ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پورسیدآقایی تاکید کرد؛

توسعه حمل و نقل حومه‌ای تهران راهکار بزرگ کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت شهرداری تهران

توسعه حمل و نقل حومه‌ای تهران راهکار بزرگ کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاون حمل و نقل و ترافیک دوره پنجم مدیریت شهری تهران با بیان اینکه متروی پرند کمک زیادی به حل مسائل ترافیکی می‌کند، گفت: هرچقدر بتوانیم مردم را از سایر شهرها با قطار به تهران منتقل کنیم، می‌تواند نقش به سزایی در ورودی خودروها داشته باشد و ترافیک شهر تهران را کم کند.

به گزارش شهر ؛ محسن پورسیدآقایی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره پیشین مدیریت شهری درباره احداث متروی پرند گفت: بخش مهمی از ترافیک تهران ناشی از ورود و خروج خودروهای شخصی از اطراف پایتخت به آن است. بار ترافیک درون شهری تهران خیلی قابل تحمل‌تر است تا وقتی که نزدیک به روزی 550 هزار خودروی شخص از اطراف تهران و شهرهای حومه وارد آن و از آن خارج می‌شوند. این به معنای قفل شدن بزرگراه‌های ورودی و خروجی شهر در صبح و عصر است. بار ترافیکی، درون شهر قفل می‌شود و تهران را با شرایط سخت مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه راهکار جدی برای کاهش ترافیک در سطح تهران این است که شهرهای اقماری تهران به سیستم حمل‌ونقلی مناسب مجهز شوند، اظهار کرد: یعنی نه تنها پرند بلکه بقیه شهرهای اطراف تهران نیز باید به سیستم منظم ریلی مجهز باشند تا مردم نیاز به ماشین شخصی نداشته باشند و ترافیک و هزینه‌های ماشین برایشان صرف نکند و با مترو و وسایل حمل و نقل ریلی جا به جا بشوند.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: البته لزوما وسیله نقلیه ریلی‌ که مردم را بین شهرها جا به جا می‌کند، مترو نیست بلکه شبکه ریلی راه آهن نیز می‌تواند در این زمینه به کمک ما بیاید؛ مانند مسیر پیشوا؛ عموما در شهرهای توسعه‌یافته، سه سیستم حمل و نقل برون شهری، حمل و نقل ریلی حومه شهرها و مترو وجود دارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه متروی پرند کمک زیادی به حل مسائل ترافیکی می‌کند، عنوان کرد: مترو و شبکه حمل و نقل ریلی حومه شهرها از یک جنس نیستند و به لحاظ فنی این اشتباه شده است. ما خط یک مترو را تا پرند امتداد دادیم در صورتی که مسیر حمل و نقل حومه‌ای به لحاظ استاندادرها، سطح زمین بودن، سرفاصله قطارها و ظرفیتی که باید داشته باشد متفاوت است. چیزی مانند کرج که عملا مترو نیست و حمل و نقل حومه‌ای واقعی در خط 5 مترو تهران دیده می‌شود. نوع قطار خط 5 فرق دارد و ظرفیتش متفاوت است.
وی خاطرنشان کرد: باید قطارهای حومه‌ای را مفصل‌تر و قوی‌تر بسازیم و با شبکه‌های مترو به یکدیگر وصل کنیم. مانند تهران ـ کرج که در یک جا با خط 4 تقاطع دارد و اگر می‌شد با دیگر خطوط هم تقاطع داشته باشد به سیستم حمل و نقل ریلی بسیار مناسبی تبدیل می‌شد که افراد در آن به راحتی به تهران و در ادامه به خطوط درون شهری وصل می‌شدند؛ این روش علمی‌تر است. به هر صورت هر چقدر بتوانیم مردم را از سایر شهرها با قطار به تهران منتقل کنیم، می‌تواند باعث کاهش به سزایی در ورودی خودروها داشته باشد و ترافیک شهر را کم کند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه این اتفاق باعث می‌شود مردم در زمان کم جا به جا شوند و مزایای بسیاری هم خواهد داشت، اظهار کرد: زمان مردم در این اتفاق، منظم می‌شود چون ترافیک در تهران قابل پیش‌بینی نیست. مسیری که شاید یک ساعت در یک روز زمان ببرد در روز دیگر دو ساعت راه است. شاید تاکنون محاسبه اقتصادی اثری که ترافیک روی ذهن مردم دارد را کارشناسان بررسی نکرده باشند اما استرس‌های ناشی از ماندن در ترافیک اثر بسیار بزرگی در روابط اجتماعی مردم دارد. همه اینها وقتی یک سیستم حمل و نقل ریلی مناسب داشته باشیم می‌تواند کمک به این کند که مردم با آسایش بیشتری جا به جا بشوند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت متذکر شد: امیدواریم این اتفاق برای دیگر مسیرها مانند پردیس، هشتگرد و ورامین (که یک خط به آنجا می‌رود اما کافی نیست) نیز اجرایی شود؛ از قدیم قرار بود برای ورامین دو خط مجزا طراحی و اجرا بشود که هنوز عملیاتی نشده است. 
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری تسنیم

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1089386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرد سایه اسرائیل کیست؟

تصویر واقعی؛ درباره عکسی از خلوتی نمایشگاه کتاب

رایزنی در جده

اشغالگران از خدمت‌رسانی شهرداری غزه به فلسطینیان جلوگیری می‌کنند

جهاد اسلامی: مقاومت فلسطین بدون برقراری آتش‌بس، اسرای صهیونیست را آزاد نخواهد کرد

بایواتانول در مسیر ورود به جایگاه‌های بنزین؛ سوخت سبز می‌شود

سیر تاریخی تورم؛ از ثبات تا بحران و فشار بی‌سابقه بر رفاه ایرانیان

مهاجرت طراحان و مرمت‌کاران فرش؛ ترکیه و پاکستان مقصد اصلی مهاجرت این صنعت است

بازگشت تریاک افغانستان و پاکستان به پشت مرزهای ایران

نسیم آرامش در شبه‌قاره

نظارت نبود، مهسا در آتش سوخت

بازداشت بیش از 770 کودک زیر 18 سال در کرانه باختری از 7 اکتبر

دیدار وزیر کشور طالبان با نمایندگان چین و پاکستان درباره همکاری‌های منطقه‌ای

کرملین: استقرار صلح‌بانان اروپایی در اوکراین را نمی‌پذیریم

امیدی به احیای بانک آینده نیست؛ مجوز گزیر بدهید

معامله 94 کیلوگرم شمش طلا در 21 اردیبهشت ماه

مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت ارز‌های دیجیتال در 21 اردیبهشت 1404؛ بیت کوین حدوداً 8.5 میلیارد تومان

شوک قیمتی تخم مرغ: از ایران تا سوئیس

اخبار مثبت از مذاکرات امروز ایران - آمریکا در عمان: این توافق صورت گرفت

پایان دور چهارم مذاکرات هسته‌ای اعلام شد

ان‌بی‌سی: اختلاف بر سر ایران و غزه روابط ترامپ و نتانیاهو را متشنج کرده است

خبر فوری آسوشیتدپرس بعد از پایان دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا

پایان دور چهارم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا؛ مذاکراتی دشوار اما مفید برای درک بهتر از مواضع یکدیگر

تداوم فضای تعلیق نه به نفع ایران و نه به نفع امریکاست

گروگان‌گیری تروئیکا

دوگانه بهارستانی‌ها در رفتار با پاستور

14 سالمند در غزه از گرسنگی جان دادند

اذعان ارتش هند به انهدام جنگنده‌هایش توسط پاکستان

تلفات نظامیان صهیونیست در عملیات نیروهای مقاومت در غزه

نشست ترکیه، اردن و سوریه در آنکارا برای بررسی تحولات امنیتی منطقه

خبرگزاری فرانسه: هدف حمایت اسرائیل از دروزی‌ها، تضعیف سوریه است

جزئیات تماس تلفنی جولانی با بن‌سلمان

سکه در مسیر افزایش قیمت؛ دلار 83 هزار تومان شد

صلح لرزان

از بندر تا «باغو»؛ بندرعباس 15 روز پس از انفجار

حمایت مادورو از ابتکار پوتین برای مذاکره با اوکراین

آتش‌سوزی گسترده در نزدیکی «اشدود» اشغالی و تخلیه خانه‌های مسکونی «کفار آفیو»

استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه تل‌آویو: اسرائیل در باتلاق سوریه گرفتار خواهد شد

سود هواپیمایی امارات؛ 6.2 میلیارد دلار در سال

قیمت برنج هندی قد کشید؛ این برنج در آستانه میلیونی‌شدن است

زیان 1.5 میلیارد دلاری صنعت گردشگری اسرائیل از جنگ و ناامنی

نماینده کنگره هند: ترامپ نیاز به آموزش دارد

استقبال «اردوغان» از پیشنهاد «پوتین» برای مذاکرات صلح استانبول

روزنامه عبری از 3 اختلاف در روابط تل‌آویو و آمریکا پرده برداشت

دنبال این هستیم که تحریم‌ها برداشته شود و نفع آن به ما برسد

هواپیمایی امارات : سود 6.2 میلیارد دلاری

صفر تا صد هزینه‌های بانکی به صفر می‌رسد؟

«اتاق فرار هوش سیاه»؛ تجربه‌ای متفاوت از آموزش در بیمه دی

ترسناک‌ترین خط آتش اروپا مقابل بهترین گلر دنیا