ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مهمترین دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه تشریح شد وزارت رفاه

مهمترین دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه تشریح شد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مهمترین دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه به استان کرمانشاه در دومین روز از گرامیداشت دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در خصوص دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت مردمی به استان کرمانشاه، گفت: افتتاح 34 پروژه عمرانی، 4 برنامه بازدید و سخنرانی و دو جلسه با فعالان اقتصادی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با 12 مصوبه از مهمترین دستاوردهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه بود.
وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه در سفر یک روزه به استان ضمن افتتاح طرح های اقتصادی، بهداشتی و درمانی از چندین طرح تولیدی وابسته به شستا بازدید و در ستاد سرمایه‌گذاری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان شرکت کرد و دستاوردهای خوبی برای استان داشت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: «سید صولت مرتضوی» پس از ورود به استان مورد استقبال محمدطیب صحرایی استاندار و مدیران کل عضو شورای هماهنگی قرار گرفت.
وی ابتدا به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه رفت و ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی و استماع توصیه های نماینده ولی فقیه در راستای جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی دولت مردمی سیزدهم و وزرات مردم تشریح کرد.
افتتاح بزرگترین مرکز تفریحی ورزشی و پارک آبی پاسارگاد با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان و با اشتغال زایی 70 نفر و همچنین افتتاح همزمان 33 مرکز خدمات درمانی و بهداشتی و پروژه عمرانی در حوزه سلامت به متراژ حدود 7 هزار متر مربع و با اعتباری بیش از یک‌هزار میلیارد ریال در استان کرمانشاه توسط وزیر به بهره‌برداری ‌رسید.
احداث ساختمان هشت واحدی اقامتگاه پزشک متخصص، احداث پاویون رادیولوژی بیمارستان قدس پاوه، احداث خانه بهداشت روستای سرکران، احداث و بهسازی ساختمان پارک علم و فناوری، احداث و تجهیز بخش IPD مجتمع بیمارستانی امام‌رضا(ع)، احداث خانه بهداشت در روستاهای دهنو، کارخانه و آران شهرستان کنگاور، احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره‌بلاغ شهرستان سرپل‌ذهاب از مهم‌ترین این طرح‌هاست.
حضور در آئین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای شهر کرمانشاه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، امنیت و سلامت از برنامه های دکتر مرتضوی بود که مختار احمدی اشاره کرد و دامه داد: وزیر کار در این مراسم در جمع مردم کرمانشاه در راستای ضرورت جهاد تبیین، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه های دولت جهادی و انقلابی سیزدهم پیرامون خدمتگزاری بی وقفه جهت گسترش عدالت و آبادانی کشور تشریح نمود.
مختار احمدی در ادامه گفت: با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه از شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) بعد از حدود 11 سال وقفه فعالیت، دوباره در حال تعمیر و راه اندازی مجدد است و ضمن بازدید از قسمت های مختلف شرکت و دیدار با مدیران و تکریم کارگران و درد دل با آنان تاکید کرد تا پایان سال به چرخه تولید باز می گردد و همه کارگران مجدد به محل کار برمی گردند.
برای راه‌اندازی این واحد صنعتی که سالانه 12 هزار تن اسیدسیتریک تولید می‌کند بالغ بر 19 میلیون و 500 هزار یورو و 300 میلیارد ریال در مجموع 520 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است در زمینی به مساحت 110 هزار مترمربع احداث شده که علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان کرمانشاهی تولیدات آن کشور را از واردات اسیدسیتریک بی‌نیاز خواهد کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: کارخانه کاغذ بیستون تأمین از شرکت های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو (شستا) از برنامه های دیگر بود که موردبازدید وزیر و استاندار کرمانشاه قرار گرفت . وزیر ضمن بررسی آخرین وضعیت فعال‌سازی این واحد تولیدی که مهم‌ترین مشکل برای فعال‌سازی، تأمین نقدینگی و وجود معارض در اجرای خط انتقال برق 63 کیلوولت است که با بهره‌برداری رساندن و احداث کارخانه تولید کاغذ به ظرفیت سالانه 75 هزار تُن انواع کاغذ بسته‌بندی شامل تست لاینر، وایت تاپ، کرافت لاینر و فلوتینگ می‌تواند سهم مهمی در تأمین مواد اولیه شرکت‌های کارتن‌سازی کشور و نیز اشتغال مستقیم برای 214 نفر و غیرمستقیم برای حدود یک‌هزار نفر در منطقه محروم هرسین در استان کرمانشاه به همراه دارد.
استفاده از کاغذ باطله به عنوان مواد اولیه به جای چوب درختان، استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته صنعتی جهت بازگشت مجدد 60 درصد از آب مصرفی به چرخه تولید و همجواری با رودخانه گاماسیاب کرمانشاه این طرح را در قالب پروژه‌های دوستدار محیط‌ زیست(صنعت‌ سبز) کشور قرار داده است.
احمدی با بیان اینکه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کارخانه نان صنعتی کرمانشاه پس از 6 سال رکود به چرخه تولید بازگشت، افزود: کارخانه نان صنعتی کرمانشاه ظرفیت تولید روزانه 30 تن نان حجیم، نیمه حجیم، تخت و خمیر آماده که در سال 1395 راه اندازی شد با تکمیل خط تولید، تنوع سبد محصولات قابل عرضه و صادرات محور شدن محصولات این پروژه احیا و وارد مدار تولید شد که مورد بازدید وزیر و استاندار کرمانشاه قرار گرفت.
شرکت در ستاد سرمایه گذاری استان و نوزدهمین نشست شورای اشتغال با حضور استاندار، 5 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استانی و نمایندگان بخش خصوصی از برنامه های وزیر در سفر به استان کرمانشاه بود که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن اشاره کرد و دستاودرهای این جلسه را به شرح زیر تشریح کرد:
* تهیه اطلس اشتغال استان بر اساس سند آمایش سرزمین و مزیت های نسبی استان تا پایان سال.
* ابلاغ و اجرای مصوبات قرارگاه ملی اشتغال استان کرمانشاه تا پایان سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
* فراهم کردن بسترهای لازم جهت آموزش، توانمندسازی و ارتقاء مهارت نیروی انسانی از طریق تجهیز صد درصدی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
* پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما (درقالب سیاست های فعال بازار کار) جوانان متاهل دارای دو فرزند به صورت متمرکز به مدت یک سال در سطح استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
* تلاش برای راه اندازی و برگشت به چرخه تولید 100 درصدی کارخانه اسید سیتریک و شرکت بیستون تامین (تولید کاغذ) توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا).
* سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پروژه های مهم اقتصادی استان کرمانشاه.
* تشکیل جلسه با استاندار کرمانشاه و وزرا و نمایندگان دستگاه های اجرایی ستادی و مدیران عامل بانک های کشوری و استانی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان.
احمدی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن مصوبات سفر پرخیر و برکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام های امیدوارکننده ای در جهت ارتقای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی و اشتغال استان برداشته شود.
18 بهمن 1401 15:13
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 298,756
کلیدواژه ها: دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/356472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری