ایرانیان جهان
با وجود سقوط نتفلیکس، اشتراک‌های پریمیوم سرویس‌های استریم همچنان در حال افزایش است
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 20:45:27
ایرانیان جهان - اگرچه نتفلیکس به‌تازگی شاهد کاهش تعداد مشترکین خود بوده، اما داده‌های جدید نشان می‌دهد تعداد مشترکان پولی در همه‌ی سرویس‌های استریم همچنان درحال افزایش است.

نتفلیکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات استریم اکنون در وضعیت متزلزلی قرار دارد. داده‌های Antenna نشان می‌دهد 3٫6 میلیون اشتراک در سه‌ماهه‌ی اول 2022 در این سرویس لغو شده‌اند که نسبت به آمار سه‌ماهه اول و سه‌ماهه‌ی چهارم 2021 حدود یک میلیون اشتراک بیشتر است. درحالی‌که با سقوط نتفلیکس گمانه‌زنی‌هایی درمورد اینکه آیا صنعت SVOD (اشتراک ویدئویی درخواستی) به اوج رسیده و روند نزولی خود را آغاز کرده، مطرح شده است، اما داده‌های Antenna خلاف این پیش‌بینی‌ها را تأیید می‌کند.

ایرانیان جهان

رقم 37٫4 میلیون مشترک با سه‌ماهه‌های گذشته نیز مطابق دارد اما به‌میزان درخورتوجهی نسبت به سال 2019 (قبل از همه‌گیری کووید 19) بیشتر است. این رشد بیشتر ناشی از خدمات نوپای Peacock و Pramount Plus بود که در این مدت 6٫1 میلیون مشترک جدید در ایالات متحده جذب کردند. برای مقایسه، در سه‌ماهه اول سال 2019 یعنی زمانی که بازار تحت سلطه‌ی نتفلیکس و Hulu بود (در آن زمان سرویس‌هایی مثل Peacock، دیزنی پلاس و HBO Max هنوز وجود نداشت)، در مجموع 10٫3 میلیون اشتراک جدید وجود داشت. این افزایش عظیم، نشان‌دهنده‌ی نرخ رشد مرکب سه‌ساله‌ی 54 درصدی است. درحالی‌که ممکن است رشد مشترکین سرویس‌های استریم درحال‌حاضر زیاد باشد، میزان لغو این اشتراک‌ها نیز افزایش درخورتوجهی یافته است. Antenna اعلام کرده حدود 30 میلیون اشتراک در سه‌ماهه اول 2022 لغو شده‌اند که 12 درصد بیشتر از هر سه‌ماهه‌ی دیگری در تاریخ و همچنین 4٫5 برابر حجم اشتراک‌های لغوشده سه‌سال قبل است. لغو اشتراک‌های سرویس‌های استریم جای نگرانی ندارد، زیرا اضافه شدن مشترکین جدید نشان می‌دهد کاربران درحال جهش هستند و همچنین به‌عنوان ریزش و بازگشت شناخته می‌شود. PeaCock، Paramount Plus و دیزنی پلاس حدود 51 درصد از ثبت‌نام‌های جدید اشتراک‌های پریمیوم را در سه‌ماهه‌ی قبل به‌خود اختصاص داده‌اند. علاوه‌براین، سه‌ سرویس مورد اشاره در سه‌ماهه‌ی اول 2022 بخش بزرگی از ثبت‌نام‌های جدیدی را که از سرویس نتفلیکس کوچ کرده‌اند، تشکیل می‌دهند.

ایرانیان جهان

مقاله‌ی مرتبط: تعداد قابل‌توجهی از کاربران قدیمی نتفلیکس در حال لغو اشتراک خود هستند افت شدید 37 درصدی ارزش سهام نتفلیکس در پی عملکرد ضعیف در سه‌ماهه اول سال 2022
علاوه‌براین، داده‌های Antenna، نشان می‌دهد نرخ ریزش کاربران فعال ماهانه نتفلیکس 0٫95 درصد نسبت به ماه ژانویه 2022 افزایش یافته است؛ جایی‌ که جهش قیمت منجر به افزایش نرخ کاربران فعال این سرویس به سه درصد شد. تا پایان ماه مارس، نرخ ریزش کاربران فعال ماهانه‌ی نتفلیکس 3٫3 درصد بود. این نشان می‌دهد، سطح قیمتی ارزان‌تر در آینده و همچنین پشتیبانی از تبلیغات، ازجمله برنامه‌های این شرکت برای به‌حداقل رساندن ریزش کاربران است. این داده‌ها در مجموع نشان می‌دهد که بازار استریم چقدر بی‌ثبات است. پیش‌بینی اینکه کدام سرویس می‌تواند به‌عنوان برترین شرکت استریم در صدر فهرست قرار گیرد بسیار سخت است، اما شرکت‌های معتبری مثل نتفلیکس باید در این راه تلاش کنند و استراتژی‌های جدیدی برای جذب مشترکان جدید ارائه دهند.

http://www.ilandnews.ir/Fa/News/312745/با-وجود-سقوط-نتفلیکس،-اشتراک‌های-پریمیوم-سرویس‌های-استریم-همچنان-در-حال-افزایش-است
بستن   چاپ