پنجشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۴
خواندنی ها

سرمقاله فرهیختگان/ رسوایی؛ علاجِ اپوزیسیون کرایه‌ای

سرمقاله فرهیختگان/ رسوایی؛ علاجِ اپوزیسیون کرایه‌ای
ایرانیان جهان - فرهیختگان / «رسوایی؛ علاجِ اپوزیسیون کرایه‌ای» عنوان یادداشت روز در روزنامه فرهیختگان به قلم ایمان‌ عظیمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید: وظیفه هر ...
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فرهیختگان / «رسوایی؛ علاجِ اپوزیسیون کرایه‌ای» عنوان یادداشت روز در روزنامه فرهیختگان به قلم ایمان‌ عظیمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
وظیفه هر ایرانی وطن‌دوستی پس از حمله بیگانه به خاک کشور این است که از اعتقادات، جان، مال و از همه مهم‌تر ناموسش دفاع کند. بعضی در صورت نیاز با اسلحه دست‌گرفتن از همنوعان خود در برابر دژخیم و اشقیا پاسداری می‌کنند و برخی دیگر هم با مدیریت اوضاع وظیفه روحیه دادن به مردم و نیرو‌های نظامی و انتظامی را برعهده می‌گیرند. چراغ اول دفاع مقدس 12روزه سنگر هنر را محمد معتمدی و محمدمهدی سیار با قطعه «ایران علی» روشن کردند؛ کم‌کم داشت جناح متحدی از طرف شهره‌ها در جبهه ایران شکل می‌گرفت که محسن چاوشی و کاظم بهمنی با «علاج» میخ آخر را بر تابوت دشمن و ستون‌پنجم فارسی‌زبان - و نه ایرانی او - کوبیدند تا هم دل عاشقان مملکت را به دست بیاورند و هم در تاریخ فرهنگ و هنر کشور بزرگ و تاریخی ما برای همیشه ماندگار شوند. همه خوشحالند و به محسن چاوشی بابت ضبط و انتشار این قطعه موسیقی تبریک می‌گویند، اما مشتی سلبریتی تاریخ‌مصرف‌گذشته و آواره با مدیریت خطیبی نامی دراین‌بین سروصدا راه انداخته‌اند که «روضه‌خوان امام حسین (ع)»
 برای انتشار «علاج» سه ونیم میلیارد تومان دستمزد گرفته که خیلی هم برای برندی همچون چاوشی مبلغ زیادی نبوده است. البته بی‌پایه‌واساس بودن این حرف خیلی زود توسط کاظم بهمنی، شاعر ترانه و همچنین مسئولان مربوطه مشخص شد، ولی بد نیست به این بهانه و با یاری حافظه بلندمدت و تاریخی‌مان سراغی هم از احوال نزار امثال اشکان خطیبی و افراد بی‌مایه و حقیری چون او بگیریم تا دلیل ناراحتی و ضجه‌های بی‌وطنانی چون او برای ما مشخص شود. 
از قدیم‌الایام گفته‌اند که «کافر همه را به کیش خود پندارد.» این ضرب‌المثل به درست‌ترین شکل ممکن دست ما را برای ورود به پرونده سوژه پشیمان این یادداشت، یعنی اشکان خطیبی باز می‌گذارد. علاقه قاطبه مردم ایران به وطن در طول اعتقاد راسخ ما به اسلام شیعی جای می‌گیرد.
به عبارت دیگر، ملت وقتی امام حسینی می‌شود، ایران و عشق به اهل بیت را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کند. اشکان خطیبی و افرادی نظیر او این مهم را درک نمی‌کنند، زیرا «صفر جلوی عدد»، پول روی پول گذاشتن و در نتیجه، «زیست رخت‌خوابی» پرده ضخیمی را جلوی دید آدمی قرار می‌دهد که عملاً نمی‌تواند واقعیت‌های ملموس و عادی دنیای پیرامونش را به‌درستی فهم کند و بپذیرد که اصالت افراد معتقد، دغدغه‌مند و ملی هنوز بدل به کالایی کم‌ارزش نشده است. اشکان خطیبی با بازی در سریال‌های صداوسیما نبود که بدل به یک بازیگر شناخته‌شده تلویزیونی شد، بلکه این حضورش در موزیک‌ویدئو «یه مسجد» با صدای امیر تاجیک به‌مناسبت انتفاضه دوم مردم فلسطین بود که وی را به ایرانیان معرفی کرد! خطیبی در آن کلیپ در جایگاه عامل عملیات استشهادی به دل دشمن صهیونیستی زد و اکیپ آن‌ها را از بین برد. ولی بازی در موزیک‌ویدئو «یه مسجد» باعث نشد تا مدیر اسبق پردیس چارسو همین راه را ادامه دهد و بدل به هنرپیشه‌ای ارزشی و حزب‌اللهی شود. 
بازار
اشکان خطیبی با کارنامه به‌اصطلاح هنری خویش در ادامه به مخاطبانش نشان داد که او نه‌تنها هیچ اعتقادی به شهادت‌طلبی و مبارزه با شیطان مجسم روی زمین ندارد، بلکه مانند بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها با محاسبه سود و زیان شخصی قدم در این راه نهاده است. البته ایرادی هم به انتخاب او وارد نیست و هرکس مخیر است تا بر اساس توانایی‌ها و علایقش جاده زندگی‌اش را طی کند، اما مسئله از جایی که آدم‌های هرهری‌مذهب، حزب باد و فرصت‌طلبی نظیر اشکان خطیبی به‌یک‌باره و به تشخیص خود در مقام رئیس دادگاه افکار عمومی برای دیگران بایدونباید تعیین می‌کنند جالب می‌شود. کسی که هیچ‌وقت غمخوار مردمش نبوده و تنها به‌خاطر خوش‌خوشان لشکر فحاش مجازی در حول‌وحوش بلوای «زن، زندگی، آزادی» تبدیل به «ویکتور خارا» مناطق صعب‌العبور شده و الان به شکرخوری افتاده، حق ندارد در مورد محسن چاوشی که همچنان در یک‌خانه 90متری اجاره‌ای زندگی می‌کند تهمت بزند که برای حمایت از مردم کشورش از دستگاه‌های ذی‌ربط میلیاردی دستمزد گرفته است. 
اتفاقات 1401 و جنگ تحمیلی آمریکا و سگ هار منطقه‌ای‌اش علیه جان و مال و ناموس ایرانیان، دروغ بزرگ دنیای آزاد و حامیان بی‌چاک‌ودهنش را عیان‌تر از گذشته برای ما عیان کرد. وطن، برای امثال اشکان خطیبی و حمید فرخ‌نژاد تا جایی اهمیتش را حفظ می‌کند که بتواند منافع آن‌ها را به جا آورده و نقد کند، وگرنه بودونبود «ایران» و مردمش اگر حرف این جماعت را نخوانند چندان توفیری برایشان ندارد. تولیدات فرهنگی - هنری ما از آثار تلویزیونی در رسانه ملی گرفته تا سینمای ارگانی، بخش خصوصی و پلتفرم‌ها تبدیل به قلک این افراد شده و آن‌ها بدون پس‌دادن هیچ حساب و کتابی، مدام در حال مصرف‌کردن «ایران» و مردمانش هستند، پس نه‌تنها نمی‌توانند به شکل خودخوانده در صندلی قضاوت افکار عمومی بنشینند، بلکه باید به دلیل تحریک جوانان رشید این سرزمین به انجام اعمال مجرمانه، به‌جای آن‌ها محاکمه شوند، زیرا در این مورد به‌خصوص سبب اقوی از مباشر است. جرم اشکان خطیبی، حمید فرخ‌نژاد، احسان کرمی و باقی فارسی‌زبانان انیرانی البته سنگین‌تر از دیگر شهره‌هاست، چون آن‌ها در جنگ تحمیلی 12‌روزه عملاً به یار کمکی نتانیاهو و ترامپ بدل شدند و مرز میان وطن‌دوستی و ستون‌پنجم شدن را برای ایرانیان به‌وضوح مشخص کردند. 
ایرانی که اشکان خطیبی از آن دم می‌زند، کشوری است که چاره‌ای جز بازی در نظم نوین غربی و آمریکایی آن‌هم در نقش برده ندارد و هر شکلی از مقاومت و استقلال‌طلبی در میان شهروندانش باید با شدیدترین الفاظ، لجن‌مال و اگر این رویه جواب نداد با بمب و موشک جواب داده شود. گول اشک تمساح این هنرمندان جعلی و وطن‌پرستان کرایه‌ای و فصلی را نخورید، آن‌ها اگر منافع خود را در خطر ببینند، حاضرند در ائتلافی همه‌جانبه علیه خانواده و کشورشان متحد شوند و ایران‌اینترنشنال و رسانه دولتی آمریکا (رادیو فردا) را برای رسیدن به اهدافشان به بازی بگیرند، پس بهتر است سکوت پیشه کنند و به هنرمندان واقعی ملت امام حسین (ع) تهمت نزنند که بد می‌بینند. 


نظرات شما