ایرانیان جهان

آخرين مطالب

قانون نانوشته‌ای هست که می‌گوید؛ هیچ زنی رئیس جمهور امریکا نخواهد شد! ایالات متحده آمریکا

قانون نانوشته‌ای هست که می‌گوید؛ هیچ زنی رئیس جمهور امریکا نخواهد شد!
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - آفتاب یزد /متن پیش رو در آفتاب یزد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
 چند روز پس از آن که «نیکی هیلی» رسماً اعلام نامزدی برای رقابت‌های ریاست جمهوری 2024 آمریکا را با انتشار ویدئویی تأیید کرد حالا «ناتالی آلیسون» طی گزارشی در «پلتیکو/politico» با این عنوان که: «هیلی وارد جدال می‌شود، یک نامزد زن در برابر مردی که به تمسخر آن‌ها معروف است» به بررسی وضعیت «هیلی» پرداخته است.
> هیلی بیشتر از پنس عجله داشت!
پیش از آن که «هیلی» نامزدی خود را اعلام کند خبرهایی از احتمال نامزدی «مایک پنس» نیز منتشر شده بود موضوعی که تا به امروز رنگ واقعیت نگرفته است و اما هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، برای رسیدن به صحنه انتخابات چند مانع بزرگ پیش‌رو دارد. یکی از آن‌ها حول جنسیت او متمرکز خواهد شد زیرا؛ قانون نانوشته‌ای هست که می‌گوید؛ هیچ زنی رئیس جمهور امریکا نخواهد شد!
کما این که «هیلاری کلینتون» با آن همه آوازه و حمایت در نهایت نتوانست از پس دونالد ترامپ برآید مردی که او را ناآشنا به سیاست می‌دانستند اما دقیقاً در بزنگاهی عجیب موفق شد نه تنها رئیس‌جمهور آمریکا شود که اجازه ندهد برای نخستین بار یک زن رئیس‌جمهور آمریکا شود!
نویسنده‌ی پلیتیکو در همین ابتدای یادداشت خود به نکته‌ای مهم اما پرابهام اشاره می‌کند؛ نیکی هیلی مانند دیگرانی که انتظار می‌رود وارد میدان انتخابات شوند، از دونالد ترامپ حمایت کرده است و این می‌تواند بدان معنا باشد که این حمایت یک پوئن منفی در کارنامه هیلی محسوب خواهد شد.
دونالد ترامپ اکنون با اولین رقیب اعلام شده خود در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری «جمهوری خواهان در سال 2024 روبرو می‌شود که اتفاقاً یک زن است. نیکی هیلی با حضور در میدانی از مردانی که بیشتر از دو سال را به فکر کردن در باره نامزدی سال 2024 گذرانده اند، ورود خود به انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان را با یک ویدیو اعلامی و یک رویداد رسمی مشخص کرد.
> حمایت از یک زن، در حزبی که هرگز از یک زن حمایت نکرده است!
این یک شرط مستقیم از سوی فرماندار سابق کارولینای جنوبی است که حزبی که هرگز یک زن را به عنوان پرچمدار خود معرفی نکرده است، چه رسد به اینکه شاهد پیروزی یک نامزد زن در یک ایالت اولیه باشد، آماده انجام این کار است. همچنین این یک ریسک بزرگ است که او می‌تواند رشته‌های مختلف جمهوری خواهی را که گاهی اوقات متضاد به نظر می‌رسد، ادغام کند. مهمترین آن‌ها: تمایل به حرکت از ترامپ بدون توهین به پایگاه او، انحراف بیش از حد از رویکرد سیاسی مورد حمایت او، یا متحمل شدن بیش از حد خشم او.
مانند دیگرانی که انتظار می‌رود وارد میدان شوند، هیلی نیز از ترامپ حمایت کرده است. او در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 او را محکوم کرد و سپس به عنوان سفیر او در سازمان ملل متحد خدمت کرد. او پس از حمله 6 ژانویه 2021 به کاپیتول، او را سرزنش کرد، قبل از اینکه اعلام کند در صورت انجام این کار در سال 2024 برای ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد. در نهایت، او تصمیم گرفت اولین رقیب او شود.
> ترامپ، نیکی هیلی را بیش از حد جاه طلب می‌داند!
ترامپ به نوبه خود قبلاً به دنبال به حداقل رساندن نامزدی او بوده و از هیلی به عنوان «بیش از حد جاه طلب» یاد می‌کند. دیگر سیاستمداران زن معتقدند این یورش آرام، نشانه‌ای از ضربات ظریف و نه چندان ظریفی است که در راه است.
کریستین تاد ویتمن، فرماندار سابق نیوجرسی، با اشاره به اینکه هیلی ظاهراً نظر خود را نسبت به ترامپ تغییر داده است، گفت: «او احتمالاً به دلیل اینکه یک زن است، ضربه بیشتری خواهد خورد.» «اما او قبلاً از این نوع حلقه‌های سوزان آتش گذشته است و فرماندار بوده است. او باید در آنجا بر مشکلات غلبه می‌کرد و ثابت کرده است که می‌تواند.»
هیلی از معرفی خود به عنوان یک پیشگام اِبایی نکرده است. او در سال 2004 فعالیت سیاسی خود را با اجرای قانونگذاری ایالتی آغاز کرد و در یک انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان طولانی‌ترین عضو مجلس ایالتی را برکنار کرد و پس از حضور در مجلس، با رئیس مجلس و رهبری درگیر شد. او در سال 2010 در یک مناقصه طولانی دیگر، برای فرمانداری، حمایت «تی پارتی» را به دست آورد، زمانی که از انتهای نظرسنجی‌ها بالاتر رفت و از نماینده کنگره، معاون فرماندار و دادستان کل پیشی گرفت و نامزد جمهوری خواهان شد. او در آن سال و در نهایت اولین فرماندار زن کارولینای جنوبی شد.
وقتی در مورد میشل باخمن و کارلی فیورینا صحبت می‌کنید، هربار که زنی خود را در موقعیت نامزدی قرار می‌دهد و می‌گوید، «من حاضرم این قدم را بردارم»، در واقع زنی است که برای هر زن دیگری که آن را در نظر گرفته است ایستاده است. تودور دیکسون، که پاییز امسال به عنوان نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری میشیگان نامزد شد، گفت. «یک سقف شیشه‌ای وجود دارد که هر بار که یک زن می‌دود آن را می‌شکنیم و شما با چالش‌های متفاوتی نسبت به یک مرد روبرو هستید. شما نظراتی در مورد ظاهر زنان می‌بینید - و این قطعاً چیزی است که ما اینجا در میشیگان با آن مواجه شدیم.
در حالی که هیلی پیش از این موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است، مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری چالش‌های منحصربه‌فردی را به همراه دارد، در درجه اول به خاطر افرادی که در حال حاضر در آن حضور دارند. ترامپ با حمله به دشمنان خود یک برند ساخته است. اما تلاقی‌های او علیه زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و پیرامون آن به‌عنوان توهین‌آمیزترین توهین او تلقی می‌شد، برشی عمیق‌تر از تحقیر جب بوش به‌عنوان «کم انرژی» یا کوتاه‌مدت خواندن مارکو روبیو. او مکرراً هیلاری کلینتون را «زننده» خطاب کرد، گفت که کارلی فیورینا «صورت اسبی» دارد و...
دیکسون که مورد تایید ترامپ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد که نامزدهای زن در حال حاضر با موانعی روبرو هستند که همتایان مردشان با آن مواجه نیستند. او گفت که هم او و هم فرماندار دموکرات گرچن ویتمر در طول مسابقه با نظرات جنسی در مورد ظاهر و تناسب اندام خود مواجه بودند. دیکسون به یاد آورد که زنی به او نزدیک شد که گفت: از سیاست‌های او حمایت می‌کند، اما نمی‌توانست به او رای دهد زیرا معتقد بود باید با چهار فرزندش در خانه بماند. بار دیگر، زنی پرسید که اگر دیکسون به عنوان فرماندار انتخاب شود، چه کسی از فرزندان دیکسون مراقبت می‌کند. دیکسون هنوز از نامزدی، در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حمایت نمی‌کند، اما گفت که از دیدن حضور هیلی در این رقابت‌ها خوشحال است. در حالی که پذیرفتن ترامپ یک «کارت وحشی» است، اما دیکسون گفت امیدوار است که رقابت‌های مقدماتی این چرخه «نوعی متفاوت از مسابقه» نسبت به سال 2016 باشد. دیکسون گفت: «اگر یکی از مردان در مسابقه بیرون بیاید و سعی کند به او در مورد چیزی که یک موضوع پیش پا افتاده است حمله کند، واقعاً مردم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، در حالی که او واقعاً کسی است که سابقه خارق العاده‌ای در دولت دارد.»
> هیلی از کودکی؛ متفاوت
نیکی هیلی در ویدیوی معرفی کمپین خود - که یک روز قبل از «اعلان بزرگ» برنامه ریزی شده قبلی هیلی در چارلستون منتشر شد - نامزدی خود را محصول دوران پس از ترامپ عنوان کرد. او به دعواهای فرهنگی پیرامون آموزش و نژادپرستی اشاره کرد. اما او به‌طور گسترده‌تری بر عظمت آمریکا، توقف «چپ سوسیالیست» و دستاوردهای خود به عنوان فرماندار و سفیر تمرکز کرد. او همچنین رای دهندگان - و اهداکنندگان بالقوه - را تشویق کرد که در نظر بگیرند که «نسل جدید رهبری» در حزب جمهوری خواه می‌تواند فراتر از نامزد کردن یک مرد جوان‌تر باشد.
هیلی به بیوگرافی و جنسیت خود اشاره کرد و بزرگ شدن را به عنوان یک بچه «متفاوت»، دختر مهاجران هندی در روستایی در کارولینای جنوبی توصیف کرد. او که سال‌ها در مورد سلاح‌های مؤثر بودن کفش‌های پاشنه دار خود شوخی می‌کرد، اکنون در تلاش برای ریاست‌جمهوری به زنانگی خود متمایل شده است. هیلی در این ویدئو گفت: شما باید این را در مورد من بدانید، من قلدرها را تحمل نمی‌کنم.
بت میلر، یک استراتژیست جمهوری خواه و مشاور ارشد سابق فیورینا، گفت که هیلی نه تنها به «پوست ضخیم» (پوست کلفتی) نیاز دارد، بلکه مانند زنان در همه حوزه ها، «بیش از حد آماده است». هیلی آماده می‌شود تا ترامپ به او توهین کند. این به احتمال زیاد در صورتی اتفاق می‌افتد که تعداد نظرسنجی‌های او در هفته‌های آینده افزایش یابد، زیرا او بدون نامزدهای اعلام‌شده دیگر در کانون توجه ملی قرار دارد.
> ترامپ و تایید هیلی؟!
تیم مبارزات انتخاباتی هیلی یک ویدیوی هفت دقیقه‌ای از نشستن ترامپ در کنار او در سال 2018 را در حساب یوتیوب او آپلود کرد و پس از اعلام استعفای هیلی با خبرنگاران صحبت کرد و از عملکرد هیلی به عنوان سفیر سازمان ملل تعریف کرد. کارکنان هیلی عنوان ویدیو را «ترامپ از خدمات هیلی به عنوان سفیر ستایش می‌کند» گذاشتند و آن را به‌طور برجسته در وب‌سایت کمپین جدید او به نمایش گذاشتند. متحدان او، که بسیاری از آن‌ها شاهد ظهور سیاسی با تأخیر هیلی در کارولینای جنوبی بودند، اذعان داشتند که سبک او برای خودی‌های حزب جمهوری‌خواه که او انتخاب کرده بود، ناامیدکننده بوده است، اما از رای‌دهندگان محافظه‌کار ایالتی که او را به قدرت رساندند، دعوت کردند.
کاتون داوسون، رئیس سابق حزب جمهوری خواه کارولینای جنوبی که یکی از جانشینان کمپین هیلی در این ایالت است، گفت که هیلی «بسیار محبوب بود - نه چندان در میان پسران خوب، بلکه در میان رای دهندگان طبقه کارگر جنوب. کارولینا.»
نماینده ایالت کارولینای جنوبی، ناتان بالنتاین، دوست هیلی از زمانی که آن‌ها در همان کلاس دانشجوی سال اول در ایالتی بودند، شب انتخابات مقدماتی خود در سال 2010 را به یاد آورد، زمانی که پس از گذراندن بیشتر زمان مبارزات انتخاباتی به عنوان چهره‌ای ضعیف به دور دوم راه یافت. بالنتاین می‌گوید: «هیچ‌کس در جهنم به او شلیک نکرد، و من می‌توانم به خاطر بیاورم که در اتاق جنگ بودم، و او از اینکه مستقیماً برنده نشد، عصبانی بود. من می‌گویم، این خوب است. این بزرگ است!» و او مانند، «من می‌خواستم آن را به طور کامل برنده شوم» شده بود.
تلاش او هیلی را بیشتر از هر زن دیگری در سیاست کارولینای جنوبی - و بیشتر از بسیاری از زنان در جمهوری‌خواهان امروزی - برده است. بالنتاین می‌گوید: «می‌دانی، او درباره کفش‌های پاشنه بلندش یا هر چیز دیگری صحبت می‌کند، مثلاً با لبخند لگد می‌زند یا چیزی شبیه به آن». «منظورم این است که او می‌تواند محکم بایستد، او قبلاً علیه رئیس‌های [قانون‌گذاری] مخالفت کرده است، او علیه رئیس مجلس رفته است. اتفاقاً این همان چیزی است که او را به دردسر انداخت، اما این همان چیزی است که او را فرماندار کرد.»
> پمپئو، کسی که ممکن است قبل از ترامپ به هیلی حمله کند!
بر اساس کتاب خاطراتی که به قلم مایک پمپئو منتشر شده است، پمپئو می‌تواند همان کسی باشد که حتی قبل از ترامپ به هیلی حمله کند!
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات جدیدش («هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم، می‌جنگم») ادعا می‌کند که نیکی هیلی، سفیر سابق این کشور در سازمان ملل با دختر و داماد دونالد ترامپ برای انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهور زد و بند کرده بود.
پامپئو در بخش‌هایی از این کتاب، ماجراهایی را درباره چهره‌های جمهوریخواهی که نام‌شان به عنوان نامزدهای بالقوه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 مطرح شده از جمله نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا شرح می‌دهد. این در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی درباره نامزدی ریاست جمهوری خود پامپئو که زمانی مدیر سازمان سیا بود، مطرح است.
پامپئو در این کتاب نوشت، جان کلی، در زمانی که به عنوان رئیس دفتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کار می‌کرده به او گفته نیکی هیلی ادعا کرده نشستی را با ترامپ بر سر «یک مسئله شخصی» هماهنگ کرده و سپس به دفتر بیضی کاخ سفید آمده و با جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ، داماد و دختر دونالد ترامپ که در آن زمان مشاور ارشد کاخ سفید بودند، ملاقات کرده است. پامپئو در کتابش می‌نویسد: «آنطور که کلی به من گفت، آن‌ها احتمالا در مورد گزینه احتمالی تعیین هیلی به عنوان نامزد معاونت رئیس جمهوری صحبت می‌کردند. من نمی‌توانم این را تایید کنم اما او مطمئن بود که بازی داده شده و به خاطر آن ناراحت بود. این ملاقات به وضوح منعکس‌کننده یک تلاش تیمی نبود اما کار ما برای آمریکا را تضعیف کرد.»
این در حالی است که به نوشته سی. ان. ان، هیلی ادعاهای مطرح شده از سوی پامپئو را رد کرده و گفت، «هرگز با جارد کوشنر، ایوانکا ترامپ یا رئیس جمهور سابق آمریکا صحبتی درباره نامزدی برای معاونت رئیس جمهور نداشته‌ام.» هیلی به فاکس نیوز گفت: پامپئو حتی می‌گوید اطمینانی از درستی این ادعا ندارد.
او این ادعا را «اراجیف و دروغ با هدف فروختن کتاب» و «غیرواقعی» خواند. یک منبع سابقا وابسته به کاخ سفید اما از ادعای پامپئو حمایت و حتی یادآوری کرد که کوشنر و ایوانکا ترامپ اصرار کرده بودند که هیلی به عنوان وزیر خارجه جانشین رکس تیلرسونی که با کوشنر بر سر مداخله او در مسائل مربوط به روابط خارجی اختلاف پیدا کرده بود، شود. این منبع گفت، اما رئیس جمهور آمریکا شیفته این پیشنهاد نبود و پامپئو را که بهتر با او کنار می‌آمد و بیشتر دوست داشت برای جانشینی تیلرسون در نظر گرفت.
پس از آن تغییر، ترامپ شروع به ایراد نظراتی منفی در مورد مایک پنس، معاون ریاست جمهوری خود کرد و عقیده داشت پنس بیش‌از حد تلاش دارد او را از طرح اظهارات یا انجام اقدامات جنجالی منصرف کند. این منبع گفت که کوشنر و ایوانکا ترامپ دوباره روی هیلی اصرار کردند. کلی اما بر خلاف آن‌ها سعی کرد رئیس جمهور وقت را با این استدلال که مایک پنس به او در جلب حمایت رای‌دهندگان مسیحی انجیلی در سال 2016 کمک کرده، از این کار منصرف کند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/359922/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟

بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی

ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی

معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟

5 وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد

محمود عباس درخواست دولت بایدن در سازمان ملل را رد کرد

رئیس آنروا: اسرائیل غزه را به ویرانه تبدیل کرده است

گروه 7: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند

پیمانکار پنتاگون متهم به شکنجه زندانیان ابوغریب شد

طالبان: خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

استان اردبیل جزو 10 استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

انهدام 21 پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه

پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

«کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»

فوری/معاون محمود احمدی نژاد درگذشت +جزئیات

فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت

توقیف خودروی bmw قاچاق در ساری

خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است

پرویز داوودی از اساتید اقتصادی درگذشت

دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است

کشف 7000 لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

معاون اول احمدی نژاد درگذشت

دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند

معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت

پرویز داوودی درگذشت

تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟

رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد

بازنگری قطر در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

ایجاد 4235 فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است