ایرانیان جهان

آخرين مطالب

حضور قاضی‌زاده هاشمی در شبکه استانی خوزستان/ عمده برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط ایثارگران برگزار می‌شود/عقب‌ماندگی در تأمین مسکن ایثارگران خوزستان با تلاش مسئولان استانی مرتفع می‌شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه 28 دی ماه در ادامه سفر به استان خوزستان در برنامه زنده «مسیر پیشرفت» شبکه استانی خوزستان، گفت: مقرر شده است عقب‌ماندگی در تأمین مسکن ایثارگران خوزستان با تلاش مسئولان استانی مرتفع شود.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سالگرد شهادت سردار «اسماعیل دقایقی»، گفت: استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد شهید و ایثارگر را تقدیم کرده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و سپاسگزاری از ایثارگران را به عهده دارد. ایثارگران در سراسر کشور حضور دارند و در سفرهای استانی میز خدمت برای پاسخگویی و رسیدگی به امور ایثارگران با حضور مدیران ستادی فراهم می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور در مورد سایر برنامه‌های سفرهای استانی گفت: نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار با حضور مدیران استانی در این سفرها برگزار می‌شود و مسائل مختلف ایثارگران در این نشست بررسی می‌شود. نشستی نیز با حضور نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر برای دریافت دیدگاه‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و دیدار با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های سفر استانی است.
وی افزود: شرکت در برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا از جمله دیگر برنامه‌های سفر استانی است که در خوزستان کنگره شعر «مهر جان» درباره شهدای محور مقاومت برگزار شد. ارزیابی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور نظارتی نیز از دیگر اهداف سفرهای استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه عمده شهدای دفاع مقدس در استان خوزستان به شهادت رسیده‌اند، گفت: در برخی حوزه‌ها در خدمات رسانی به ایثارگران استان کمبودهایی وجود دارد به عنوان مثال در تأمین مسکن برای تعداد کمی از ایثارگران خدمات ارائه شده است و البته بنیاد در مقام پیگیری کننده است. بین حجم نیاز و اقدامات فاصله وجود دارد و البته همت زیادی برای حل مشکلات وجود دارد و بر اساس برنامه ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است در یک سال آینده به اندازه 40 سال گذشته در حوزه مسکن خوزستان خدمت ارائه شود که با پیگیری‌های استاندار امیدواریم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
معاون رئیس جمهور درباره اشتغال جامعه ایثارگری در خوزستان گفت: از 284 هزار و 938 نفر ایثارگر و افراد تحت تکفل آنها در خوزستان در سامانه کاریابی 11 هزار و 220 نفر برای اشتغال متقاضی شده‌اند که تعداد بالایی است. در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران در خوزستان تاکنون 50 درصد تبدیل وضعیت مشمولان انجام شده است. 320 نفر نیز پس از طی مراحل قانونی استخدام شده‌اند. از ابتدای سال 9 میلیارد و 600 تومان و در سال گذشته 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ایثارگران پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: 105 خدمت شناسایی شده برای ایثارگران توسط سازمان اداری و استخدامی شناسایی شده است که این خدمات به صورت هوشمند و الکترونیکی شده است که البته 33 درصد از جامعه ایثارگری از این خدمات الکترونیکی استفاده می‌کنند و باید توجه کرد میانگین سنی ایثارگران 60 سال است و 28 سال بیش از عموم جامعه است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اقدامات بنیاد برای مردمی سازی فعالیت‌ها، گفت: در برنامه‌های فرهنگی عمده برنامه‌ها توسط تشکل‌های ایثارگری و ایثارگران انجام می‌شود. معتمدین معین نیز به عنوان رابط بنیاد و خانواده‌ها فعال هستند و در برنامه‌های آینده شبکه مددکاری توسط جامعه ایثارگری توسعه خواهد یافت.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس در سال جاری همه ایثارگرانی که در دهک‌های پایین قرار دارند به نحوی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
قاضی‌زاده هاشمی درباره شفاف‌سازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران ، گفت: همه فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد و همچنین بخش‌های اقتصادی بنیاد به صورت هوشمند و شفاف طراحی شده و قابل دسترسی است و مجموعه ورودی و خروجی به صورت یک حسابرسی دائمی در حال انجام و آشکار است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در استان خوزستان تنها فاز ورزشی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بهره‌برداری شده است که با توافقاتی که با استاندار انجام شد مقرر شده دو فاز دیگر این طرح نیز با اعتبار 140 میلیارد تومان در دو سال آینده ساخته شده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تجهیز شود و البته امیدواریم این نوع مجتمع‌ها در سایر شهرهای خوزستان نیز ساخته شود.
وی در پایان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران موضوعی عمومی است، افزود: شهدا و ایثارگران قهرمانان ملی و دینی هستند که تلاش آنها باعث شده است ملت ایران در صلح و امنیت زندگی کنند. بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوعات مربوط به این عزیزان را پیگیری می‌کند اما باید توجه کرد این قهرمانان نعمتی برای همه کشور هستند و با ادای احترم به آنها ایثارگری و فداکاری در جامعه ارزش می‌یابد و آینده کشور را تضمین می‌کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/348413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا خواسته مقام معظم رهبری درباره شعار سال «1402» محقق شد؟

دولت برای تحقق شعار سال باید موانع تولید را از سر راه بردارد

ارائه الگوی جدید برای تولید آمارهای اقتصادی

قم برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و زیارت می تواند موفق باشد

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

جهش تولید با اتحاد و مشارکت اقتصادی رخ می‌دهد

کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور 1700 میلیارد دلار سرمایه دارند

محمد صدر: لایحه حجاب، بانک‌ها را ورشکسته می‌کند

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد

دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان

آمریکا: بازگشت آرامش میان اسرائیل و لبنان بسیار اهمیت دارد

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر

احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم

دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

سود تقلب در بازار پوشاک

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

امضای قرارداد احداث ادامه خط آهن خواف- هرات در افغانستان

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد

اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم

امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم

تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان

پوتین در کمین ناتو

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو

زهرا شجاعی، زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد

اکونومیست: روسیه برای عملیات بزرگ بهاری در اوکراین آماده می‌شود

«محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند

صادرات حدود 52 میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش 15 میلیارد دلار

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

کشف 5 هزار و 300 لیتر گازوئیل از 9 دستگاه کامیون