ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیگیری رونق و درآمد خانواده‌ها در ستاد اقتصادی دولت/ پایین‌آوردن نرخ تورم در اولویت قرار دارد اخبار ایران

پیگیری رونق و درآمد خانواده‌ها در ستاد اقتصادی دولت/ پایین‌آوردن نرخ تورم در اولویت قرار دارد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - احسان خاندوزی گفت: در کنار مدیریت مسئله کنترل نوسان و فشارهای تورمی، توجه به مسئله رونق و درآمد خانواده‌ها که مسیر گنگی را طی می‌کند، در ستاد اقتصادی دولت پیگیری می‌شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید احسان خاندوزی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: بعد از اینکه دولت برنامه‌های اصلاحی مربوط به ارز 4200 تومانی را در اردیبهشت و خرداد ماه اجرایی کرد، بیشتر زمان در ستاد اقتصادی دولت صرف پیگیری این برنامه بلندمدتی می‌شود که در سند تحول دولت سیزدهم ثبت و درج شد.
وی با بیان اینکه از این به بعد باید به فکر پایین آوردن نرخ تورم و کاهش فشار اقتصادی به مردم باشیم، افزود: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که در سال آینده شاهد خاتمه فشارها باشیم، در کنار مدیریت مسئله کنترل نوسان و فشارهای تورمی، توجه به مسئله رونق و درآمد خانواده‌ها که مسیر گنگی را طی می کند، پیگیری خواهد شد.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای کمک به فعالان اقتصادی باید زمینه تسهیل‌گری با هزینه پایین‌تری را ایجاد کنیم تا بتوانند مجموعه‌های بزرگ اقتصادی را مدیریت کنند و با این رویکرد مسئله بازگرداندن توانمندی و اختیارات به اقتصاد کشور باهدف کمترین مراجعه مدیران منطقه‌ای به پایتخت در دستور کار قرار دارد.
خاندوزی با اشاره به تاکید به دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور، عنوان کرد: اینکه اختیارات بالاتری به استان‌ها برای تصمیمات داده شود مورد تأکید ما بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش داریم مسیرهای معیوب گذشته را احیا کنیم که زمانبر است و تلاش می کنیم که به سرعت اقدامات تسهیل گرانه را انجام دهیم و در این مسیر از امکانات و فرصت های موجود استفاده کنیم، هدف این است که در جریانات اقتصادی سهم استان‌ها را پررنگ‌تر ببینیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با عنوان این که منابع غنی شامل نفت و گاز و زمین حاصلخیز در کشور وجود دارد گفت: اقتصاد باید در حوزه‌های مختلف از کشاورزی تا جنگل و غیره دانش بنیان شود.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به شعار سال جاری بر لزوم رفع موانع و پشتیبانی از تولید تاکید کرد و گفت: باید ترک فعل‌ها و کم گاری های دستگاه‌های اجرایی برخورد شود.
وی غیرفعال بودن برخی معادن را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید تولید در کشور روان و آسان کنیم و نسبت به تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنیم.
محمدی لائینی پروژه نیمه کاری بیمارستان ماهفروجک ساری را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های اقتصادی خود به درستی بهره برداری کنیم و تولید را به حرکت درآوریم.
امام جمعه ساری داروی رفع مشکلات کشور را تولید ذکر کرد و خواستار تفویض اختیارات به استان‌ها شد و گفت: همچنین امور باید به مردم و بخش خصوصی واگذار تا تصدی گری دولت کم شود.
استاندار مازندران نیز افزود: در یک سال گذشته دولت با برنامه ریزی اصولی که ترتیب داد توانست بخش قابل توجهی از طرح های نیمه تمام استان را به سرانجام برساند که این تلاش ها قابل تقدیر است.
سیدمحمود حسینی‌پور خاطرنشان کرد: مازندران، فرصت های بزرگ اقتصادی کشور را در اختیار دارد که دولت سیزدهم برای شکوفایی آن باجدیت در تلاش است.
استاندار مازندران با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در یک سال گذشته، گفت: خاندوزی از وزرای موفق دولت است که با توجه به مسئولیت هایی که در گذشته داشت، خوشبختانه اقدامات خوبی را در حوزه عدالت محوری آغاز کرده است.
حسینی پور تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارائی حمایت های خوبی از طرح هایی که در استان در حال ساخت است، دارد که به سهم خود از این تلاش ها قدردانی می کنم.
وی اضافه کرد: تعامل بسیار مثبتی بین مجموعه مدیریتی استان و وزارت اقتصاد و دارائی وجود دارد و ستاد رشد اقتصادی استان با تلاش مضاعف مسئولان امر به صورت مستمر در حال برگزاری است.
استاندار مازندران، حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از مسئولان اجرایی را ارزنده و ماندگار توصیف کرد و گفت: با پیگیری‌های خوبی که آیت الله محمدی لائینی دارند، امور کلان استان در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. اکنون ایشان در صف اول گره گشایی از دغدغه های آحاد مردم حضور یافته است.
حسینی پور تصریح کرد: اکنون نمایندگی ولی فقیه در استان به عنوان یکی از پایگاه های مطالبه گری فعال است که این رویه بسیار ارزنده است.
سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارائی به منظور بازدید از جانمایی اجرای طرح آزاد راه قائمشهر به ساری، دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، نشست با استاندار و مجمع نمایندگان استان مازندران در ارتباط با آزاد راه قائمشهر به ساری، نشست با فعالان اقتصادی استان، نشست با مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/324094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود

شناسایی 80 واحد نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

ذاکری: پیام امام در حوزه مسکن فراموش شد! باید به همان مسیر برگردیم / «آرامش قبرستانی» مسکن افتخاری ندارد / رکود مسکن، درمان مشکلات اقتصادی کشور نیست / سیاستگذاران از لجبازی با متغیرهای اقتصادی دست بردارند

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بهره‌برداری از 54 طرح صنعتی و گردشگری در قشم

تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه گذاری

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت7 نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

نظرات و مطالبات مردم از اقتصاد را در «هشت صبح» بشنوید

ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه