ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مدیرکل راه آهن شمالغرب: انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر، توجیه فنی و اقتصادی ندارد اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین ولدی در نشست خبری مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صدمات جانی ناشی از برخورد قطار با عابر پیاده همواره یکی از مطالبات اصلی مردم شهر شریفیه بود که با همکاری صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی شهر شریفیه و مدیران ذیربط، اقدامات لازم در این نقطه حادثه خیر انجام شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: خوشبختانه با اعمال این استانداردهای قانونی از صدمات جانی و مالی از قبیل برخورد قطار با عابر پیاده و... جلوگیری شد.
مدیرکل راه آهن شمال ضمن اشاره به کاهش زمان سفر حدفاصل قزوین_تهران با افتتاح خط دوم قزوین_هشتگرد، گفت: جهت رفاه حال مسافرین با پیگیری های صورت گرفته در ماه های اخیر، خط دوم حدفاصل قزوین_هشتگرد به مرحله بهره برداری رسیده و منجر به به کاهش زمان سفر مسیر قزوین به تهران شده است.
ولدی در ادامه از کاهش 46 دقیقه ای زمان سفر قطارهای حومه ای قزوین به تهران و بلعکس خبر داد و عنوان کرد: با افتتاح خط دوم حدفاصل قزوین _هشتگرد مدت زمان سفر قزوین به تهران و بلعکس از 170 دقیقه به 124 دقیقه کاهش یافته است.
مدیرکل راه آهن شمال در ادامه ضمن اشاره به نصب آسانسور در ایستگاه راه آهن قزوین، اذعان کرد: نصب آسانسور همواره یکی از اصلی ترین دغدقه ها و مطالبات قشر کهن سال و... بود که مورد برسی قرار گرفته و پروژه نصب 2 دستگاه آسانسور در راه آهن قزوین ظرف 3ماه آینده به پایان خواهد رسید.
ولدی از نصب 2 دستگاه پله برقی در ایستگاه راه آهن قزوین خبرداد و عنوان کرد: یکی از پروژه های تعریف شده سفر ریاست جمهوری نوسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن شمال 2 بوده که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در حال انجام است.
این مسئول ادامه داد: بالغ بر 60 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری محقق شده و عملیات بهسازی این راه آهن در حال پیگیری است.
وی ضمن اشاره به موقعیت راهبردی ایستگاه راه آهن قزوین خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن قزوین موقعیت راهبردی دارد، به طوری که بالغ بر 26 رام قطار مسافربری از قزوین عبور و به استان های مشهد، ارومیه، زنجان، تهران و آذربایجان عزیمت می کنند.
ولدی در پایان با اشاره به اینکه استان قزوین بالغ بر 10 ایستگاه راه آهن دارد، اظهار کرد: استان قزوین دارای مجموع 300 کیلومتر راه ریلی است و 30 کیلومتر راه ریلی تجاری و صنعتی است.
در ادامه این نشست منوچهر صفری مدیرکل راه آهن شمالغرب نیز ایستگاه راه آهن تاکستان را از شاخص ترین ایستگاه های راه آهن شمال غرب کشور دانست و عنوان کرد: قطار حومه ای تاکستان روزانه با بیش از 320 نفر مسافر و با نرخ 11 هزار و 500 تومانی از مبدا تاکستان به مقصد تهران حرکت کرده و به مردم خدمت رسانی می کند.
وی اصلی ترین مانع تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان را عدم همکاری مسئولان محلی تاکستان دانست و اذعان کرد: تکمیل خط دو راه آهن قزوین_زنجان از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و با پیشرفت فیزیکی90 درصدی همراه است که متاسفانه مسئولان محلی تاکستان با ادعای اینکه خط ریلی راه آهن تاکستان باید از شهر خارج شود از اجرای ادامه این پروژه جلوگیری می کنند.
مدیرکل راه آهن شمالغرب یادآور شد: انتقال ریل راه آهن تاکستان به خارج از شهر نه تنها در دنیا منسوخ شده است بلکه هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد.
صفری خاطر نشان کرد: با انتقال خط ریلی راه آهن تاکستان به 10 کیلومتر خارج از شهر، مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهد کرد و مسافرین برای تردد از طریق قطار هزینه هنگفتی را متحمل خواهند شد که هیچگونه توجیه اقتصادی و فنی ندارد.
وی ضمن اشاره به آمادگی کامل اداره کل راه آهن غرب جهت جلوگیری از مزاحمت های شبکه ریلی تاکستان برای مردم شهر، بیان کرد: اداره کل راه آهن غرب آمادگی دارد تا با دیوار چینی صوتی و ساخت گذرگاه ها از مزاحمت های این شبکه ریلی جلوگیری کند تا اجازه ادامه ساخت پروژه خط دوم راه آهن قزوین_زنجان داده شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تنها 11 کیلومتر از از خط دوم ریلی قزوین _زنجان از محدوده تاکستان عبور می کند، تصریح کرد: مدیران شهرستان تاکستان اجازه تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان را نمی دهند، در صورتی که با افتتاح این خط ریلی نه تنها بار ترافیکی مسافرین کم تر شده بلکه آورده مناسبی را برای استان و این شهرستان خواهد داشت.
مدیرکل راه آهن شمالغرب در پایان ضمن اشاره به اینکه خط فرعی سیلوی گندم تاکستان نیز از این خط ریلی می گذرد و جابه جایی خط ریلی به خط فرعی سیلوی گندم نیز آسیب خواهد زد، گفت: در شرایط فعلی کشور بودجه کافی جهت خروج خط ریلی از شهر تاکستان وجود ندارد و بهترین کار تکمیل پروژه خط دو قزوین_زنجان است‌.
پایان پیام/
منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1030592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند