ایرانیان جهان

آخرين مطالب

استراتژی خطرناک حزب دموکرات‌ آمریکا برای پیروزی در انتخابات ایالات متحده آمریکا

استراتژی خطرناک حزب دموکرات‌ آمریکا برای پیروزی در انتخابات
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فرارو /متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشر آن به معنای تایید محتوایش نیست
«دل‌دان کاکس» جمهوری خواه «کلی شولتز» وزیر بازرگانی سابق جمهوری خواه مریلند جانشین منتخب «لری هوگان» فرماندار میانه رو از حزب جمهوری خواه را با اختلاف 56 به 40 شکست داد. مریلند یک ایالت آبی (عمدتا دموکرات) است، اما هوگان توانست با حکمرانی به عنوان یک معتدل اجتماعی طرفدار کسب و کار بسیار محبوب باقی بماند.
حمایت پنهانی از یک رقیب افراطی می‌تواند شما را نامزد جذاب‌تری کند یا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد؟
به گزارش ویک، در مریلند، پنسیلوانیا، کلرادو، آریزونا و ایلینوی دموکرات‌ها از چیزی که به عنوان استراتژی «فلوت زن رنگارنگ» شناخته می‌شود استفاده کرده‌اند یا بهتر بگوییم در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند و نامزد‌های اولیه جمهوریخواه را که در ماه نوامبر شکست آنان آسان‌تر است تقویت می‌کند. این استراتژی ممکن است نتیجه بدهد. هم چنین، ممکن است به طرز چشمگیری نتیجه معکوس داشته باشد.
استراتژی «فلوت زن رنگارنگ» چیست؟
این استراتژی نام خود را از افسانه آلمانی قرون وسطایی در مورد یک فلوت زن مرموز گرفته که به شهر هاملین رسید جایی که از شیوع طاعون منتشر شده توسط موش‌ها رنج می‌برد. در یک روایت رایج از داستان فلوت زن گفته بود در ازای پرداخت پول از سوی ساکنان شهر مشکل را حل خواهد کرد. شهردار هاملین موافقت کرد. فلوت زن با فلوت جادویی خود نواخت و موش‌ها را به رودخانه کشانده و تمام آنان غرق شدند. زمانی که شهردار از پرداخت پول خودداری ورزید فلوت زن همین کار را با بچه‌های شهر انجام داد.
در عرصه سیاست یک نامزد «فلوت زن» آهنگی را برای پایگاه طرفداران حزبش می‌نوازد و رای دهندگانی وظیفه‌شناس او را دنبال می‌کنند. فرض کنید شما یک نامزد سنا در یک ایالت بنفش هستید که بدون مخالفت برای نامزدی حزب‌تان نامزد می‌شوید. شما پولی برای سوزاندن و وقتی برای صرف کردن دارید. در همین حال، انتخابات مقدماتی به دعوای میان «آ» نامزد میانه رو منتخب و «ب» نامزد افراطی تبدیل شده است. «آ» یک تهدید واقعی محسوب می‌شود، اما رویارویی با «ب» یک رویا خواهد بود. مستقل‌ها نمی‌توانند حضور «ب» را تحمل کنند.
اعضای هر جناح حزب شما فقط برای اینکه «ب» را از سمت خود دور نگه دارند با قدرت ظاهر می‌شوند و شما با قاطعیت برنده خواهید شد. بنابراین، شما تصمیم می‌گیرد که «ب» را قدری تقویت کنید. شما نمی‌توانید برای او چک بنویسید. او هرگز آن را قبول نمی‌کند. شما نمی‌توانید به طور مستقیم کارزار او هماهنگ شوید. این عملی غیر قانونی است. شما هم چنین نمی‌توانید برای او تبلیغات انجام دهید و بگویید: «به نامزد» ب «رای دهید تا بتوانم او را در انتخابات نوامبر له کنم»! بنابراین، شما بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید.
شما یک تبلیغ تهاجمی علیه نامزد ب «را منتشر می‌کنید که باعث می‌شود او برای پایگاه حزب‌اش غیرقابل مقاومت به نظر برسد. کانال‌های تلویزیونی هشدار می‌دهند: به نامزد «ب» رای ندهید نامزد «ب» از X و Y پشتیبانی می‌کند!» زیرنویس تبلیغ این است که X و Y سیاست‌های بسیار بدی هستند. رای دهنده احتمالی انتخابات مقدماتی با خود فکر می‌کند: «اما صبر کنید. من هم چنین از X و Y حمایت می‌کنم. شاید باید به نامزد «ب» رای بدهم».
در نتیجه، نامزد «ب» در نظرسنجی‌ها اوج می‌گیرد. نامزد «ب» نامزد «آ» را شکست می‌دهد. شما یک هیولا ساخته‌اید، اما واقعیت آن است که شما فرانشکتاین خود را حدودا 45 سانتی متر بالا برده‌اید! دیگر حملات شما علیه «ب» کارآمد نیستند. او شما را در مناظره مغلوب می‌کند. او ممکن است برنده شود. آن زمان است که فریاد می‌زنید: «این نمی‌تواند اتفاق بیفتد!» ب «نمی‌تواند سناتور باشد! او دیوانه است! او همه چیز را نابود خواهد کرد! خدایا! ما چه کار کردیم»؟!
آیا واقعا آن چه بیان شد رخ داده است؟
بله، در واقع این هفته رخ داد. روز سه شنبه «دل‌دان کاکس» جمهوری خواه «کلی شولتز» وزیر بازرگانی سابق جمهوری خواه مریلند جانشین منتخب «لری هوگان» فرماندار میانه رو از حزب جمهوری خواه را با اختلاف 56 به 40 شکست داد. مریلند یک ایالت آبی (عمدتا دموکرات) است، اما هوگان توانست با حکمرانی به عنوان یک معتدل اجتماعی طرفدار کسب و کار بسیار محبوب باقی بماند. شولتز این میراث را ادامه می‌داد. بنابراین، دموکرات‌ها تصمیم گرفتند از کاکس حمایت کنند.
انجمن فرمانداران دموکرات بیش از یک میلیون دلار برای تبلیغی با عنوان «Meet Dan» هزینه کرد که کاکس را متحد نزدیک ترامپ با دیدگاه‌های محافظه کار تندرو در مورد سقط جنین و حقوق اسلحه نشان می‌داد. این آگهی به طور قابل پیش بینی تعداد آرای موافق او را افزایش داد. شولتز عصبانی بود.
در یک کنفرانس مطبوعاتی اواخر ژوئن، او از رای دهندگان جمهوری خواه مریلند خواست تا با رقصیدن به ساز دموکرات‌ها خرابکاری نکنند. او در مصاحبه‌ای جداگانه گفته بود دموکرات‌ها «در تلاش برای تقویت‌دان هستند، زیرا می‌دانند که من می‌توانم یک نامزد دموکرات را شکست دهم».
البته باید دید که آیا دموکرات‌ها واقعا می‌توانند در ماه نوامبر در برابر کاکس پیروز شوند یا خیر هرچند نیویورک تایمز او را به عنوان فردی که «در انتخابات عمومی در برابر نامزدی که در انتخابات مقدماتی دموکرات مریلند پیروز می‌شود» قلمداد کرده است.
دموکرات‌ها در چه مناطق دیگری از استراتژی «فلوت زن رنگارنگ» برای انتخابات میان دوره‌ای 2022 استفاده کرده اند؟
در ایلینوی «جی بی‌پریتزکر» که بدون مخالفت برای نامزدی دموکرات‌ها نامزد می‌شود نزدیک به 33 میلیون دلار برای حمله به «ریچارد اروین» نامزد فرمانداری جمهوری خواه اولین شهردار سیاه پوست حومه آرورا در ایلینوی هزینه کرد. اروین خود را یک تهدید جدی نشان داد در حالی که «دارن بیلی» سناتور ایالتی جمهوری خواه که در انتخابات تاریخ 28 ژوئن پیروز شد این کار را نکرد.
در پنسیلوانیا، دموکرات‌ها کمک کردند تا «داگ ماستریانو» سناتور ایالتی جمهوری خواه یکی از سرسخت‌ترین طرفداران ادعا‌های انتخاباتی دزدیده شده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق را به خط پایان برسانند. اکنون آنان می‌ترسند که او واقعا برنده شود.
سه نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته نشان داد که ماستریانو بین سه تا چهار امتیاز از «جاش شاپیرو» نامزد دموکرات‌ها عقب افتاده است. در این میان، رئیس حزب جمهوری خواه شهرستان کامبریا به پولیتیکو گفت: «هر چه قیمت گاز بیش‌تر افزایش یابد احتمال انتخاب ماستریانو بیش‌تر می‌شود».
دموکرات‌ها 2.5 میلیون دلار در کلرادو برای تقویت «ران هنکس» نامزد جمهوری خواه ایالتی در انتخابات مقدماتی مجلس سنای آن ایالت هزینه کردند.
در یکی از آگهی‌های دموکرات‌ها آمده بود: «هنکس به عنوان یکی از محافظه کارترین اعضای مجلس ایالتی شناخته می‌شد. او می‌گوید انتخاب جو بایدن یک تقلب بود. هنکس می‌خواهد تمام موارد سقط جنین را ممنوع کند». هدف از این حملات، ترساندن لیبرال‌ها نبود. آنان قرار بود نظر محافظه‌کاران را جلب کنند. این بار این استراتژی شکست خورد و هنکس در انتخابات مقدماتی در برابر «جو اودی» جمهوری خواه طرفدار حق سقط جنین شکست خورد.
در انتخابات مقدماتی آریزونا که برای 2 آگوست برنامه ریزی شده است دموکرات‌ها در تلاش هستند تا «کاری لیک» مجری سابق اخبار تلویزیونی که مورد حمایت ترامپ قرار دارد را بالا ببرند.
با این وجود، آنان مشاهده کردند که حمایت از او در نظرسنجی‌ها کاهش یافت و حزب جمهوری خواه حمایتش را پشت «کارین تیلور رابسون» وکیل جمهوری خواه قرار داد فردی که از سوی فرماندار «داگ دوسی» و «مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهور امریکا مورد حمایت قرار گرفته است.
نتیجه یک نظرسنجی در اوایل ماه جاری که توسط شرکت روابط عمومی HighGround مستقر در فونیکس انجام شد نشان داد که لیک با امتیاز 39 به 35 پیشتاز است و 21 درصد از رای دهندگان هنوز تصمیم نگرفته‌اند که به کدام نامزد رای دهند.
آیا این استراتژی پیش‌تر آزموده شده است؟
بله. در یادداشتی در سال 2015 میلادی که توسط ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نوشته شد از کمیته ملی حزب دموکرات خواسته شده بود تا با استفاده از استراتژی «فلوت زن رنگارنگ» نامزد‌های افراطی را بالا آورده و در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان به طور خاص سناتور «تد کروز»، «بن کارسون» و «دونالد ترامپ» برنده نهایی تگزاس را تقویت کنند.
در آن یادداشت اشاره شده بود که دموکرات‌ها باید تلاش کنند تا آن نامزد‌ها را به عنوان «رهبران گروه» معرفی کنند و «به مطبوعات بگویند که آنان را جدی بگیرند». این استراتژی در حالت ایده آل می‌تواند «تمام نامزد‌های جمهوریخواه» را وادار کند تا» مواضع محافظه‌کارانه افراطی «اتخاذ کنند و مانع از ورود نامزد نهایی جمهورخواه به» ائتلاف ما یا مستقل ها" شود. همه ما می‌دانیم نتیجه این استراتژی چه شد.
نمونه بارز دیگر رقابت سنا در سال 2012 بین سناتور «کلر مک کاسکیل» دموکرات و سناتور «تاد آکین» جمهوری خواه از میسوری بود. مک کاسکیل در مقاله‌ای در سال 2015 میلادی در نشریه «پولیتیکو» توضیح داد که یک نظرسنجی در مورد انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه انجام داده است. در نظرسنجی از رای دهندگان احتمالی پرسیده شده بود که کدام نامزد را ترجیح می‌دهند سپس دیدگاه‌ها و پیام‌های نامزد‌ها را توضیح دادند و دوباره از آنان سوال پرسیدند. در دور نخست آکین با اختلاف بیش از 20 امتیاز از صدرنشین عقب بود، اما در مرحله دوم در جایگاه نخست قرار گرفت.
مک کاسکیل نوشت: «روایت آکین می‌تواند او را در میان افرادی که به احتمال زیاد در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان رای می‌دهند برنده سازد و شاید و تنها شاید او را تبدیل به یک بازنده در میان میانه رو‌های میسوری سازد». این استراتژی کار کرد و مک کاسکیل 55 بر 40 آکین را شکست داد.
برخی معتقدند مک کاسکیل شانس آورد، زیرا نظرسنجی انجام شده در تابستان پیش از انتخابات نشان می‌داد که آکین مک کاسکیل را شکست می‌دهد. تنها پس از یک گاف بزرگ که آکین به اشتباه گفته بود «بدن زن راه‌هایی برای جلوگیری از بارداری طبیعی» در موارد «تجاوز مشروع» دارد باعث شد تا مک کاسکیل پیروز شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/321159/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدارندگی متعارف ایران

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست

لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

جریمه 6 میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز

واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است

تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

معاریو: جنگ با حماس سال‌ها طول می‌کشد

مادر فلسطینی پیکر فرزند شهیدش را گل‌باران و معطر کرد

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

تماس تلفنی ماکرون با نتانیاهو با درخواست آتش‌بس

تعرض مجدد شهرک‌نشینان با همراهی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

حمله وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در بیت لاهیا

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت 10 میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان

تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است

تجارت 10 میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

کی بود کی بود من نبودم؟!

استعفای مقام اطلاعاتی اسرائیل؛ زلزله شکست در طوفان‌الاقصی

سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا