ایرانیان جهان

آخرين مطالب

دیدارهای دیپلماتیک وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست سازمان ملل اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

به گزارش خبرگزاری آریا، حسین امیرعبداللهیان با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات‌زدا در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره‌گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه، باعث بازگشت سریع‌تر صلح و آرامش به سوریه شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی، درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ‌کننده اروپا در حال انجام است. ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن، تاکید دارد.
فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم، اظهار کرد: همکاری‌ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بهترین شکل ادامه دارد.
وی افزود: دمشق در شرایط جاری بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک به‌منظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه، تاکید دارد.
تحولات منطقه‌ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اوضاع فلسطین و تحولات بین‌المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این دیدار بود.
فواد حسین خواستار بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان شد
وزیر خارجه عراق در دیدار با وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که کشورش ایران و عربستان را به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه ها دعوت می‌کند.
 فواد حسین، وزیر خارجه عراق در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با اذعان به این که روابط دو کشور بر علقه ها و اشتراکات تاریخی ، فرهنگی و دینی بنا شده است اعلام آمادگی کرد مناسبات فیمابین شاهد شکوفایی ، پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر باشد.
فواد حسین همچنین با اشاره به روند مثبت گفت‌وگوهای ایران و عربستان از آمادگی کشورش برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوها در بغداد خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: عراق به مساعی جمیله خود در این زمینه ادامه می دهد و ایران و عربستان را به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه ها دعوت می‌کند.
وزرای امور خارجه ایران و عراق در دیدار عصر شنبه در نیویورک همچنین در خصوص راهیپمایی اربعین حسینی ، روابط و توافقات همکاری های دوجانبه ، مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات یمن، اوکراین، آخرین نتایج گفتگوهای ایران و عربستان در بغداد و همچنین مذاکره رفع تحریم ها رایزنی کردند.
انتقاد امیر عبداللهیان از دخالت آمریکا در تحولات اخیر ایران
 امیرعبداللهیان در این دیدار و با توجه به برخی مواضع مداخله‌گرانه مقامات آمریکایی در روزهای اخیر، اعتراض مسالمت آمیز را حق هر ملتی خواند اما از رویکرد مداخله گرانه آمریکا در امور ایران و منطقه و از جمله اقدامات تحریک آمیز در همراهی با آشوب گران و جریانهایی که با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران ، بدنبال اجرای پروژه ناامن سازی و کشته سازی در ایران هستند، به شدت انتقاد کرد و آنرا در تعارض آشکار با پیام های مکرر دیپلماتیک کاخ سفید به ایران در مورد ضرورت توافق و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از حسن استقبال و میزبانی دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی (ع)، از مناسبات راهبردی فیمابین در حوزه های مختلف همکاری ابراز رضایت کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ظرفیت های عظیمی در روابط و مناسبات دارند و بخش های دولتی و خصوصی دو کشور می توانند با اتخاذ برنامه های عملیاتی وموثرتر ، بیش از پیش ظرفیت های موجود را به فعلیت برسانند.
ایران از توسعه روابط با سریلانکا استقبال می کند
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با علی صبری وزیر خارجه سریلانکا ملاقات و درباره موضوعات موردعلاقه فی‌مابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.
 امیرعبداللهیان با مناسب توصیف کردن روابط دو کشور، آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و گفت: از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم.
وزیر امور خارجه از فعال‌تر شدن بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی سریلانکا استقبال نمود و نسبت به تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حوزه خدمات فنی - مهندسی دو کشور ابراز امیدواری کرد.
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.
وزیر خارجه سریلانکا نیز با استقبال از پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران، نسبت به همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی و نیز حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی کشورش ابراز خرسندی نمود و بر اراده سیاسی دولت سریلانکا جهت رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.
امیرعبداللهیان اعلام کرد: آمادگی ایران برای تعامل بیشتر اقتصادی با اوگاندا
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات های فشرده با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ، عصر شنبه با حاجی اودونگو وزیر خارجه اوگاندا ملاقات و پیرامون گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کرد.
 حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت آفریقا در برنامه های سیاست خارجی دولت سیزدهم جایگاه اوگاندا را مهم خواند.
رئیس دستگاه سیاست خارجی آمادگی بخش خصوصی ایران را برای اجرای پروژه های فنی و مهندسی و حضور هرچه بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی از جمله شرکت های دانش بنیان در این کشور اعلام کرد.
وزیر خارجه اوگاندا ضمن استقبال از توجه دولت آقای رئیسی به گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی ، از افزایش تبادل هیات های اقتصادی و بازرگانی با ایران در یکسال گذشته خبر داد و تاکید کرد این فرصت مناسبی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور می باشد.
حاجی اودونگو افزود: همکاری در مجامع بین المللی ، حمایت متقابل از نامزدهای دو کشور در نهادها و آژانس های تخصصی و تبادل نظر پیرامون استفاده از انرژی های پاک از مهمترین محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و اوگاندا بود.

ایرانیان جهان

منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: ایران سازمان ملل عراق امیرعبداللهیان مجمع عمومی سازمان ملل اقتصادی و تجاری وزیر امور خارجه ایران و عربستان خارجه ایران وزرای خارجه وزیر خارجه همکاری ها منطقه ای روابط دو دو کشور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36085681 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/329441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است