ایرانیان جهان

آخرين مطالب

جانشین‌های جانسون چه وعده‌هایی را مطرح می‌کنند؟ انگلیس

جانشین‌های جانسون چه وعده‌هایی را مطرح می‌کنند؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش ایرنا، سوناک و تراس در گفت‌وگو با دو روزنامه کثیرالانتشار انگلیس برنامه‌های خود را تشریح کرده‌اند که امروز (شنبه) منتشر شد.
سوناک در مصاحبه با روزنامه تایمز چاپ لندن بر بحرانی بودن اوضاع تاکید کرد و گفت که با این نگاه بر اوضاع، قصد دارد تا نرخ تورم و مشکلات اقتصادی ناشی از برگزیت، همه‌گیری کرونا و شرایط بوجود آمده حاصل از جنگ اوکراین را مدیریت کند.
او گفت که چالش‌های موجود کشو را نمی‌توان با «یک ذهنیت کاری معمولی» حل و فصل کرد. بنابراین از روز نخست، دولت را در شرایط بحرانی قرار خواهم داد. سوناک با بیان اینکه دولت آنچنان که شایسته شرایط موجود است، کار نمی‌کند تصریح کرد چالش‌هایی که او درباره آن‌ها صحبت می‌کند، انتزاعی و چیزهایی نیستند که خودبه‌خود حل شوند.
سوناک باردیگر از برنامه‌هاای اقتصادی رقیب خود برای کاهش مالیات‌ها انتقاد کرد و هشدار داد که این اقدام می‌تواند به تثبیت تورم بر اقتصاد کشور منجر شود.
به گزارش ایرنا، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است.این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را شوکه کرده است.
شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به 9.4 درصد در ماه گذشته میلادی (ژوئن) رسیده است که بالاترین رقم در 40 سال گذشته بشمار می‌رود.
پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده 2 درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای 11 درصد می رسد.
سوناک که در دولت بوریس جانسون معمار طرح افزایش مالیات‌ها بود که فروردین گذشته به اجرا گذاشته شد، گفت:‌ آنچه من را نگران می‌کند تورمی است که اکنون طولانی شده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم. وی خاطر نشان کرد که اگر نرخ تورم در فاصله زمانی مناسبی کاهش نیابد میلیون‌ها نفر در کشور متضرر خواهند شد.
این نامزد انتخابات نخست وزیری هشدار داد که برنامه‌های اقتصادی تراس می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره بین بانکی و بی خانمانی میلیون‌ها صاحب‌خانه‌ای شود که اقساط وام مسکن پرداخت می‌کنند. او اضافه کرد: «اگر اشتباه کنیم، نرخ بهره بین بانکی افزایش می‌یابد و وضع بدتر می‌شود.»
سوناک گفت که قصد ترساندن مردم را ندارد «بلکه صادق بودن با کشور در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و مسئولیت پذیر بودن در بیان این موضوع یک اولویت مهم است که دولت باید به حل آن کمک کند تا اوضاع وخیم تر نشود.»
در همین حال لیز تراس در مصاحبه با نشریه دیلی تلگراف خود را یک عنصر شورشی توصیف کرد که می‌خواهد با کاهش مالیات‌ها، اوضاع را تغییر دهد. او گفت که درباره برنامه‌های رقیب خود اظهار نظر نمی‌کند اما برنامه‌های خود را گامی در مسیر درست برای رشد و بهره‌وری کشور دانست.
تراس که پس از استعفای گسترده اعضای دولت، به بوریس جانسون وفادار ماند، در این مصاحبه تلاش کرد تا برنامه‌های خود را از سیاست‌های نخست وزیر مستقل نشان دهد. او به همین خاطر تصریح کرد که از زمان حضور در انتخابات، با نخست‌وزیر صحبت نکرده است.
جانسون قرار است 14 شهریور رسما از مسند نخست وزیری کنار برود تا قدرت را به جانشین خود که از میان لیز تراس یا ریشی سوناک انتخاب خواهد شد واگذار کند. اعضای عمومی حزب محافظه‌کار که حدود 200 هزار نفر برآورد می‌شوند فرصت دارند تا 11 شهریور گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
سوناک از یک سو به عنوان معمار بسته اقتصادی دولت برای حفظ مشاغل در دوران قرنطینه و از سوی دیگر به عنوان بانی نابسامانی‌های اقتصادی کشور، مقصر شناخته می‌شود. در مقابل تراس بعنوان شخصیتی عملگرا در حوزه اقتصادی، به تعبیر برخی رسانه‌های انگلیسی، قهرمان دیپلماسی اقتصادی شناخته می‌شود اما در حوزه سیاست به رنگ عوض کردن و تغییر مواضع خود شهرت دارد. او آینده سیاسی خود را در اتخاذ رفتارهای پوپولیستی با هدف جلب نظر حامیان پرنفوذ داخلی و بین المللی تعریف کرده و از این حیث می‌توان او را وزیری شایسته نخست وزیر این کشور جانسون دانست.
در محافل دیپلماتیک خانم تراس را با عنوان "عوامگرای رادیکال" توصیف می‌کنند که برای خوشایند طبقات حامی خود مواضع افراطی و تندی در قبال مسائل بین المللی از جمله علیه چین و روسیه ابراز می‌کند.
تندروی او در مباحث مرتبط با هنگ کنگ و تایوان تا آنجا پیش رفت که اخیرا «پُل کیتینگ» نخست وزیر اسبق استرالیا، او را "مجنون" نامید. «تراس» در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز با بی پروایی تمام، به صورت کورکورانه و بدون هیچ تاملی از سیاست مخرب و هرج و مرج طلب رژیم صهیونیستی تبعیت می‌کند.
نظرسنجی‌ها در این مقطع نشان نمی‌دهد که تراس از شانس بالاتری برای پیروزی در انتخابات رهبری حزب حاکم محافظه‌کار و تصاحب کرسی نخست وزیری انگلیس برخوردار است. اما طرفداران سوناک معتقدند که او تراس را در انتخابات شکست خواهد داد.
برچسب‌ها انگلیس پارلمان بوریس جانسون نرخ تورم

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/320718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی