ایرانیان جهان

آخرين مطالب

عضو کمیسیون انرژی: دولت رئیسی نمی‌خواست یارانه نقدی بدهد، رسانه‌ها مجبورش کردند!/نامه عجیب زنان یک روستای کشور علیه شوهرانشان به یک مقام دولتی/بیلبورد‌های علی کریمی جمع آوری شد!/عیسی کلانتری: بدون احیای دریاچه ارومیه، هیچ حکومتی در ایران دوام نمی‌آورد اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
دولت رئیسی نمی‌خواست یارانه نقدی بدهد، رسانه‌ها مجبورش کردند!
عضو کمیسیون انرژی گفت: در بودجه مشخص و اعلام شد که ارز 4200 حذف شود، منتها دولت در نظر داشت تا زیر ساخت کالا برگ ایجاد نشده یارانه‌ها را پرداخت نکند، اما به قدری جنجال و ناامیدی رسانه‌ای به وجود آمد که دولت گفت، من یارانه را نقدی به شما می‌دهم تا زیرساخت‌ها آماده شود. این فشار و هجمه رسانه‌ای بود که دولت را مجبور به این تصمیم کرد. هادی بیگی نژاد در ادامه نقد به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی، نمایندگان مجلس با وجود همسو بودن با دولت از نقاط قوت و ضعف آن می‌گویند؛ اما در این میان نقطه مشترک تمام نمایندگان این است که برخی وزرا به اشتباه بر مسند خود تکیه زده‌اند.
طعنه مدیرعامل خبرگزاری دولت به مجری شبکه افق
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا پاسخ تندی به اظهارات مجری پرحاشیه تلویزیون داد. علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، در واکنش به مطلب امیرحسین ثابتی، مجری شبکه افق و از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی، که برای تیم مذاکره کننده خط قرمز تعیین کرده بود پاسخ تندی داد. نادری نوشت: "ظاهرا تعیین خطوط قرمز نظام، اخیرا از جانب رهبری به استاد ثابتی محول شده است. "
انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از یک طرح مجلس: امام معتقد بود روحانیت در هیچ کار اجرایی دخالت نکند، شما امور روانشناسی را هم به روحانیون می‌دهید؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شروع شد، هدف این نبود که روحانیت در تمام امور دخالت کند و حاکمیت را دربست در اختیار بگیرد. تردید نباید کرد که پیشنهاد اضافه کردن تبصره مربوط به مرجع صدور مجوز شدن مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای فعالیت‌های روان شناسی نه‌تن‌ها خدمتی به دین و روحانیت و کشور نیست بلکه ضربه جدیدی به روحانیت وارد خواهد کرد.
از لایحه تفکیک وزارت صمت خبری نیست
سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس:دولت دو ماه مهلت گرفت که الان بخش زیادی از این دو ماه سپری شده، اما هنوز خبری از لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه جدید نیست. /ایلنا
مسعود پزشکیان: سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است
نماینده تبریز در مجلس:برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان) اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آن‌گونه که می‌گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی‌گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید، در حالی‌که سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است؟! اما من معتقدم باید برجام را بپذیریم و بیش از این ارتباطات‌های خود را درست کنیم، نه اینکه خودمان را بفروشیم. بلکه باید حرف زد و حقوق مردم را طلب کنیم. اینکه بگوییم ما با آن‌ها صحبت نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم، مشکل مملکت حل نمی‌شود. این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است. تا آنجا که من می‌شناسم بهتر از ظریف کسی را نداریم. ظریف کسی بود که سیاست خوانده، مدرک گرفته و تجربه کرده بود؛ حال این افراد کجا این تجارب را کسب کردند. آن وقت کسی که می‌دانسته و توان داشته را با کسی که این مسیر را نرفته مقایسه می‌کنید؟! / جماران
تجمع مردم شهرکرد مقابل استانداری/ مشکل آب شهر را برطرف کنید
خبرگزاری فارس نوشت: امروز حدود 500 نفر از مردم با در دست داشتن دست نوشته‌ها و سر دادن شعار‌هایی نظیر «زاده سرچشمه ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم» و «مسئول بی کفایت استعفا استعفا» خواستار برطرف شدن مشکل آب شرب شهر شدند. تداوم اختلال در انتقال آب به شهرکرد باعث نارضایتی مردم این شهر و تجمع شماری از آن‌ها مقابل استانداری شد. در جریان تجمع مسئولان استان در میان مردم حاضر و به مطالبات آن‌ها پاسخ دادند؛ بعد از سیل هفته گذشته، آب سرچشمه کوهرنگ که تأمین کننده اصلی آب شهرکرد است گل‌آلود و قابلیت شرب را از آن گرفته شده است. همچنین شدت سیل به مسیر انتقال آب نیز آسیب جدی وارد کرده است.
نامه عجیب زنان یک روستای کشور علیه شوهرانشان به یک مقام دولتی
فرماندار همدان: معضلات بزرگی در این جامعه داریم، چندی پیش تمامی بانوان یک روستا طوماری علیه شوهرانشان امضا و برای من ارسال کردند و در آن نامه از شوهران، فرزندان و دامادهایشان به دلیل درگیری آن‌ها به اعتیاد شکایت داشتند. /همشهری
هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد/ مذاکرات وین وقت تلف کردن است
احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:به اعتقاد بنده هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، نه برجام و نه غیر برجام، مذاکرات وین وقت تلف کردن است. /منیبان
بیلبورد‌های علی کریمی جمع آوری شد!
خبرگزاری مهر نوشت: پس از اهانت علی کریمی به شعائر حسینی، تصاویر او در تبلیغ یکی از برند‌های آرایشی و بهداشتی در بیلبورد‌های شهر تهران، توسط سازمان زیباسازی و اداره کل ارشاد استان تهران جمع آوری شد. علی کریمی مدتی پیش در صفحه شخصی خود به فرهنگ نذری دادن توهین کرده بود که با مخالفت شدید مردم روبرو شد. پس از این اتفاق، تصاویر او به عنوان سفیر یکی از برند‌های آرایشی و بهداشتی در شهر نصب و بلافاصله جمع آوری شد.
احتمال ممنوع‌الکاری هایده صفی‌یاری!
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی امروز از احتمال ممنوع‌الکاری هایده صفی یاری به علت تدوین فیلم «عنکبوت مقدس» خبر داد و گفت: «در این مورد یک لیستی وجود داشت که خیلی از آن‌ها در جلسات متعدد کم و زیاد شدند و قرار شده آخرین لیست را هفته آینده به ما بدهند. ما تلاش کردیم بعضی دوستان که اسامی آن‌ها مطرح بود از این لیست کنار گذاشته شوند. مجموع این افراد به پنج، شش نفر می‌رسد که البته چند نفر کم شده، ولی به طور کامل هفته آینده مشخص می‌شود که مثلا تدوینگر فیلم «عنکبوت مقدس» (هایده صفی‌یاری) چه وضعیتی خواهد داشت، چون یکی از افراد مورد بحث است.» گفتنی است: هایده صفی یاری از مطرح‌ترین چهره‌های پشت صحنه سینمای ایران است که علاوه بر عضویت در آکادمی اسکار و تدوین دو فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی تدوین تعدادی از مهم‌ترین فیلم‌های سه دهه گذشته سینمای ایران از جمله «آژانس شیشه‌ای»، «درباره الی»، «عروس آتش»، «ارتفاع پست» و.. را در کارنامه دارد.
آمار زندانیان بدهکار مهریه در کشور چقدر است؟
بر اساس آمار زندانیان بدهکار مهریه در اردیبهشت‌های 5 سال اخیر، جمعیت مردان بدهکار مهریه از آمار 2هزار و 500 زندانی در اردیبهشت سال 1397 به مرور در سال 1398 با یک شیب تند به تعداد 1229 محبوس کاهش می‌یابد و با تأکید مکرر مراجع عظام تقلید در خصوص «عذر حبس بدهکاران دیون غیرمعوض» این اعداد در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب تا عدد 945 و 821 زندانی مهریه تقلیل می‌یابد. /خبرآنلاین
عیسی کلانتری: بدون احیای دریاچه ارومیه، هیچ حکومتی در ایران دوام نمی‌آورد
عیسی کلانتری رییس سابق محیط زیست: اگر دریاچه ارومیه اصلاح نشود، پیامد امنیتی خواهد داشت. دریاچه ارومیه احیا نشود هیچ حکومتی نمی‌تواند در کشور دوام بیاورد. شما نمی‌توانید برابر سیل مهاجرت میلیون‌ها نفر مقاومت کنید. ولی دریاچه ارومیه باید با آب حوزه خودش احیا شود.» یک جریان تجزیه طلبی در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه راه افتاده است که می‌گوید: «فارس‌ها به عمد چشم آبی نقشه گربه نشان وطن را حذف می‌کنند.» با بررسی خبرگزاری آناتولی و… متوجه می‌شوید که بر این طبل می‌کوبند که اراده‌ای برای خشک شدن دریاچه ارومیه وجود دارد. آن‌ها دنبال این هستند که هموطنان آذری زبان را با بقیه مناطق کشور زاویه بدهند. ما نباید تن به این بدهیم که شعله نفاق و دورویی افزایش یابد. ما باید نشان دهیم که دریاچه ارومیه همانقدر برای ما ارزش دارد که زاینده رود، شادگان، هورالعظیم و… ارزشمند است. /انصاف نیوز
زاهدی وفا: کارهای سختی که همه دولت‌ها از آن سر باز می‌زدند را این دولت انجام داد
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: کارهای سختی که در 40 سال گذشته باقی‌مانده بود و همه دولت‌ها از آن سر باز می‌زدند را این دولت انجام داد. وی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در گذشته تصمیم‌های حرفه‌ای برای صندوق‌ها گرفته نشده و نتیجه آنها این شده که منابع صندوق‌ها متکی به بودجه دولت شود.این در حالی است که باید رفتار اقتصادی منطقی داشت و بر اساس فرمول اقتصادی سیاستگذاری شود. وی با بیان اینکه طبق قانون سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی باید همسان‌سازی انجام شود گفت: این صورت‌مسئله بزرگی است که با کمک اصحاب رسانه باید حل شود.
وزیر اقتصاد: برنامه دولت ایجاد جمهوری اقتصادی است
وزیر اقتصاد با تأکید بر برنامه دولت برای ایجاد جمهوری اقتصادی، ایجاد انضباط مالی و کاهش فشار بر مردم برای کسب درآمد دولت و مدیریت تعارض منافع را دو اصل مهم در ایجاد جمهوری اقتصادی عنوان کرد. خاندوزی با اشاره به تجربیات خود در تعامل با مدیران کشور در دوران حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس اظهارداشت: در آن زمان جمع بندی این بود که کشور از نوعی سیاست و نگاه و نسلی از سیاست گذاران آسیب می‌بیند و اگر همین سیاست گذاری را تغییر دهیم و به گونه دیگری به مسائل نگاه کنیم وضع اقتصاد و مملکت نباید این باشد. اینکه خروجی اقتصاد با ظرفیت‌ها یکسان نیست، بخشی به علت این است که نمی‌توانیم ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم. ظرفیت تحول در کشور آنقدری است که می‌شود در عرض چند سال یک مسیر 50 ساله را هم طی کرد. انسان‌های فهیم و ایثارگری وجود دارند و در سفر‌های استانی از گروه‌های مردمی و جهادی درس می‌گیرم و می‌بینم چقدر ظرفیت برای کشور وجود دارد. 
پیش بینی درآمد 2300 میلیارد تومانی از مالیات خودروهای لوکس
معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه تاکنون برای 178 هزار مالک خودرو لوکس، مالیات تعیین گردیده، گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای این دسته از مودیان، تاکنون بیش از 68 هزار مالک خودرو لوکس جهت تعیین وضعیت مالیات متعلقه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و ثبت نام کرده‌اند. وی با بیان اینکه اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت به استناد بند (ش) تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 کل کشور در حال انجام است، گفت: پس از تدوین آئین نامه مربوط به این ماده قانونی، اقدامات لازم جهت مطالبه و وصول مالیات از دارندگان خودروهای لوکس انجام گرفت و برای 178 هزار مالک خودرو لوکس، در مجموع رقمی معادل 20 هزار و 300 میلیارد ریال مالیات تعیین شده است. معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص مشمولان پرداخت مالیات بر خودرو لوکس نیز گفت: اگر جمع ارزش خودروهای تحت تملک یک شخص و خودروهای فرزندان زیر 18 سال او، بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت این مالیات می‌شود.
خاندوزی: زمانی که می‌خواستیم دلار 4200 را حذف کنیم یک واردکننده وزیر را تهدید میکرد
وزیر اقتصاد درباره مانع‌هایی که ابربدهکاران بانکی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم ارز 4200 تومانی را حذف کنیم، بزرگترین واردکننده این حوزه رسماً به وزیر مربوطه اعلام کرده بود که شما جرأت ندارید و نباید این ارزها را قطع کنید.
خروج 11 خودرو از شمول قرعه‌کشی
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو که یکی از سیاست‌های وزارتخانه و مورد تاکید وزیر صمت است، به‌تدریج در حال انجام است و تاکنون 11 خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.
معاون رستم قاسمی: دستور توقف طرح متروپل صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد
محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس در سخنانی گفت: با توجه به اینکه در ساختمان موسوم به متروپل رعایت قانون نظام مهندسی نشده و پروانه صادره توسط مهندسین مشاوری که فاقد صلاحیت هستند ارائه شده و نظارت آن نیز به همین صورت انجام شده بود در سال 96 و تنها چند ماه پس از صدور پروانه ساختمانی، وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از اداره کل استان مکاتبه‌ای را با شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی انجام داد و به استناد قانون نظام مهندسی تقاضای توقف طرح را داشت تا اشکالات رفع شود، اما این درخواست مورد توجه قرار نگرفت. براساس رای مراجع قضایی مسئولیت وقوع حادثه تا 75 درصد متوجه سازنده؛ 14 درصد مسئولان شهرداری، 3 درصد مهندسین مشاور، 4.5 درصد مهندسین فنی مقاوم‌سازی، 2.5 درصد مسئول نمایندگی نظام مهندسی و نیم درصد ناظر سازه است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/324496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان

تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود

جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند

فرمانده 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان فلسطینی

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه 25 درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است