ایرانیان جهان

آخرين مطالب

کمک هزینه مسکن در سوئد – Bostadsbidrag ایرانیان اسکاندیناوی

کمک هزینه مسکن در سوئد – Bostadsbidrag
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - افرادی که درآمد زیادی ندارند، میتوانند درخواست کمک هزینه مسکن (Bostadsbidrag) کنند.
کمک هزینه مسکن در سوئد به سه گروه تعلق میگیرد: جوانان بین 18 تا 28 سال با درآمد کم، خانواده های بچه دار و افرادی که کمک هزینه بیماری و یا فعالیت دریافت میکنند. این افراد بسته به میزان درآمد، سن، تعداد فرزندان، مساحت و هزینه ماهانه مسکن ، مبلغی به عنوان کمک هزینه از طرف اداره بیمه سوئد försäkringskassan دریافت میکنند. در این مقاله ابتدا به مواردی که برای هر سه گروه مشابه است میپردازیم، سپس نگاهی دقیق تر به شرایط هر یک از این گروه ها می اندازیم.
(این مقاله به زودی طبق آخرین قوانین سال 2016 میلادی به روز رسانی خواهد شد)
شما باید در مسکنی که بایت آن کمک هزینه درخواست میکنید، زندگی کنید و در آدرس همان جا ثبت باشید.
البته در بعضی موارد میتوان در این رابطه استثناء قائل شد. صرف نظر از اینکه شما مالک و یا مستاجر مسکن باشید، میتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید. این بدین معناست که اگر شما مالک خانه( bostadsrätt ) هم باشید، میتوانید برای پرداخت هزینه های خانه، کمک هزینه مسکن دریافت کنید.
درخواست کمک هزینه را بر مبنای درآمد تخمینی خود در طی سال جاری انجام میدهید. اگر درآمدتان بیشتر از مبلغ تخمینی باشد، باید به اداره بیمه اطلاع بدهید تا مقدار اضافی را بازپرداخت کنید.( البته اداره بیمه رابطه مستقیمی با اداره مالیات سوئد دارد و در صورتی که شما این تغییرات را به اداره بیمه اطلاع ندهید، باز هم مجبور به بازپرداخت میشوید.) چنانچه درآمدتان کمتر از مقدار تخمینی باشد، مسلما کمک هزینه بیشتری دریافت میکنید.

ایرانیان جهان


کمک هزینه مقدماتی و نهایی (Preliminärt och slutligt bidrag)
اگر تقاضانامه کمک هزینه مسکن شما کامل بوده باشد، بعد از حداکثر 30 روز، از اداره بیمه جواب خواهید گرفت. در صورتی که با تقاضانامه شما موافقت کرده باشند، بیست و هفتم هر ماه مبلغ مشخصی به حساب شما واریز میشود.
کمک هزینه مسکنی که دریافت میکنید preliminärt bidrag نام دارد. مفهوم این امر آنست که با توجه به اطلاعاتی که شما در اختیار اداره بیمه سوئد میگذارید، کمک هزینه محاسبه میشود. اما Slutligt bidrag پس از تعیین مالیات برای سال تقویمی که شما طی آن کمک هزینه دریافت کرده اید، محاسبه میشود. در صورتی که مشخص شود، درآمد شما کمتر از میزان تخمینی بوده، مبلغ اضافی به شما پرداخت میشود و اگر درآمدتان بیشتر از آن بوده باشد، شما موظف به بازپرداخت مبلغ اضافی خواهید بود. حداقل مبلغی که اداره بیمه به صورت پس پرداخت به شما میپردازد و یا شما به اداره بیمه بازپرداخت میکنید، 1200 کرون است.
اگر شما بیشتر از از 2500 کرون اضافه کمک هزینه در یک سال دریافت کرده باشید، باید به علاوه این مبلغ، هزینه‌ایی ( avgift ) جداگانه را هم پرداخت کنید. مقدار این هزینه به مبلغی که شما اضافه‌تر گرفته اید و وضعیت بازار بهره در سوئد بستگی دارد.
اگر خودتان پی ببرید یا از صندوق بیمه اطلاع حاصل کنید که کمک هزینه مسکن مقدماتی بیشتری دریافت کرده اید، میتوانید آنرا قبل از تعیین کمک هزینه نهایی بازپرداخت کنید. در اینصورت با اداره بیمه تماس بگیرید. در صورتی که تا تاریخ 30 سپتامبر سال بعد، مبلغ اضافی را بازپرداخت کنید، ملزم به پرداخت avgift نیستید.
حتما تغییرات را گزارش دهید، تغییرات شامل کم یا زیاد شدن درآمدتان، نقل مکان کردن شما و یا فرزندانتان، سود از فروش سهام و سایر مواردی که میتواند در گرفتن کمک هزینه تاثیر گذار باشد. این تغییرات را میتوانید به صورت آنلاین در وب سایت اداره بیمه و یا با پر کردن فرم های مخصوص به اداره بیمه سوئد اطلاع بدهید.
اگر سوالی دارید میتوانید با مرکز مراجعان اداره بیمه با شماره 524 524 – 0771 تماس بگیرید.
در این مقاله به نکات زیر نگاهی می اندازیم:
کمک هزینه مسکن برای والدین
کمک هزینه مسکن برای والدین
خانواده های کم درآمد میتوانند کمک هزینه مسکن دریافت کنند. اگر شما دارای فرزند هستید و درآمد شما برای پرداخت هزینه های ماهانه مسکن‌تان کافی نیست، میتوانید از اداره بیمه درخواست کمک هزینه مسکن کنید.
اگر فرزندی دارید که گاهی نزد شما زندگی میکند، خانواده دارای فرزند محسوب میشوید. فرزند شما تا رسیدن به سن 18 سالگی کامل یا در صورتی که کمک مالی تحصیلی ( studiehjälp ) و یا کمک هزینه تمدیدی دریافت کند، جزء خانوار محصوب میشود.
میزان مبلغ دریافتی شما به تعداد افرادی که در خانوار ( hushåll ) زندگی میکنند، هزینه و مساحت مسکن، درآمد و دارائی شما بستگی دارد.
شرایط اولیه دریافت کمک هزینه مسکن :
فرزند شما باید در خانه شما زندگی کند هزینه ماهانه مسکن شما باید بیشتر از 1400 کرون در ماه باشد مجموع درآمد سالانه افراد خانواده حداکثر 423000 کرون باشد شما باید در همان آدرسی که در اداره مالیات ثبت کرده اید زندگی کنید و تنها برای همان آدرس درخواست کمک هزینه کنید
(در بعضی از شرایط خاص میتوان شرط ثبت کردن آدرس در اداره مالیات را نادیده گرفت، برای مثال: اگر شما کمتر از 6 ماه قصد اقامت در مکان دیگری را دارید، احتیاجی به عوض کردن آدرس نیست و میتوانید برای حانه‌ای که در آن زندگی میکنید بدون عوض کردن آدرس‌تان، کمک هزینه مسکن دریافت کنید.)
میزان کمک هزینه مسکن به درآمد شما و سایر افراد خانواده (پارتنر و یا همسر)، تعداد فرزندان، میزان هزینه های ماهانه مسکن و مساحت مسکن شما بستگی دارد. با استفاده از سیستم Kassakollen میتوانید به راحتی مقدار کمک هزینه مسکن را حساب کنید. در این سیستم، بعد از وارد کردن درآمد ماهانه‌، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان و اطلاعات دیگر، به صورت خودکار مقدار کمک هزینه مسکن که به شما تعلق میگیرد، حساب میشود، و در همانجا میتوانید برای گرفتن کمک هزینه اقدام کنید.این سیستم به زبان سوئدی است و اگر به راهنمایی نیاز داشتید میتوانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
چند نکته مهم
اگر هزینه مسکن شما کمتر از 1400 کرون در ماه باشد نمیتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید. اگر مجموع درآمد شما و همسرتان یا همزی‌تان ( sambo ) از 426000 کرون در سال بیشتر باشد، نمیتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید اگر تنها زندگی میکنید و درآمدتان بیشتر از 117000 باشد، میزان کمک هزینه مسکن کاهش می یابد. برای مزدوج ها و همزی ها مرز درآمد هر فرد 58500 کرون است. اگر کمک هزینه مسکن شما را کمتر از 100 کرون در ماه محاسبه کنیم، استحقاق دریافت کمک هزینه را ندارید. اگر فرزندتان به طور دائمی نزد شما زندگی نمیکند، تنها در صورتی که مساحت مسکن شما بیشتر از 40 متر مربع باشد و همچنین دارای 2 اتاق و یک آشپزخانه باشد، میتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید.
سیستم آنلاین محاسبه کمک هزینه مسکن کلیک اینجا
کمک هزینه مسکن در سوئد برای جوانان بین 18 تا 28 سال
کمک هزینه مسکن در سوئد برای جوانان بین 18 تا 28 سال
جوانان بین 18 تا 28 سال که درآمد کمی دارند، میتوانند درخواست کمک هزینه مسکن کنند. صرفنظر از اینکه شما مالک و یا مستاجر مسکن باشید، میتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید. زوج ها و یا همزی ها ( sambo ) باید هر دو زیر 29 سال باشند.
حداکثر 1300 کرون در ماه میتوانید کمک هزینه مسکن دریافت کنید،
بابت مخارج مسکنی که از 1800 کرون در ماه بالاتر باشد، میتوان کمک هزینه مسکن دریافت کرد و بابت مخارج مسکنی که از 3600 کرون در ماه باشد نمیتوان کمک هزینه مسکن دریافت کرد.
بابت مسکنی بیش از 60 متر مربع نمیتوان کمک هزینه دریافت کرد.(در صورتی که مسکن شما بزرگتر باشد، فقط 60 متر آن حساب میشود.)
اگر درآمدتان از بیشتر از 86720 کرون در سال باشد نمیتوانید کمک هزینه بگیرید. مجموع درآمد زوج ها و یا همزی ها باید حداکثر 103720 کرون در سال باشد.
شما فقط برای قسمتی از مخارج مسکن‌تان کمک هزینه دریافت میکنید. این بدین معناست که اگر مخارج مسکن شما بین 2600 تا 3600 کرون باشد، میتوانید برای 65٪ آن کمک هزینه دریافت کنید و اگر مخارج مسکن شما بین 1800 تا 2600 کرون باشد، برای 90٪ آن، میتوانید کمک هزینه بگیرید.
درآمد
درآمدی که اداره بیمه برای محاسبه کمک هزینه مسکن استفاده میکند،درآمد bidragsgrundade نام دارد. اگر شما کمک هزینه تحصیلی ( studiemedel ) دریافت میکنید، باید تمام کمک هزینه تحصیلی را به عنوان درآمد در تقاضانامه کمک هزینه مسکن بنویسید. (اگر در کنار studiemedel ، وام هم از CSN میگیرید، فقط قسمت bidrag به عنوان درآمد حساب میشود.) برای محاسبه کمک هزینه مسکن، اداره بیمه 80٪ مبلغی که شما به عنوان درآمد نوشته‌اید را حساب میکند. حقوق (lön) ، مزایای مشمول مالیات، کمک هزینه بیکاری و هر درآمد و یا کمک هزینه ایی که دریافت میکنید را باید به عنوان درآمد در تقاضانامه خود بنویسید.
اگر شما تنها زندگی میکنید، و درآمدتان بیشتر از 41000 کرون است, کمک هزینه مسکن شما کمتر خواهد شد. با مثال زیر، این موضوع را راحت تر توضیح میدهیم:
سارا تنها زندگی میکند و 4000 کرون اجاره میدهد. حداکثر کمک هزینه مسکن که او میتواند بگیرد، 1300 کرون است.
سارا در سال 50000 کرون درآمد دارد،( یعنی 9000 بیشتر از 41000 کرون).
یک سوم این 9000 کرون از کمک هزینه مسکن سارا کم خواهد شد.
با این حساب 3000 کرون در سال، و یا 250 کرون در ماه از کمک هزینه ای که سارا قرار است بگیرد، کم خواهد شد.
جدول محاسبه کمک هزینه سارا:
90٪ از مخارج مسکن بین 1800 کرون تا 2600 کرون720کرون
65٪ از مخارج مسکن بین 2600 کرون تا 3600 کرون650کرون
مجموع کمک هزینه مسکن1370کرون

کسری درآمد 12 /(9000/3)250کرون
مجموع کمک هزینه مسکن1120کرون
کمک هزینه ای که پرداخت میشود1100کرون

شما میتوانید با استفاده از یک سیستم آنلاین و خودکار، میزان تخمینی کمک هزینه مسکن که میتوانید دریافت کنید، را محاسبه کنید. این سیستم به سوئدی است. اگر به راهنمایی نیاز داشتید میتوانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
سیستم آنلاین محاسبه کمک هزینه مسکن کلیک اینجا
کمک هزینه مسکن برای افرادی که کمک هزینه فعالیت و یا بیماری دریافت میکنند.
کمک هزینه مسکن برای افرادی که کمک هزینه فعالیت و یا بیماری دریافت میکنند.
افرادی که مقیم سوئد باشند و کمک هزینه فعالیت ( aktivitetsersättning ) و یا کمک هزینه بیماری ( sjukersättning )، حقوق بازنشستگی یا مزایای از کار افتادگی از کشور دیگری در محدوده همکاری اقتصادی اروپا دریافت میکنند، میتوانند کمک هزینه مسکن بگیرند. کمک هزینه مسکن در اینجا Bostadstillägg نامیده میشود.
میزان مبلغ دریافتی شما به مقدار هزینه مسکن‌تان و میزان درآمدتان بستگی دارد. اگر مجرد هستید، حداکثر میتوانید بابت 91 درصد مخارج مسکن‌تان، کمک هزینه دریافت کنید. ( حداکثر مخارج مسکن 4500 کرون است) برای متاهل ها حداکثر مخارج مسکن 2250 کرون میباشد. این بدین معناست که حداکثر پولی که میتوانید از اداره بیمه دریافت کنید، برای مجردها 4095 کرون و برای متاهل ها 2048 کرون است.
افرادی که ازدواج خود را به ثبت نرسانده‌اند، و معمولا همزی ها ( sambo ) مزدوج محسوب میشوند.
سیستم آنلاین محاسبه کمک هزینه مسکن کلیک اینجا
سوالات و جواب:
1.آیا میتوانم برای ماهای گذشته درخواست کمک هزینه مسکن کنم؟ خیر. (تنها در صورتی که در ماه های گذشته هزینه اجاره خانه شما زیادتر شده باشد. 2.آیا میتوانم برای خانه ایی که در آدرسم در آن ثبت نشده، درخواست کمک هزینه کنم؟ در بعضی از شرایط بله، برای اطلاعات بیشتر با اداره بیمه تماس بگیرید 3.شنیده‌ام که در بعضی از موارد، افراد مجبور به بازگرداندن کمک هزینه مسکن میشوند. برای جلوگیری از این کار چه کاری باید انجام دهم؟ در صورتی که هزینه های مسکن و یا درآمد شما تغییر کرد، به اداره بیمه اطلاع بدهید. تا درخواست شما مجددا بررسی شود.
اگر درآمدتان بیشتر از مقداری که حدس میزنید باشد، بود، وارد سیستم آنلاین اداره بیمه شوید و آن را تغییر دهید، و یا با اداره بیمه تماس بگیرید.
اگر درآمدتان کمتر از مقداری که حدس میزنید باشد، بود، وارد سیستم آنلاین اداره بیمه شوید و آن را تغییر دهید، و یا با اداره بیمه تماس بگیرید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم FK 5098 و ارسال آن به اداره بیمه اطلاع بدهید.
اگر نقل مکان کردید، باید تقاضانامه جدیدی ارسال کنید.
در “صفحه من” (Mina sidor) میتوانید موارد زیر را تغییر دهید و به این شکل به اداره بیمه اطلاع بدهید. افزایش درآمد تغییر دادن مقدار اجاره‌خانه و یا هزینه های ماهانه مسکن تغییر وضیعت تاهل ( و یا ثبت شدن اسم فرد دیگری در آدرس منزل شما) نقل مکان کردن فرزندان از خانه شما 4.من در خانه‌ایی اجاره نامه دست دوم زندگی میکنم. آیا میتوانم کمک هزینه مسکن بگیرم؟ بله، در صورتی که اجاره نامه شما توسط صاحب خانه اصلی (شرکت خانه) تایید شود. 5.من به صورت همخانه با کسی زندگی میکنم، آیا میتوانم کمک هزینه مسکن بگیرم؟ خیر، کسی که قسمتی از خانه‌ایی را اجاره میکند، حق گرفتن کمک هزینه مسکن ندارد وقتی صاحب خانه (و یا کسی که اجاره‌نامه به اسم او است) به طور دائمی و یا منظم در همان خانه زندگی میکند. از طرفی اگر شما دارای فرزند بوده (و همراه فرزندتان) به صورت همخانه با کسی زندگی میکنید، حق گرفتن کمک هزینه خاصی را دارید. برای اطلاعات بیشتر، با اداره بیمه تماس بگیرید و شرایط خودتان را کامل توضیح دهید.
منبع: وب سایت اداره بیمه سوئد
مسئول ترجمه: ندا خ

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/160307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس