ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ترس از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یافت ایالات متحده آمریکا

ترس از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یافت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ پس از اینکه اقتصاد ایالات متحده برای دومین سه ماهه متوالی کوچک شد و تورم بالا قدرت خرید مصرف‌کننده را کاهش داد و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، کسب‌وکارها و مسکن را با مشکل مواجه کرد، ترس از رکود افزایش یافته است. برآورد اولیه وزارت بازرگانی روز پنجشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی پس از کاهش 1.
6 درصدی در سه ماه اول سال با نرخ سالانه 0.9 درصد کاهش یافت. مصرف شخصی، بزرگترین بخش اقتصاد، با سرعت 1 درصد افزایش یافت که نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.
سال گواتیری، اقتصاددان ارشد در BMO Capital Markets، در یادداشتی گفت: نکته مهمتر این است که اقتصاد در مواجهه با بالاترین تورم چهار دهه، افزایش سریع هزینه های استقراض و تشدید کلی شرایط مالی، به سرعت قدرت خود را از دست داده است. اقتصاد به شدت در برابر سقوط به سمت رکود آسیب پذیر است.
این گزارش به مشکلات سیاسی برای رییس جمهور جو بایدن می افزاید و محاسبات فدرال رزرو در مورد چگونگی افزایش شدید نرخ بهره را پیچیده می کند.
این گزارش علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوارها، کاهش سرمایه‌گذاری تجاری، هزینه‌های دولت و مسکن را نیز نشان می‌دهد. موجودی‌ها نیز بر تولید ناخالص داخلی تأثیر گذاشت، در حالی که کسری تجاری کمتری به این رقم اضافه شد. 
این گزارش نشان می‌دهد که چگونه تورم قدرت خرید آمریکایی‌ها را کاهش داده است و سیاست‌های پولی سخت‌تر فدرال رزرو بخش‌های حساس به نرخ بهره مانند مسکن را تضعیف کرده است. این موضوع احتمالا بحث در مورد اینکه آیا ایالات متحده وارد رکود می شود یا نه، را افزایش می‌دهد. در حالی که قاعده عمومی رایج برای رکود، دو کاهش متوالی سه ماهه در تولید ناخالص داخلی است، تعیین رسمی پایان و آغاز چرخه های تجاری توسط گروهی از دانشگاهیان در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی انجام می شود.
پیش بینی نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، افزایش 0.4 درصدی تولید ناخالص داخلی و افزایش 1.2 درصدی در هزینه های مصرف کننده را نشان می داد.
خرده فروشان آمریکایی همچون والمارت پیشبینی خود را از سودشان در آینده کاهش دادند. گروهی از شرکت‌های تکنولوژی از برنامه برای کاهش تعداد کارکنانشان طی هفته‌های گذشته خبر دادند و همچنین کمپانی‌هایی مثل اپل و مایکروسافت روند استخدام نیروهای جدید خود را کند کردند.
ضعف گسترده در بازار کار آمریکا می‌تواند یک حمایت کلیدی از اقتصاد را حذف کند و به شکل دادن به سیاست‌های پولی در اواخر سال جاری کمک کند.
رییس فدرال رزرو در سخنرانی روز چهارشنبه خود پس از اعلام افزایش 0.75درصدی نرخ بهره گفت ما فکر می‌کنیم این ضروری است که روند رشد اقتصادی را کند کنیم.
مطابق اعلام دیگری در روز پنجشنبه، درخواست‌های ثبت شده برای بیمه بیکاری بیش از حد انتظار بوده است.
آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد که هزینه بخش خدمات به 4.1درصد افزایش یافته درحالی که هزینه کالاها 4.4درصد کاهش یافته است. اطلاعات مربوط به هزینه کرد مطابق تورم برای ماه ژوئن جمعه منتشر خواهد شد.
آمریکایی‌ها با قیمت‌های بالاتری در آینده مواجه خواهند شد؛ از گاز گرفته تا اجاره خانه. دستمزدها افزایش یافته اما نه در حدی که بتواند با تورم برابری کند.
هدف فدرال رزرو این است که فشارهای تورمی را تا حد ممکن پایین بیاورد که البته بعضی مسائل از کنترل این نهاد خارج است؛ همچون جنگ اوکراین.
پاول در این رابطه گفته است که حتی اگر افزایش‌های بیشتری برای نرخ بهره در راه باشد اندازه تحرکات فدرال رزرو به وضعیت آمارها بستگی خواهد داشت. در حال حاضر وضعیت بازار کار سخت و تورم بسیار بالا است.
سرمایه‌گذاری مسکونی بیشترین کاهش را از زمان آغاز کرونا تجربه کرده و این انعکاس‌دهنده بالابودن هزینه‌های قرض گرفتن همراه با تورم بالا است که بازار مسکن را تحت فشار قرار داده‌است. فروش برای ماه‌ها کاهش داشته‌است و سازندگان به طور فزاینده‌ای در مورد تقاضای آینده نگران هستند.
این گزارش حاکی از آن است که بخش تجارت سهم 1.43 درصدی تغییرات تولید ناخالص داخلی داشته است در حالی که تغییرات در موجودی( گردش کالا) 2درصد کاهش داشته است.
شاخص قیمت مصرف شخصی ، که معیاری برای پیگیری تورم توسط مقامات بانک مرکزی است، افزایش سالانه 7.1 درصدی را نشان می‌دهد. این شاخص بدون احتساب غذا و انرژی افزایش 4.4 درصدی داشته است. داده‌های ماهانه شاخص قیمت مصرف شخصی ماهانه در روز جمعه منتشر خواهند شد .
لینک کوتاه لینک کپی شد 0 این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اقتصاد آمریکا اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط تورم آمریکا در ماه ژوئن به 9.1 درصد رسید 1401/4/22 استراتژی بایدن و ترامپ در برابر چین، دو روی یک سکه؟! 1401/4/20 رشد مشاغل می تواند اقتصاد آمریکا را از رکود نجات دهد؟ 1401/4/19 افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ 1401/5/7 اقتصاد آمریکا در رکود؟ / رشد اقتصادی منفی در دومین فصل متوالی 1401/5/6 دفاع پاول از افزایش نرخ بهره؛ آمریکا وارد رکود نمی شود 1401/5/6 آخرین ویدیو ها فرود اضطراری هواپیمای حامل محسنی اژه ای + فیلم 1401/05/07 00:48 لحظات دلهره آور در پرواز بوشهر-تهران + فیلم 1401/05/07 00:45 سیل به قطر هم رسید + فیلم 1401/05/06 23:59 تمرین سخت محمدرضا گلزار در باشگاه + فیلم 1401/05/06 23:29 بارش‌های مرگبار مانسون امارات را هم زیر آب برد + فیلم 1401/05/06 23:23 بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر
خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم 1401 قیمت مسکن آخرین خبر ها 01:36 ترس از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یافت 01:22 بزرگ ترین خانه دنیا را بشناسید + امکانات رویایی 00:55 همه کارهایی که یک انبه می‌کند؛ از قتل پسر تا برآورده شدن آرزو! 00:51 فال ابجد روزانه امروز جمعه 7 مرداد ماه 1401 00:45 فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه 7 مرداد 1401 00:37 فال حافظ امروز جمعه 7 مرداد / دل چو پرگار به هر سو دورانی می کرد 00:34 استقلال محبوب ترین تیم آسیا شد 00:32 گفت و گوی دو ساعته رییس جمهوری آمریکا و چین 00:31 فال روزانه شخصی 7 مرداد 00:24 افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ 00:21 نیویورک‌تایمز: ایران به یک بازیگر جهانی در صادرات پهپاد تبدیل شده است 00:19 قالیباف: فضای مجازی بی قانون زندگی مردم را به هم می‌زند 00:11 این برنامه ها را فورا از گوشی خود حذف کنید 23:55 آقا؛ در مورد خانمت اینطوری فکر کنی، زندگی رو باختی 23:53 اعلام محدودیت در محور کوهسار _ جاده امامزاده داوود(ع) 23:50 اقتصاد آمریکا در رکود؟ / رشد اقتصادی منفی در دومین فصل متوالی 23:42 پنجره پورتو به خاطر طارمی بسته شد! 23:37 دعوای فیزیکی دو سرمربی لیگ برتر فوتبال + جزییات 23:29 اگر چیزی وارد گوشمان شد چه کنیم؟ 23:13 هراز از آخر امشب مسدود می شود 23:12 فوت و فن آرایش ماندگار صورت در هوای گرم به سبک آرایشگرها 22:53 مردان کوتاه قد چطور لباس بپوشند بهتره؟ 22:50 با این نشانه ها شخصیت دختران را بهتر بشناسید 22:35 چند توصیه برای پیشگیری از تب کریمه کنگو 22:14 اینطوری ذهن ثروتمند داشته باش تا پولدار بشی 22:12 صادرات غیرنقتی در 4 ماهه به 17 میلیارد دلار رسید 22:12 چطور کودک را اجتماعی تربیت کنیم؟ 22:08 دفاع پاول از افزایش نرخ بهره؛ آمریکا وارد رکود نمی شود 21:53 بارش شدید باران در تهران + فیلم 21:41 راه دور کردن موش از خانه بدون سم و تله 21:33 سند جامع همکاری اقتصادی ایران بلاروس تنظیم می شود 21:21 موازنه مثبت تنها راه سیاست خارجی ایران 21:14 استقبال بازدیدکنندگان از غرفه گروه فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی 21:06 بورس، مرداد را بد شروع کرد / سنگین ترین افت هفتگی شاخص کل در سال 1401 21:02 ممنوعیت ورود به شهرستان شمیرانات 20:59 هم اکنون بارش شدید باران در بزرگراه قم تهران + فیلم 20:51 دلار لبخند می زند! 20:50 وزنتو بگو تا بگم روزی چند لیوان آب باید بخوری 20:47 با حمایت همراه اول، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران قهرمان جهان شد 20:43 ساخت دو پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای در کشور 20:34 ستاره تیم ملی به تراکتور پیوست 20:24 هشدار صندوق بین المللی پول؛ جهان در سیاه چاله رکود 20:20 تترهای خود را 18 روزه دو برابر کنید! 20:16 راز زیبایی سلبریتی ها چیست؟ + عکس 20:06 اثر عجیب بچه دار شدن روی مردان! 20:02 برخی افراد با زدوبند از بانک‌ها تسهیلات دریافت می کنند 19:58 همه رستوران های حاشیه رودخانه ها در شمال تهران تعطیل شد 19:53 طرز تهیه برگه زردآلو خونگی با فرمول بازاری ها 19:31 مسیر دربند مسدود شد 19:16 آیا سیل امام زاده داوود به آزادراه تهران-شمال نیز خسارتی وارد کرده؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست اقتصاد کلان مسکن طلا و ارز خودرو بورس بیمه بازرگانی انرژی صنعت شهر فناوری شبکه های اجتماعی درباره ما تماس با ما آرشیو تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به
پایگاه خبری اقتصادآنلاین میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی سایت خبری آسام

ایرانیان جهان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/321393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

تعرض بیش از 430 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود

رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

برخورد خشن با دانشجویان آمریکایی معترض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

دنیای اقتصاد : در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

35 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند