ایرانیان جهان

آخرين مطالب

بهرامی:

ورود اتوبوس‌های وارداتی؛ معطل دستورالعمل وزارت صمت/ هزینه 500 اتوبوس را پرداخت کردیم؛ مقصر تاخیر تولیدکننده است شهرداری تهران

ورود اتوبوس‌های وارداتی؛ معطل دستورالعمل وزارت صمت/ هزینه 500 اتوبوس را پرداخت کردیم؛ مقصر تاخیر تولیدکننده است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 300 دستگاه اتوبوس سه کابینه که 25 درصد سهم ما و 75 درصد سهم وزارت کشور است، به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود که اقدامات بانکی برای پرداخت هزار و 800 میلیارد تومان سهم شهرداری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر ، جلال بهرامی در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش نظارتی 6 ماهه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 500 دستگاه اورهال شود یا نشود تأثیری در حمل و نقل عمومی ندارد، اظهار کرد: اصل موضوع این است که ناوگان ما فرسوده است و اتوبوسی که در خط فعالیت می کند مطمئن نیستیم که تا پایان ساعت اداری بتواند فعالیت کند. ما عقب ماندگی در این زمینه داریم و با 500 دستگاه اتوبوس قابل جبران نیست.
هزینه 500 اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم؛ مقصر تاخیر تولیدکننده است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 500 میلیارد تومان باید به وزارت کشور داده می شد که 500 دستگاه اتوبوس تحویل دهند، یادآور شد: ما این مبلغ را پرداخت کرده ایم و تولیدکننده اتوبوس را تحویل نداده که ما از وزارت کشور این اتوبوس ها را دریافت کنیم.
بهرامی با تأکید بر اینکه وزارت کشور زمینه تولید را فراهم می کند، تصریح کرد: برخی شرکت ها حتی توان یک دستگاه را نیز ندارند. ما با 15 مدعی تولید کننده اتوبوس وارد مذاکره شدیم که ظرفیت تولید را به ما اعلام کنند. در چهار ماه اول اکثریت این خودروسازان ظرفیت خود را صفر اعلام کرده اند.
ورود اتوبوس‌های وارداتی؛ معطل دستورالعمل وزارت صمت
وی با بیان اینکه از سال 1404 تا 1408 به طور میانگین افق 10 هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: نزدیکترین راه در تأمین اتوبوس واردات است. ما در یک هفته تمام کمیسیون های مرتبط با این موضوع را در وزارت اقتصاد، هیات دولت و مجلس بررسی کرده ایم. مقدمات واردات دو هزار دستگاه اتوبوس را انجام داده ایم و رئیس جمهور دستور را صادر کرده اما وزارت صمت دستورالعمل اجرایی را صادر نکرده است. به سرعت می توانیم این اتوبوس ها را از کشورهای اروپایی تأمین کنیم و قیمت آنها نیز نسبت به اتوبوس های داخلی مناسب است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو هزار و 100 دستگاه اتوبوس باید اورهال شوند، گفت: دو هزار دستگاه را وزارت کشور باید تأمین کند و از 300 دستگاه سه کابینه نیز 25 درصد سهم ما و 75 درصد سهم وزارت کشور است که اقدامات بانکی برای پرداخت هزار و 800 میلیارد تومان آن در حال انجام است. با احتساب این موارد اگر این 300 دستگاه تأمین شود تا کنون پنج هزار دستگاه را تعیین تکلیف کرده ایم.
مذاکره با 5 خودروساز به منظور تامین اتوبوس‌ها
بهرامی همچنین تصریح کرد: در خرید ظرفیت داخلی جلسات تبصره 18 را برگزار کرده و در خصوص ماده 12 نیز ورود کرده ایم. همچنین ما تضمین کننده تسهیلات بانکی خودروسازان برای تأمین اتوبوس ها می شویم. با پنج خودروساز با اولویت هزار و 500 دستگاه گازوئیلی و هزار و 500 دستگاه اتوبوس برقی و گازی وارد مذاکره شده ایم و در حال توافق هستیم که 25 درصد مبالغ به صورت غیرنقد تأمین شود.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بازپرداخت به صورت هشت ساله انجام و فشار مالی از روی دوش شهرداری برداشته شود، گفت: شرکت خصوصی 10 سال تعهد دارد و پس از آن مالکیت به همان شرکت اختصاص پیدا می کند. در حال حاضر عمر مفید این بخش بیش از 15 سال است و شرکت های خصوصی هر زمانی که بخواهند می توانند اتوبوس ها را اسقاط کنند و اجازه آنها با شهرداری نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه باید بین افزایش طول خط و ایستگاه تفکیک قائل شویم، تصریح کرد: باید به افزایش تعداد سفرها و تعداد مسافران در سال 1402 توجه کنیم. برخی اقدامات مترو به افزایش تعداد مسافر منجر نمی شود اما خدمات و ایمنی را تسریع می کند.
پیشرفت 98درصدی مراحل تولید واگن ملی
وی افزود: واگن ملی 98 درصد فرآیند استاندارد را طی کرده و پس از انجام دو درصد باقی مانده اولین رام وارد ناوگان می شود. درخصوص 630 واگن پیش بینی شده -باید 15 درصد اعتبارات را ما تأمین کنیم و مابقی را دولت پرداخت کند- در بهترین حالت 14 ماه تا دو سال دیگر اولین رام به دست ما می رسد.
مذاکره با روسیه و چین برای خرید واگن مترو
بهرامی با بیان اینکه برای واردات واگن با روسیه و چین وارد مذاکره شده ایم، یادآور شد: برای تکمیل خط 6 با جدیت اقدامات لازم را پیگیری می کنیم. در انتخاب پیمانکار نیز اولویت اول برای مان تکمیل خطوط است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/337436/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت