ایرانیان جهان - ایسنا / بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشور به منظور تسهیل دسترسی زائران به بلیت و رفع نقاط آسیب پذیر شبکه فروش جهت مقابله با سوءاستفاده سوداگران، کلیه شرکتهای هواپیمایی موظف شدند با نظارت دقیق بر زیرمجموعه ها و نمایندگان فروش، تمهیدات لازم جهت ممانعت از ورود دلالان به کانال های فروش بلیت اربعین را اجرایی کنند.
سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تأمین حداکثری زیرساختهای حملونقل هوایی و ارتقا کیفیت خدمات پروازی به زائران، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کرد که در ادامه آمده است:
-کلیه بلیتهای خریداری شده و صادره قبل ازتاریخ ٢٦ تیر ماه ١٤٠٤ برای انجام پرواز در بازه زمانی 17 لغایت 26 مرداد 1404 مشمول شرایط این دستورالعمل نمی شوند و مطابق شرایط مندرج در بلیت معتبر خواهند بود.
-استرداد این بلیت ها به درخواست مسافر، تابع شرایط جریمه استرداد مندرج در بلیت و معتبر در زمان فروش است.
-کلیه بلیت های صادره در تاریخ ٢٦ تیر ماه ١٤٠٤ و بعد ازآن تابع مقررات این بخشنامه و دستورالعمل های آتی سازمان هستند.
بازار ![]()
- نرخ کلاس تجاری می تواند حداکثرمعادل *75 درصد* بالاتراز نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.
- نرخ پریمیوم اکونومی می تواند حداکثرمعادل * 50 درصد* بالاتراز نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.
- فروش بلیتهای اربعین منحصراً از طریق کانال های مجاز یعنی وبسایت رسمی شرکت هواپیمایی و دفاترفروش آنلاین(OTA) که الزامات تعیین شده توسط سازمان را تامین کنند، دفاتر خدمات مسافرتی هوایی منتخب شرکت هواپیمایی که اسامی آنها به سازمان معرفی و مورد تایید این سازمان قرار گرفته اند، انجام خواهد شد.
- وبسایت فروش شرکت ها می بایست به صورت 24 ساعته قابلیت صدور، اصلاح و کنسلی بلیت های اربعین را دارا باشد.