاری‌ها دانست و گفت: بسترسازی برای زیست مشترک در شرایط تحریمی و تبدیل تحریم‌ها به فرصتی برای تقویت اقتصاد مولد و درون‌زا ضروری است. شمخانی گفت: توسعه همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و پیش‌بینی سازوکارهای مشترک مالی، بانکی و تعرفه‌ای میان اعضاء این سازمان یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند از تاثیرگذاری ابزار غیر قانونی تحریم بر مناسبات اقتصادی و تجاری میان کشورها جلوگیری کند. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین تلاش غرب برای سرگرم‌سازی روسیه در بحران اوکراین برای کاهش تمرکز این کشور در حوزه های دیگر به‌ویژه آسیای مرکزی، قفقاز و سوریه اظهار داشت: برخی کشورها با سوء استفاده از بحران اوکراین به‌دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌طلبانه در منطقه و پیگیری اهداف بلند پروازانه خود هستند که باید با آن مقابله جدی شود. شمخانی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت افغانستان و ادامه حضور ناامن‌ساز گروه‌های مختلف تروریستی در این کشور افزود: فقدان شکل‌گیری دولت فراگیر در این کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل تداوم بی‌ثباتی و ناامنی و افزایش فشارهای اقتصادی و معیشتی به مردم است. شمخانی در پایان، همکاری نزدیک‌تر و برنامه‌ریزی شده نهادهای امنیت ملی دو کشور برای فراهم کردن بسترهای لازم درحوزه مناسبات جدید اقتصادی، تجاری، مالی و امنیتی دوجانبه به‌ویژه در شرایط تحریم را از الزامات شرایط موجود اعلام کرد و گفت: برای تحقق این مهم آماده تداوم نشست‌های مقامات ذیربط دو کشور در تهران و مسکو هستیم. تبلیغات در خبربان

ایرانیان جهان


به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی که برای شرکت در چهارمین گفتگوی امنیت منطقه‌ای به تاجیکستان سفر کرده، با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
در این دیدار دریابان شمخانی با ابراز رضایت از سطح عالی رایزنی‌های دو کشور در سطوح مختلف بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به تحولات جدید در عرصه بین‌المللی تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران 43 سال است که در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی‌اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است.
شمخانی بر ضرورت پی‌ریزی همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو برای مواجهه با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه روسیه با پایان جنگ لغو نخواهد شد و از این رو باید برای تدوین نظام منسجم همکاری بین کشورهای تحریم شده در افق راهبردی و بلندمدت برنامه‌ریزی شود.
وی ایجاد جهش اساسی در تعاملات و مناسبات اقتصادی دو طرف را از مهم‌ترین ابعاد روابط و عامل تسریع در ارتقای ابعاد دیگر همکاری‌ها دانست و گفت: بسترسازی برای زیست مشترک در شرایط تحریمی و تبدیل تحریم‌ها به فرصتی برای تقویت اقتصاد مولد و درون‌زا ضروری است.
شمخانی گفت: توسعه همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و پیش‌بینی سازوکارهای مشترک مالی، بانکی و تعرفه‌ای میان اعضاء این سازمان یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند از تاثیرگذاری ابزار غیر قانونی تحریم بر مناسبات اقتصادی و تجاری میان کشورها جلوگیری کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین تلاش غرب برای سرگرم‌سازی روسیه در بحران اوکراین برای کاهش تمرکز این کشور در حوزه های دیگر به‌ویژه آسیای مرکزی، قفقاز و سوریه اظهار داشت: برخی کشورها با سوء استفاده از بحران اوکراین به‌دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌طلبانه در منطقه و پیگیری اهداف بلند پروازانه خود هستند که باید با آن مقابله جدی شود.
شمخانی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت افغانستان و ادامه حضور ناامن‌ساز گروه‌های مختلف تروریستی در این کشور افزود: فقدان شکل‌گیری دولت فراگیر در این کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل تداوم بی‌ثباتی و ناامنی و افزایش فشارهای اقتصادی و معیشتی به مردم است.
شمخانی در پایان، همکاری نزدیک‌تر و برنامه‌ریزی شده نهادهای امنیت ملی دو کشور برای فراهم کردن بسترهای لازم درحوزه مناسبات جدید اقتصادی، تجاری، مالی و امنیتی دوجانبه به‌ویژه در شرایط تحریم را از الزامات شرایط موجود اعلام کرد و گفت: برای تحقق این مهم آماده تداوم نشست‌های مقامات ذیربط دو کشور در تهران و مسکو هستیم.
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/313375/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟